15 června 2016

Barevné elegie ..... modrá je stále dobrá



Dnešní výběr je pouze z jedné barvy. Modré.
Má různé valéry, je příjemná na podívání, je krásně chladivá ....
No co mám povídat. Je to moc příjemná a krásná barvička
a zaslouží si svůj vlastní článek .....

A vezmem to hezky od nejsvětlejších tónů. A kým jiným
než hořcem. Já ho mám strašně ráda, ale nikdy mi nevydrží. Nechápu
v čem dělám chybu, ale za celých třicet let jsem nebyla schopná
udržet ho při životě dýl jak měsíc. Přes zimu už vůbec ne. A to jsem si
ho už koupila ixkrát ....




Modré oči jako len ..... když se na ten len podívám
a představím si takové oči, až mi přejede mráz po zádech, protože
tak světlé oči musí vypadat hrozivě. Nevím kde k takovému přirovnání
předkové přišli. Leda že by za dřívějších časů byl len tmavší ....



Modrý hyacintovec jste u mne na blogu neviděli, i když mi kvetl.
Věděla jsem že ho mám nafocený lépe z výstavy, tak jsem ho doma ani nefotila.



Jó, hořcově modré oči, to už je jiná.A že jimi disponovalo a disponuje
spousty herců. Paul Newman, Henry Fonda, Robert Redford .....



No není to nádhera?



U těchto prvních snímků mne ještě nenapadlo si fotit i jmenovky
a tak vám přesně neřeknu co za zvonek zrovna tohle je. Ale vypadá krásně .....


Tady pro změnu ani cedulka nebyla, takže netuším která modrá
kráska tohle je.


Jirnice. Tak se jmenuje tahle modrá květinka. Znám jí, a možná i některé z vás,
v trochu jiné podobě ze záhonků. S menším a světlejším květem.










16 komentářů:

  1. Mám ráda modrou. Miluji něžné pomněnky a levanduli

    OdpovědětVymazat
  2. Je to nádhera. Maminka měla na skalce také hořce a to mnoho let, ale pak se přes kalku rozšiřovali schůdky z kamene a tatínek moc na kytky nehleděl. Dost vzaly za své i při výkopu. Já jsem si koupila semínka, protože jsem sazenice nikde neviděla a podle návodu je to stráááášně jednoduché. Minipidi semínka jsem vysela a nic nic nic. Koupila jsem si modrou hortenzii, ale ta také ráda mění barvu. Prý ji mám hnojit hořkou solí, aby neztratila barvu. Sazenice byla po odkvětu, zatím je v květináči, ale přírůstky má. Přemýšlím, kam ji vysadí, aby neměla přímé polední slunce.

    OdpovědětVymazat
  3. JO-modrá je fakt dobrá.   

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, jo, modrá je nádherná barva. Jen to letní nebe, nebo i v zimě na horách - nádhera!!!   

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Tak já beru tu letní oblohu, a je jedno jestli na horách nebo u rybníka. Ale zimní hory mi nic neříkají....

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Tak to o moc přicházíš.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Neříkám, že hory nemám ráda. To ne. Ale jelikož jsem nikdy nepřišla lyžování na chuť tak mne v zimě ani nelákají. V létě se tam dá chodit ale co v zimě když je všude dva metry sněhu. tak občas se dá někam zajít ale myslím že to je hlavně vše podřízené těm kteří lyžují.Třeba se mi poštěstí se zas po dlouhých letech v zimě na hory dostat a změním názor

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj vendy, přišla jsem se potěšit krásnými fotkami a nezklamala jsi mě

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Ano, je, mám to tam napsané. Vím že je i v bílé, mám na záhonku tu modrou, leč u jiných plevel, u mne stále velmi bídně přežívající kytička. Bílá to vzdala už dávno.

    OdpovědětVymazat
  10. Modrá je přímo skvělá, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Za hořcema v přírodě bys musela do Tater. Jsou to totiž vysokohorské květiny. Tedy ty krásné nízké modré. Jiné druhy bys ale mohla objevit na loukách. V Průhonicích jsou taky krásné, mají tak půl metru na výšku a jejich květy jsou na stonku v klasech, a mají stejně úžasnou modrou barvu.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Rostou i v nižších polohách, zhruba vím kde, jen na ně přijít.

    OdpovědětVymazat
  13. Modrá se mně také moc líbí a modré oči v kombinaci s tmavými vlasy nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Jo, to je irská nebo welšská specialita ale i moje neteř židovského původu má nádherně modré oči a černé vlasy. A ještě mají na Slovensku i sýr jménem Encián a když tam naše dítka byla a v jídelním lístku bylo napsáno Vyprážaný Encián tak byly totálně mimo mísu.Až když jim to přinesli, zjistili že to je slovenský ekvivalent smaženého Hermelínu

    OdpovědětVymazat
  15. No ano, je to nádhera! Veliká! Modrou mám moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  16. Modré kytky mám moc ráda, ve všech odstínech.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....