15 září 2016

Portréty III .... pozdní růže



Dnešní fotky sice jsou zaměřené na jednu věc, tudíž
se dá říct že stála, a to doslova, modelem, což by se dalo za
portrétování uznat, ale zas na druhou stranu to není živá věc
v pravém slova smyslu. Takže jsem si říkala zda nazvat článek Portréty
nebo Pozdní růže, protože obého se týká. Nazvala jsem ho nakonec
tak jak můžete číst a tím pádem jsem ihned prozradila čeho se bude týkat.
Sousedka má na části zahrady hned u chodníku už dlouhou dobu tenhle nádherný
keř tmavé růže. Má zláštní nejen barvu, ale i tvar květů, takový se zas tak moc
často nevidí. Před pár dny byla ráno mlha a tak, když se zvedla a
začalo svítít sluníčko, řekla jsem si, že bych se mohla jít podívat
jestli na po ní na květech nezůstaly nějaké zbytky.....
Co z toho vzniklo, můžete posoudit teď sami.

Podobnou růži jsme kdysi měli doma na zahrádce, stejně tmavě rudý, sametový květ
ale navíc s nádhernou vůní, takovou tou pravou, jakou si člověk představí pod pojmem růže.
Myslela jsem že tohle bude buď stejná nebo podobná odrůda, ale chybí jí
bohužel ta nádherná vůně. Takže musím hledat dál ....










A tahle je už moje, jedno z posledních poupat na popínavce


27 komentářů:

  1. Krasavice sametová to je Máme podobnou, taky je sametová, ale trošku světlejší a potvora taky vůbec nevoní

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná krvavá sametka. Červené růže mám nejraději, ale když jsou v květinářství ve výprodeji za pět kaček, beru jakoukoliv barvu .

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Krvavě červená, to je naprosto přesná barva.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná královna květin.To, že nevoní, ji musíš odpustit, když je tak krásná.

    OdpovědětVymazat
  5. U nás v předzahrádkách odkvétají šípkové růže. Budou mně chybět. Ale přes zimu mě potěší občas i koupené růže. Rudé mám nejraději

    OdpovědětVymazat
  6. U nás v předzahrádkách odkvétají šípkové růže. Budou mně chybět. Ale přes zimu mě potěší občas i koupené růže. Rudé mám nejraději

    OdpovědětVymazat
  7. Nádherná růže, sametová, překrásně zbarvená ... a vůni si snad domyslíš, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavé a moc krásné a nevšední růže.

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Mají nejen pichlavý stonek ale i květ

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak domyslím, domyslím, ale není to ono

    OdpovědětVymazat
  11. [8]: To je, navíc je krásně odstupňovaná.

    OdpovědětVymazat
  12. Velice zvláštní a nádherné růže a taky perfektně nafocené.

    OdpovědětVymazat
  13. Ta růže je opravdu nádherná a fotka s jemnou rosou je dokonalá.

    OdpovědětVymazat
  14. [17]: No právě, o tu Barcarolu mi jde, ta právě i nádherně voní. Černou skvrnitost mám každý rok a šíleně mne to štve. Zatím jsem je nestříkala ničím, ale budu muset začít....

    OdpovědětVymazat
  15. [18]: Já už použila Acrobat a Ridomil. Na podzim je chci všechny zastřihnout poněkud víc a proliju i zem nějakým fungicidem. Letos to počasí, kdy se střídalo vlhko s teplem těm plísním svědčilo. Mám chycená rajčata, na goji je nějaké padlí a jako bonus mám na jalovci chvojce hrušňovou rez. Chvojka podle odborníků zajde. Letos na jaře už na ní byly oranžové houbičky, které pak po dešti vypadaly na zemi dost hnusně. Vnoučkovi jsem vysvětlovala, že se nám na zahradě opravdu nikdo nevykakal, ale že je keř, který mám 40 let, nemocný. Ty houby se prý projeví až třetím rokem nákazy, takže to asi bude pro chvojku konečná. Já si celé léto připadala jako magor, když jsem ve dnech, kdy jsem nehlídala a bylo příhodné počasí, poletovala po zahradě s postřikovačem.

    OdpovědětVymazat
  16. [19]: Mě konečně rostou všechny tújky na zahradě a dohání mi tak těch ix desítek let co tu žádné nebyly. A tak doufám že tahle sviňa mi na ně nevlítne.....

    OdpovědětVymazat
  17. [20]: Tůjky jsou vůči rzi hrušňové imunní, napadá to z koniferů jen jalovec chvojku a jalovec čínský. Držím palce, aby tůjky prospívaly.

    OdpovědětVymazat
  18. [21]: Tož snad to bude O.K.

    OdpovědětVymazat
  19. Ach ta barva. Nádhera. Kapičky na sametovém povrchu se krásně třpytí.

    OdpovědětVymazat
  20. Vínově červené a sametové - nádhera. Ani nepamatuji, kdy naposled jsem je viděl.

    OdpovědětVymazat
  21. Nádherně tmavá barva - přesně takovou mám nejraději :).

    OdpovědětVymazat
  22. [25]: Je to nádherná barva, to máš pravdu a já vždycky okolo chodím a áchám

    OdpovědětVymazat
  23. Jako ze sametu, tyjooo to je krása

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....