17 června 2016

Řebčíky a kosatce ....



A zase šupky hupky ke květům.
I když dnes nebudou moc barvičky, ale prostě není
každý den posvícení. Když se řekne řebčík představí si většina
zahrádkářek známou královskou korunu. Vyšší rostlinu v oranžové
nebo žluté barvě. Ale řebčík jsou i jiné formy. Fialové kostkované,
bílé .... stejně tak i kosatce. Obzvlášť ty skalkové nízké. Já mám jen
v modrofialové barvě, ale na výstavě byly i žluté nebo fialovonohnědé.
A sousedka má úžasnou modrokaramelovou nebo žlutohnědou kombinaci.




Řebčík může ale vypadat jako takový malý tulipánek s květem dolů







No a kydž už jsem zmínila tulipánky tak i ty tu jsou


Kdo z vás, by v téhle květince hledal narcis .... narcis to je a má
krásné jméno. Narcis sukničkový.



12 komentářů:

  1. Narcis sukničkový, to je opravdu krásný název pro kytku.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Však taky má pěknou sukničku . I když bohužel už byl hodně odkvetlý.

    OdpovědětVymazat
  3. Řebčík ve fialové má pěknou sytou barvu, i okvětní lístky jsou zajímavé. Název slyším poprvé.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Název možná slyšíš poprvé, ale určitě z pohledů do zahrad (tedy pokud nějaké možnosti do nich koukat máš) tak určitě tu jeho nejznámější odrůdu znát budeš.

    OdpovědětVymazat
  5. miluji kosatce, bohužel naše zahrada přeje květinám

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: I když mám záhony slunečné, velké irisy mi nikdy nešly déle jak dva roky. Pak se na nich usadila nějaká plíseň květy ještě v poupatech uhnívaly a na listech se dělaly takové nepěkné skvrny. Jediné které mi tu jdou jsou sibiřské. Na tyhle malý skalkový jsem strašně zvědavá jak se jim bude dařit.

    OdpovědětVymazat
  7. Ten kostkovaný řebčík mě zaujal v nějakém zahrádkářském e-shopu. Zaujalo mě to kostkování. Přijde mi u květu tak nějak nepochopitelné. Ze se barva nemění s žilkami v určitém směru, ale takové až pravidelné kostky. Opravdu zajímavý květ.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: A víš,že jsem tam byla asi jediný fotograf který fotil klasicky? Jinak všichni hurá na telefon. I když... jeden fotograf tam byl. Ale jestli to byl sukničkář,tak to mi zůstalo utajeno.....

    OdpovědětVymazat
  9. Řebčík, na to se pamatuji, že jsem se jednou pídila po názvu té kytičky. Tys ji objevila, tuším, žejo!

    OdpovědětVymazat
  10. Zajímavé rostlinky, ten kostkovaný jsem teď nedávno někde zahlédla, jak jsem si hledala názvy něčeho jiného, moc mě zaujal, to se zas tak často nevidí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....