01 srpna 2016

Síň U Anděla a Macocha zdola ....



Ze Stalagmitové chodby se po dalších schodech dostaneme
v našem jeskyním putování do síně U Anděla. Svůj název získala
po výtvoru, který vypadá jak anděl se svěšenými křídly. I když se cudně schovává
za nádhernou třpytivou Drapérií. Je tu i Sloní ucho, k němuž se váže pověst, že jen
žena věrná a hodná se protáhne otvorem v něm. Vzhledem k tomu, že otvor
je vážně dost malý, asi se žádná taková hned tak nenajde Mrkající

Odtud vede cesta už jen ven, na dno Macochy a tady na mne čekal ten nejsilnější
zážitek z celého dne. Když vyjdete z podzemí octnete se totiž úplně někde jinde.
Smaragdová zeleň mechu, vůně, věčný závoj mlhy, jezírko s tyrkysovou vodou
a do toho úchvatné tóny hudby v nádherné akustice. Pro mne to bylo jak
rána palicí, něco tak nádherného a silného, že jsem se, jako vždy, když se
musím sklonit před majestátem přírody či umem lidí z minulosti nezadržitelně
rozplakala. Ani nevím co průvodkyně vyprávěla, já byla prostě úplně jinde
a v jiné dimenzi. Ještě že jsem šla jako poslední ze skupiny, že jsem se
mohla se svou uslzenou tváří otočit a schovat. Byla bych tam vydržel stát
a dívat se hodiny, což nebylo možné, protože už nás zase honem popoháněli
ke vstupu do dalšího podzemí, a to na plavbu lodí po říčce Punkvě. I zde
jsou krásné krápníkové partie, ale spíše jde menší úseky. Trochu víc toho najdete
při zastávce v Masarykově (dříve Pohádkovém) dómu. Jenže tady už mi odešla
baterka a ta druhá ležela pěkně přiravená doma na stole..... takže z něj fotky
neuvidíte. Fotila jsem sice mobilem, ale to jsem ještě ani nestáhla, tak nevím
jaká je kvalita. Pokud to bude k něčemu, ještě jsem fotky přidám.
Jo, a od dcery jsem se později dozvěděla, že i na ní to zapůsobilo
naprosto stejně a že i ona zaslzela....


Drapérie zakrývající Anděla




Jak je vidět, Anděl má hlavu v oblacích, takže jsou z něj vidět
jen složená křídla a říza


Sintrová jezírka. Zde všechno vypadalo jak z ledu. Jednu ruskou rodinku
musela průvodkyně neustále usměrňovat aby na všechno nešmatlali.
taky jsem měla velké cukáíní si sáhnout, ale respekt nedovolil....


A jsme v deštném pralese....na fotkách to tak nevypadá, ale je to úžasný
okamžik když tohle vidíte. Bohužel, video jsem sice natočila, ale mám
problémy je dostat z foťáku do počítače, takže tu krásnou hudbu vám
tady nezprostředkuji ....



Ten opar zvrchu vidět není, to až zespoda. Je tam a je tam pořád a dodává
tak tomu místu ještě větší zdání že jste někde ve Ztraceném světě Artura Conana Doyla




Jezírko víc přiblížené. Někde nad ním je vchod do Amatérské jeskyně.
Největšího jeskynního komplexu u nás, ale návštěvníkům je přístupná jen
při zvláštních příležitostech. A ty budou letos v listopadu, 12.-13.11 a 26. - 27.11.16
Ovšem jen pro ty zdatné, kterým nevadí se pohybovat v jeskyních které nejsou
upraveny pro návštěvy. Takže holiny, přilba (klidně cyklo) a baterka.
Ale za tu krásu to určitě stojí....


I tady je vchod do některé z jeskyň, i když opět jen pro speleology




Pár posledních snímků z plavby po Punkvě, měla jsem jich sice víc, jenže i když se zdálo, že
loď pluje pomalu, při zákazu focení s bleskem byly všechny rozmazané.



A nakonec nádherná zelená voda Punkvy. Na začátku plavby byla kalná a hnědá
ale čím hlouběji jsme se nořili do jeskyní, tím čístší a průhlednější byla. A
není to tím, že by ji zespodu osvětlovaly zelené reflektory, ona opravdu tak zelená je.....



Tolik jeskyně a Macocha. Nahoru jsme se nechali vyvézt lanovkou a pak už jen posezení u kávy,
na méně frekventovaném místě u parkoviště ještě pozdní oběd z vlastních zásob a cesta domů....
Já doufám, že se znovu do těchto jeskyněmi prošpikovaného koutu dostanem a podíváme se
do dalších komplexů. Vždyť jich tu je spousty!

21 komentářů:

  1. Co krásy dokáže příroda stvořit a jak Ty to umíš pěkně nafotit. To je zážitek. Ač mám Macochu za rohem, v jeskyních jsem nikdy nebyla. Byla jsem v Javořičských,Demänovských, ale to je tak všechno.

    OdpovědětVymazat
  2. Ááááách! Nechápu, proč já trubka se nikdy nechtěla podívat dovnitř. Znám Macochu jen shora... a o tohle jsem přišla! To musím napravit! Nápodobně jako Jitka ji mám za rohem...

    OdpovědětVymazat
  3. Úžasná podívaná... Jen ten anděl mi přijde trochu strašáckej .

    OdpovědětVymazat
  4. Draperie je prostě úžasná! Tak mám další tip na výlet.

    OdpovědětVymazat
  5. Macochu miluji od dětství, čas od času tam jezdíme s manželem opakovaně. Je nádherná zevnitř i její okolí

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tak já tam byla poprvé, proto taky možná ten zážitek byl víc umocněný. Jinak jsme se školou jezdili do Koněprus, bylo to z Prahy coby kamenem dohodil. Takže Moravský kras byl pro nás jen učivo v zeměpisu.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: No já bych asi spíš dala tu Amatérskou jeskyni, těch příležitostí se tam dostat je minimum. A pak, jsou to jeskyně v "surovém" stavu. Pravda, není tam elektrické osvětlení takže s baterkou vidíš jen menší úsek, nejsou tam vybetonované chodníčky ale zase se člověk cítí v kůži objevitele, vidí všechno tak jak to viděl před ním profesor Absolon a jiní, kdo komplexy Moravského krasu objevovali a vlastně stále objevují.A jak říkala průvodkyně, ale i v Meteoru, věnovanému jeskyním u nás, je to nejen největší jeskyní komplex u nás, ale i s nejkrásnější krápníkovou výzdobou.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Takovej velkej . Ale když jdeš okolo a díváš se na tu krásu, není to tak hrozný .....

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Tak to já bych se snažila prozkoumat všechno co se nabízí, nejen pohledy dolů z můstků   

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: No a tady máš za humny Punkevní, Kateřinskou, Balcarku, Výpustek, Sloupsko-šošůvské .....

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: No jo, ty předchozí byly navštívené ještě v době, kdy jsme neměli chalupu. Teď už není čas na cestování a ani už není ta chuť.

    OdpovědětVymazat
  12. To musel být fantastický zážitek, Vendy, přímo nadpozemský.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: A není to náročné ani fyzicky, až na ten jeden strmější výstup po schodech, ale ten taky není nic nezvládnutelného. Doporučuju jako výlet, stojí to za to....

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Pevně věřím, že bych to zvládla, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Určo, těch starších dam tam bylo hodně.

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: No jo, ale některé starší dámy jsou čiperky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Jedině kde to je takové o něco možná horší je ten výstup z Předního dómu do Reichenbachova, ne na kvalitu, ale co se týče stoupání. Jsou tam schody se zábradlím, takže ani tam moc problém není.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Díky za informace, Vendy, možná se budou hodit.

    OdpovědětVymazat
  19. Díky za jiný pohled. My jsme se do Punkevní jeskyně nedostali a tak jsme se dívali na jezírko jen zezhora.

    OdpovědětVymazat
  20. S velkou radostí jsem si prošel celé tvoje putování Punkevní i cestu na Macochu a rád jsem zavzpomínal na známá místa A taky jsem si uvědomil, že už je to pěěěkná řádka let,co jsem tam byl naposledy,takže příští rok tam s rodinkou určitě vyrazím   

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Já tam byla vůbec poprvé, takže to pro mne bylo opravdu něco kouzelného. Klidně bych tam jela zas do těch ostatních jeskyní. I když asi by mne lákala ta Amatérská. Ta surovost neupravených jeskyní asi musí být hodně zajímavý zážitek.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....