11 července 2016

Pohledy do okolí a trocha historie .....



I dnes bude fotek o něco víc než normálně. Chtěla bych se
totiž už rozloučit konečně i s areálem Skalky. Jak jsem se už zmínila v komentu
jsou zde skvělé infotabule s údaji o daných lokalitách, budovách a
vůbec historii tohoto místa. Takže mezi pohledy do kraje si dáme i něco historických údajů ....


Že se přeci jen trochu zmenšují, bohudík, plochy kde je vysetá řepka bylo vidět
i tady kolem Mníšku. Dokonce i z nevelkého převýšení.












Tady je pohled na hřeben kde leží lokalita Na Madlenkách, o které je psáno na infotabuli.
Ten průsek není sjezdovka, ale vykácené stromy pod vysokým napětím. Kousek od něj máme chatu,
tudíž si můžete udělat malý obrázek o vzdálenosti která je mezi místem výchozím mého výletu
a cílovým Mrkající


Vlnění brdské.....


Kousek od tohoto vysílače máme chatu. Ne, nemáte na monitoru mouchu, ale
to mi do záběu vletěl nějaký dravec.


Kostel sv. Václava a zámek. Tedy pohled na náměstí a malé sídliště na kopci nad ním.
Normálně z města vidět ty paneláčky nejsou.


Areál hliníkárny a Výzkumného ústavu rud. Do něj vedla ona štola na dopravu rudy
do pecí.


Trochu blíž .....


Konečně zasloužená odměna. Výlet byl dlouhý celkově zhruba deset kilometrů
a tak jsem si jí zasloužila ..... a přiznávám, že jsem se na ní fákt těšila.
Místní cukrárna je opravdu vyhlášená široko daleko, ať už pro příjemné prostředí, ale i personál
a opravdu výborné megazákusky ....


Všechny pohledy do kraje jsou z vyhlídky od kostelíka a konečně se můj Tamronek 70 - 300 mm
pořádně provětral. Ne, že bych si tohle musela vyšlápnout pokaždé kdy jsem na chatě,
ale docela ráda bych si to dala na podzim, kdy jsou zdejší buky zlaté a smíšené lesy hrají
všemi barvami.





14 komentářů:

  1. Kostel, zámek a paneláky pospolu. Vskutku zajímavé.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Je to zajímavý pohled, zvlášť když stojíš na náměstí a vidíš buď jen jedno nebo druhé. Ale ty paneláky nee.....

    OdpovědětVymazat
  3. To je tak perfektní, že to strčí do kapsy lecjakou expozici v muzeu...

    OdpovědětVymazat
  4. Panoramata krásný, fotky taky, ale ten zákusek, ten nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: dneska nebyl čas, ale jsem tu na nějakej čásek takže na cukrárničku taky dojde,

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem se chtěla zeptat, kolik jsi toho nachodila, musela sis pěkně dát do noh. Fotky jsou parádní, a závěrečný dezertík s kávou sis určitě zasloužila!

    OdpovědětVymazat
  7. Velice zajímavá reportáž i fotky

    OdpovědětVymazat
  8. ...lokalita Na Madlenkách...To je hezký název. Krajina je krásně zvlněná. Prostě Brdy...Ta kávička se zákuskem mne teda láká.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Jo, tentokrát jsem si dávala dortíky doma. Taky dobrý

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Ona je vyhlášená široko daleko. Nevím jak tam je dlouho, já tam jezdila jako malá holka, do nějakých osmi let a nepamatuju si jestli tam něco takového bylo, ale co tam jezdím teď, to je už šestnáct let, tak tam je. A zvětšují prostory jak to jde.

    OdpovědětVymazat
  11. Dienzenhofer, Bendl, Škréta, Brandl - to je sestava k pohledání.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Taktu odměnu jsem si zasloužila hlavně za ten šplh do kopce

    OdpovědětVymazat
  13. Celý ten areál je plný kontrastů. Krásně opravený klášter spolu s ruinou,křížová cesta opravená,ale doplněná obrázky dětí,výhledy se zámkem,kostelem a paneláky,....jsem rád,že jsem měl možnost to poznat díky tvým fotografiím

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To máš pravdu, jsem ráda , že jsem pokořila svou lenost a vydala se tam. je poznat, že od doby mé první návštěvy zde, se tam hodně opravuje a stavby dostávají nový ráz.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....