01 září 2016

Vážka rudá ....




Při několika posledních procházkách na přehradu jsem zjistila,
že to je letos hotový ráj šídel a vážek. Ty malá, páskovaná jsem tady už
prezentovala, takže když jsem se tam vydala s úmyslem fotit, chtěla jsem
nafotit něco z toho množství vážek a šídel královských, které tam poletují.
Nakonec se mi podařilo nafotit jen vážky rudé, které patří asi k nejklidnějším
svého rodu. Šídla královská jsem prostě šanci fotit neměla....

















Všechny vyfocení jedinci jsou samečci.

20 komentářů:

  1. Vendy, to je krásná "helikoptéra". A nejen ta rudá, ale i ta modrá. Ještě jsem ani jednu z nich  nepotkala.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jestli myslíš ty modrý potvory na těch listech a kořenu, tak to jsou šidélka páskovaná. Je jich tam neskutečné množství.

    OdpovědětVymazat
  3. Je strašácká. Jako každej hmyzák zblízka .

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A to ještě není úplně zblízka, to by bylo teprve strašidlo!

    OdpovědětVymazat
  5. Nevím proč se ta červená lépe fotí. Je k fotografům trochu vstřícnější a občas  se zastaví.

    OdpovědětVymazat
  6. To jsou velice zdařilé fotky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  7. No jo, naše hmyzí helikoptéry a dvojplošníky

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tahle je takovej lenoch, sedne a sedí. S tou ploskou nevím, ta se mi moc nevracela

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: To jo, je hodnější

    OdpovědětVymazat
  10. Ne nadarmo se říká:"Ty jsi jako šídlo, chvilku neposedíš."

    OdpovědětVymazat
  11. [12]: Tak u šídel to platí stoprocentně, zvlášť u šídla královského, to opravdu zachytit v klidu lze velmi těžko a v letu to dokážou jen opravdu skvělí fotografové s o mnoho lepším vybavením než mám já.

    OdpovědětVymazat
  12. To jsou fotky, já musím smeknout, nádhera! A to si myslím, že o focení trošku něco vím!

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Díky, to potěší

    OdpovědětVymazat
  14. Obdivuju trpělivost a pohotovost těch, co fotí šídla. Myslím, že do toho bych nešel .

    OdpovědětVymazat
  15. [16]: Ta malá, ta ještě jdou docela dobře fotit, ona si velmi ráda posedí, ovšem děs běs je to velké, královské. To je šílený turbo a na to fakt nemám.....

    OdpovědětVymazat
  16. Ta je krásná! :) Červenou jsem ještě nefotila. Letos jsem na ně neměla moc štěstí. Nejvíc jsem jich nafotila před pár lety u Lužnice. Na to moc ráda vzpomínám, byla jich tam spousta. Byly sice strašně maličké, ale často posedávaly na dlouhých stéblech, takže to pro mě bylo docela pohodlné focení. Ty větší se pohybovaly hlavně nad vodou a do ní se mi spadnout nechtělo ;).

    OdpovědětVymazat
  17. [19]: Ta jediná ze všech se asi fotí vůbec nejlíp. Byla jsem tam v sobotu a po vážkách, šídlech i šidélkách nebylo ani vidu ani slechu. A to jich tam byly opravdu před tím mraky.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....