29 října 2016

Podzimní střípky .....



Trošku jsem si udělala procházku po zahradě
kdy mi dělal společníka na foťáku objektiv Industar, protože jsem si
říkala, že už jsem dlouho nevytáhla žádné z mých dvou starých skel.
K focení už je na zahradě toho čím dál tím míň, ale ještě se najdou
typicky letní květy, které ještě nevzdávají svůj boj s ročním obdobím,
které momentálně vládne.....
Nechtějí se smířit s tím, že už přichází jejich konec v tomto roce
a stále se snaží dokázat, že pořád ještě vládnem alespoň zdánlivě, léto.


Občas se tu v trávě objeví nějaká ta houbička, v těhle travních
se narozdíl od mé babičky nevyznám, tak je nechávám být.
Jen když se tu začnou objevovat pýchavky, tak ty si nasbírám....


Z magnólie už padá listí, jelikož jsou listy opravdu velké, brzy jsou
ho na zemi pěkné hromady. Stejně tak jako z katalpy.



Vysoký sléz mám na zahradě poprvé. Od Libby jsem dostala nějaká semínka, jen jsem si myslela
že to je nízký slézovec. Tedy nevím proč, možná že to bylo tím, že jsem ho u ní viděla na jejích
fotkách a domnívala se že to je on. Prosvětloval stín pod katalpou.....



Po ostříhání odkvetlých větví růže mnohokvěté se jich pár přeci jen zachovalo
a tak na nich svítí drobné šípky. Dřív jsem je tam nechávala, jenže mi díky
jejich neskutečné klíčivosti začínaly vyrážet všemožně po zahradě, jak je kde
roznesli ptáci.


Begónie ještě krášlí truhlíky, i když už mají šeredné žluté listy, květy jsou
stále nádherné .....


Trochu jsem si zahrála opět s jednou růžičkou

18 komentářů:

  1. Sléz se asi tak vytáhl, že rostl ve stínu katalpy.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta první fotka je super :) A taky se mi líbí ta první s listy :)

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No když jsem na fotkách od dcery a syna viděla co všechno ve velkém! roste a kvete za kytky na Krétě a ve Španělích tak mi padala brada....

    OdpovědětVymazat
  4. [1]:Tohle je opravdu ten klasický vysoký, topolovka nebo taky slézová růže. Tady v tom neměl stín žádnou roli

    OdpovědětVymazat
  5. Ještě teď máme návratem k zimnímu času o hodinu delší spánek, jinak toto období je už jen čekáním na Vánoce a pak jaro. A ty květy iluzi jara nabízí.

    OdpovědětVymazat
  6. Prima fotografie. Ta fotografie růže je upravená přímo nádherně. Moje astry na balkoně se zatím taky drží statečně.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Je to strašně jednoduchá úprava. Když mám kytku na nějakém tmavém pozadí, tak jí  jen co nejvíc ztmavím a pak uberu barvy, protože se to přidáním stínů hodně vybarví takže se musí ta barevnost upravit. A třeba ještě přidám nějaký filtr. Tahle růže má v originále skoro takovou oranžovočervenou signální barvu, takže je sama o sobě hodně výrazná.

    OdpovědětVymazat
  8. já mám begonie krásnější než v létě,

    OdpovědětVymazat
  9. Také mě bolí srdce, když musím likvidovat stále ještě krásně kvetoucí muškáty na oknech v atriu. Ale dnes jim definitivně odzvonilo. Všechno jednou končí.   

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkné fotky :), houbičky se mi moc líbí :).

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravím Wendy, už dlouho chodím nakukovat na váš blog a pořád jsem měla pocit,že místa z vašich fotek znám. A dnes už je to jasné,Rybník je ves mého mládí a v Srnově jsem bývala často. Děkuji za ty krásné fotky. Hana

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Vážně? No to je docela bomba. A můžu se zeptat kde jste tady v Rybníku žila? Já tu jsem náplava, nejsem zdejší. A obrázek v záhlaví je Srnovská přehrada, pokud jste tu už dlouho nebyla

    OdpovědětVymazat
  13. No , já už jsem z Rybníka pryč 45roků, tak vůbec netuším,kdo teď v našem domku žije,ale naposled tam bydlel můj otec p.Matouš. Je to malý domek u řeky,myslím?že sousedi vedle se jmenuje Starý.U přehrady jsem byla asi před dvěma lety s neteří. Přeji vám hezké dny

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Aha, tak to jméno mi tak trochu je povědomé, ale nedokážu ho k nikomu přiřadit. My bydlíme v domě po panu Bergerovi, je to čtvrtý dům od domu kde bydlel pan Adámek směrem ke kostelu. Sousedi jsou Majksnerovi z jedné strany a z druhé strany Poulovi (paní se za svobodna jmenovala Herynková)

    OdpovědětVymazat
  15. tak to je náhoda. Pan Berger byl můj strýc. U mého rodného domu mě nenapadá žádný záchytný bod,abych vám mohla přiblížit,kde to bylo. Ale vaše sousedka/když byla Herynková/to bude určitě vědět.Svět je malý.....

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: To tedy opravdu náhoda je, a velká! Optám se, určitě.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....