03 března 2017

Kontrasty ....





Zase to pomalu, tedy ono spíš rychle začíná. Myslím tím práce na zahradě.
Dneska jsem si sice dala na terasu na slunko křesílko, ale jak je mým zvykem
spíš než abych seděla tak jsem courala po zahradě a něco málo začala už uklízet.
Ostříhávám ozdobné trávy, vyhrabala jsem pod keři staré listí a hromady šlupiček od
slunečnice, zastříhla dřišťálům na podzim narostlé nové větvičky, které by mi překážely
až budu dávat zase ven fuchsie, z truhlíků kde mám stálou výsadbu vybrala větvičky z tújí a
zjistila jsem jaké škody (ne)napáchala zima na výsadbě.
Vyhrabalatrochu mechu pod lískama aby mohly nerušeně lézt ven bledulky, které se také už
pěkně činí. A jak jsem tak tu a tam něco zahrábla, uhrábla, ustřihla, zjišťovala jsem co
toho ještě na mě čeká. A to jsem se na podzim činila víc jak kdy jindy. Jenže i tak
toho čeká na mě dost. když jsem se tak koukala a rozhlížela, padly mi do oka
kočičky na naší převislé jívě .....


Letos jich je tam docela dost


A jako kontrast k nastupujícímu jaru kraj ledové kry na bazénu





Co mne na tom ledu upoutalo, je jeho odlamování které silně připomíná
odlupování čediče. V komínkách ve tvaru šestihranu ....

21 komentářů:

  1. To jsou parádní kontrasty.

    OdpovědětVymazat
  2. [2]: Já to brala zlehka. Bolí mě rameno, tak musím pomalu. Zítra musím vyhrabat listí ze záhonu a ostříhat odkvetlé trvalky. S mechem mám to samé, jenže kdybych ho chtěla vhrabat tak mi nezůstane na zahradě nic zelenýho. je tu hodně kyselá půda takže se mu daří všude. Tráva se mi přestěhovala do záhonů a místo ní je mech

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné jarně-zimní obrázky . U nás dnes vykukuje sluníčko, teplota šplhá  vzhůru a vypadá to, že by mohl klapnout konečně i nějaký ten výlet .

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkně se nám to probouzí. Tohle období mám rád.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tady je od rána taky krásně, ale můj výlet začne tím že vylezu ze dveří, vezmu hrábě a vyrazím hrabat listí ze záhonů.....

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: To ano, příroda se probouzí a čím víc je probuzená ona, tím míň toho mám v hlavě a nevím jak psát a o to víc se mi nechce fotit....

    OdpovědětVymazat
  7. Led si hodím do drinku a budu se kochat kočičkami

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Tak hlásím, že mám hotovo. Bylo toho ve finále sedm pytlů, takže musíme v pondělí vyrazit do sběrného dvora. U nás je ta půda také kyselá a navíc je ted' půlka zahrady ve stínu, takže se mech hodně snaží. Ale bojuju s ním. Včera jsem byla servaná jako rybíz, dnes to není o moc lepší. Včera večer jsem si objednala vertikutační hrábě s kolečky, abych se s tím tak nemořila.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: No vidíš. Já dneska oblítala zahradu a ostříhala okrasné trávy. A shrabala ten bordel z nich, pak přijel mladej a kecali jsme u kávy, tudíž už jsem toho moc nestihla. Zítra mne čeká vyčistit záhony od listí a odkvetlých trvalek.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsi pilná včelička. Já ještě nic nedělala jen jsem okukovala. Uvažovala jsem o tom, že bych se mohla pustiti do mechů, když jsem si koupila ostré prořezávací hrábě, ale zatím lenoším. Já myslím, že to doženu. Uklidit by potřebovala i chata, ale jsou nyní jiné starosti.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak já vždycky musím když jsem ještě natěšená to všechno stihnout. Pak, jak vyleze sluníčko tak víc lenoším než dělám na zahradě .

    OdpovědětVymazat
  12. Moc pěkná námraza :) A dost mě překvapilo, že už je na stromech tolik kočiček... i když, on už je březen, to je asi načase (asi to bude těmi přesuny, ale moje hlava má za to, že je leden )

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Tak tys teplotně měla jaro poslední tři měsíce pořád   

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj Vendy, počasí zatím přeje, tak nespěchám. V pátek, včera i dnes po dvou hodinkách. Vyhrabána asi polovina zahrady. Suché pakosty zlikvidovány všechny, přeházena a rozvezena 4 kolečka kompostu. Jestli zítra vydrží počasí, budu pokračovat. Musím se po zimě rozhýbat postupně

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Já si to tak krásně malovala, co všechno udělám, jenže ..... v sobotu dojel syn, tak jsme si dali kafe na terase na sluníčku, v sobotu už se to pokazilo a přijela zase dcera a šli jsme k jedné společné známé na návštěvu a víš jak to je když se sejdou tři ženský. Navíc se mezitím vůbec zatáhlo a tak jsem po příchodu domů zajela do vany s horkou vodou protože tam měli docela zimu . No a práce za mnou veškerá žádná

    OdpovědětVymazat
  16. Ty jo, já se musím kouknout na ty moje kočky

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Od začátku je tahle moje, potažmo dcery, vrba hodně náladová Někdy má kočiček hafo a jindy zas tak dvě tři.

    OdpovědětVymazat
  18. Ledové kry jsou úžasné, Vendy, vypadají jako závěsy ze stříbrných korálků.

    OdpovědětVymazat
  19. Led v bazénu, co by za to otužilci dali

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Tak já si říkala, že možná by se jsme se měli stát otužilci, aby byl ten bazén využitý celoročně   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....