06 září 2016

Rozhledy .....



Být někde na výšce, a nerozhlédnout se kam to až
jde, prostě nejde. A tak jsem se i já kochala a rozhlížela. A viděla.
Auta na dálnici ve sjezdu pod Cukrákem, Žižkovský vysílač a část Prahy,
ale hlavně lesy a brdské hřebeny, ale nejen na ně. Popravdě ani nevím jak se všechna ta pahorkatina
kolem jmenuje. Nicméně je to krásný pohled a ráda se o něj s vámi podělím ....


Tahle část středních Čech je prostě samá vlna a les .....











Jak jsem se dozvěděla na jedné stránce o Brdech, vrchol na kterém stojí tv vysílač Cukrák je počátek
části Brd zvané Hřebeny. Ty se táhnou od Cukráku až po Příbram. Dál se dělí na Střední Brdy
a Jižní. Největší část Jižních Brd zabírá VVP Jince.


A šup sem z kusem dálnice.....




A z druhé strany Cukráku na nás vykoukne druhý tv vysílač, tentokrát
ten Žižkovský. Když vylezu do zatáčky před chatu, vidím na obzoru i třetí,
Kavčí hory .....



14 komentářů:

  1. Parádní výhledy. Tak trochu mi ta krajina připomíná Beskydy, Javorníky a Hostýnské vrchy. Také jsou to zalesněné kopečky a proto jsem vždy tak nadšená z té zvlněné krajiny Jižních Čech a Vysočiny, kde pole a louky tvoří krásné zvlněné koberce. každá ta krajina má čím okouzlit. Moc se mi líbí ta fotka "ostřeno na skalnaté popředí" - pátá odspodu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ta fotka má předchůdkyně v prvním článku o skalách, ostřila jsem celkem třikrát. Čistě na skálu, pak tak zhruba na střed, to jest skála + louka a pak louka.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása, nádherné pokoukání, vydržela bych se rozhlížet do nekonečna

    OdpovědětVymazat
  4. Chatu máš pěkně umístěnou, když stačí popojít a uvidíš dominanty kraje v podobě vysílačů.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Nezapomeň že ta D4 jen vlastně narovnala tu starou dobříšskou, takž mezi lesy to šlo vždycky. A od sedmdesátých let, kdy jí stavěli už toho zas stačilo hodně dorůst.

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: jo, na kopcích, vršcích skal nebo rozhlednách mne to baví vždycky

    OdpovědětVymazat
  7. Kolem Cukráku právě projíždím vlakem do práce, vlny lesů nechávám za sebou a přede mnou jsou spíš vlny aut...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: A vlny vedra v rozpálené Praze.... ale i tak ti závidím

    OdpovědětVymazat
  9. No, jeden krásnější výhled než druhý....

    OdpovědětVymazat
  10. Jůůů, to je ale krása, Vendy! Nádherné pohledy do krajiny.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: To je tak, když se člověk dostane někam výš. Těch možností kolem chaty moc není, nejbližší rozhledna tam je někde za Dobříší, jinak jsem odsouzena k dloooooouhým výplazům na hřeben a musím se modlit aby tam někde byla mezi stromy díra a dalo se fotit.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: No jo, když se člověk v potu tváře vyplazí nahoru a pak je všude jen houští, to pak přijde hodně líto.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné výhledy Tam bych asi taky dlouho poseděl

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Škoda že to není blíž. Tedy ono to žádná závratná dálka není, ale už je přeci jen potřeba autobus. Asi bych tam byla častěji. Ale možná že podzimní výlet, pokud se mi podaří tam dostat zase na dýl, bych si asi udělala.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....