14 září 2016

Květy - nášup druhý .....



Dneska při cestě do Litomyšle, kde jsme s dcerou měly
v plánu zajít do školek pro nějaké vřesy do truhlíků na podzimní
výzdobu, jsem si vybrala místo, kam bych se chtěla, až bude zlátnout listí
zajet fotit. Uvidím, jak mi tohle předsevzetí vydrží Mrkající.
Že nezůstalo jen u nákupu vřesů je asi víc než jasné. Já potřebovala
dokoupit nové levandule, jiné barvy i druhy květů, což jsem si splnila
a navíc jsem si ještě koupila tři barvy komule, tmavě fialovou, bílou a růžovou
a jednu nádhernou chryzantému - kouli. Ještě mám chuť na komuli žlutou
a ještě nějakou tu chrysantému. Jenže jak se znám zase jen u toho
nezůstane, zjistila jsem že mají i žlutou magnólii a ta mne hodně láká, a mám
tam ještě vyhlídnutou jednu nádhernou túji, krásné modrostříbrnné barvy.
Prostě strčit jednou noc do školek je vždycky nebezpečné .....

Takže dnes se vrátíme zas ke květům už kvetoucím,
které mají a měli svůj čas.



Jediný květ ocúnu který jsem zatím viděla, jestli už nekvetou
nebo teprve rozkvétají to nevím ....


A jeden z mála mých úlovků vlčího máku. Focený už na strništi a někdy po půl deváté večer
když jsem se vracela z focení západu


Vřes s Černolických skal



Jeřabiny z téhož místa .....


....... jakož i rozchodník


Růžičky z Černolic - vsi




I tato nádherná komule je z Černolic .....


...... stejně jako tento druh hortenzie ....



..... první polibek podzimu ....



.... a jedna kuriozita. Břečťanový strom. Ten mne nadchnul. Kdysi tam zřejmě byl
nějaký strom kolem něhož se vinul břečťan. Ten zřejmě lety zašel a na jeho větvích
rostl břečťan až do jeho stromové fáze. Než takhle začne břečťan růst, trvá to nejmíň
dvacet let. Ztratí svou juvenilní převislu formu a tvar listů a roste dál vzpřímeně,
přičemž začne vytvářet i dřevnaté kmínky a hlavně květy.

22 komentářů:

  1. Opravdu nádherné fotky, moc se mi líbí jeřabiny a Břečťanový strom je fakt bomba, to jsem nikdy neviděla. Stromy porostlé břečťanem samozřejmě nejsou až takovou zvláštností, ale tohle je opravdu kuriozitka   

    OdpovědětVymazat
  2. Kytky můžeš dávat pořád, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Já to taky viděla poprvé. Kdysi jsem v jednom zahrádkářském časopise četla, že když si člověk vezme oplégr z takhle rostlého břečťanu, tak mu jako strom poroste. Zkoušela jsem ixkrát, protože materiálu mám dost a dost ale nikdy mi nezakořenil....

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Možná ji znáš pod jménem Budleja nebo Motýlí keř.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Ahááá, tak tohle je motýlí keř!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Já osobně jsem strašně zvědavá jak mi přezimuje, už jednou jsem jí měla a ta mi vydržela necelé dva roky. I když sousedky je tu mají v mnoha exemplářích. Já si koupila tři, bílou, tmavě fialovou a růžovou, a ještě na půdě má v truhlíku nějaké napíchané oplégry, tak jsem zvědavá. Chtěla bych sesadit ty tři barvy dohromady, viděla jsem to v jednom katalogu a vypadá to super. Já tam ale původně a hlavně šla kvůli dalším odrůdám levandule, bílé, tmavě fialové a modrofialové. Mám čtyři barvičky, ty tři komule, dva vřesy a tu chryzantému. Jenže nekup jí za 80 Kč. V květinířstvích tuhle velikost prodávají za 120 Kč.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Ty jsi jako moje sestra, ta pořád kupuje nějaké kytky.

    OdpovědětVymazat
  8. Překrásná kvítka, obzvláště ten makový! Připomíná mi letní prázdniny trávené u babičky na vesnici .

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherný kytičky, ten mák je doslova úžasný, i když takový opuštěný!Jen by to chctělo trošičku deštíku....

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Já se letos s mákem úplně míjela. Když byl jeho čas, hemžily se fotoskupiny na fb mákem a já ho nenačapala tady u nás nikde..... až tenhle poslední mohykán na strništi a ještě dva z dřívějška o nějakých 200 km odtud mi zapózovali

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: To jen díky tomu, že mám konečně trochu vlastních peněz. Vždyť to je po nějakých šesti letech poprvé, co jsem do těch školek jela něco koupit.

    OdpovědětVymazat
  12. Nášup je více než zdařilý.

    OdpovědětVymazat
  13. Ten břečťanový strom je náramný, přenáramný.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: A kdybys tak vedle stál a poslouchal, když ten břečťan rozkvete, to by byl hukot! Vzpomněla jsem si na něj, když rozkvetl tady nám na kůlně. Lítalo tam všechno co mělo sosák a křídla, včely, vosy, vosící, sršni, motýli, čmeláci .... a ještě další malý neznámý mrchy. A to máme třetinu toho co vidíš na té fotce.

    OdpovědětVymazat
  15. Ještě nějaký nášup a můžeš si otevřít botanickou zahradu :)

    OdpovědětVymazat
  16. Pěkné květy, krásné barvy :). Vřesy mám moc ráda, zrovna nedávno jsem byla na Mědníku (Krušné hory, Měděnec) a tam vřesy pokrývají celý svah :). Vypadá to nádherně a bývá tam i zajímavý hmyz :). Asi si koupím nějaký vřes i na balkon ;).

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Byla jsem hodně překvapená, že v těch Černolicích ten vřes rostl po skalách, a to v docela velkém množství. Spíš mám zafixovaná vřesoviště s mokrou půdou, polostín a kyselo. Ale určitě ne úpal na křemencových skalách....

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Na Mědníku taky roste ve svahu a není to nijk zvlášť zavlhčené prostředí: https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C4%9Bdn%C3%ADk

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Ale to beru, není to zavlhčené nicméně to není na holé skále jako tady co jsem to fotila.

    OdpovědětVymazat
  20. No páni, co fotka, to skvost, ale to u tebe vždycky. Jsem zatížená na ty břečťany, pnoucí se po zdech, v podzimních barvách...

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Teď tě trochu poopravím, to co se plazí po zdech a je to barevné nejsou břečťany ale přísavníky. V tomhle případě to přísavník trojlaločný či třícípý nebo tříprstý a jeho druhý bratříček přísavník pětiprstý, známé psí víno. Ty se na podzim  barví a opadávají. Břečťan je stálezelený a neopadavý.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....