16 května 2016

Máte na první nebo druhou třídu? ......



Minule jsme skončili u krásného modelu Titanicu
a dneska se už pustíme do jeho útrob. Vlastní prohlídka začíná chodbou
první třídy natolik věrnou, že když jí procházíte, jen čekáte kdy proti vám zpoza
rohu vyběhne Kate Winslet nebo někdo z těch kdo patřili k americké smetánce.
Kajuty první třídy na této výstavě ztvárněné nejsou, jen jejich dveře
s křišťálovými dveřními koulemi. I lampičky na stěnách a stropní svítidla jsou přesné
repliky.










Hlavní schodiště na palubě první třídy na Titanicu bylo mistrovské dílo a ukázka
úžasné práce truhlářů. Je zajímavé, že všechny tři sesterské lodě Britannic, Olympic
i Titanic je měly shodné. To, které vidíte na fotografii pochází z Britannicu,
z interiérů Titanicu existuje totiž jen minimum fotografií.


Jediné co se asi zachovalo z celé té krásy, je podstavec pod andílkem


A někteří z těch kteří ve své době hýbali americkou ekonomikou a patřili k její smetánce ....


Ida odmítla svého muže opustit a zachránit se tak na jednom ze záchraných člunů.


Ani těmto dvěma mužům jejich miliony nezachránily život. A proč byla na Titanicu jen třetina
záchraných člunů? Inu aby právě těmto lidem nezacláněly ve výhledu a nepřipomínaly
možné nebezpečí. A tak je volný pohled na oceán přišel velmi draho a s nimi i tisíc dalších,
těch, kteří jeli do Ameriky hledat svůj sen o lepším životě a nbevyšlo na ně místo v záchranném člunu ...


Je libo si dát kávu a zákusek? Verandah café vás zve ....




Neodolala jsem ..... chi, chi


Tady je obrázek celý


Myslím že ani cestující druhé třídy si necestovali nepohodlně. Takto vypadaly
kajuty druhé třídy.



Další zastávka bude v podpalubí, ukážeme si kajutu posádky, potopíme se
i sáhneme na ledovec. Musím říct že byl opravdu ledový..... Ale mezitím
si zas dáme trochu barev z přírody.









29 komentářů:

  1. Díky za fotky, říkala jsem si, jestli by mi ta návštěva té výstavy stála za to. Asi ano, vypadá to všechno hodně věrohodně. Někdy si říkávám, co by asi "šlechta" říkala, že se jí plebs potuluje po zámcích a okukuje jí to tam. Nebo po první třídě Titanicu )

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak co se týče vystavovaných artefaktů ve vitrínách, jsou to všechno autentické kousky. Vybavení kajut a kavárny jsou věrné repliky. Ty originální věci taky později představím v různých článcích. Ale myslím si, že by tě to asi nezklamalo, je to hodně zvláštní pocit se na ty vylovené věci dívat a hlavně je udivující jejich zachovalost, byť prošly rukama restaurátorů, ale stejně ta doba co byly pod vodou .....

    OdpovědětVymazat
  3. Fredy Kruger16/5/16 10:49

    " Na první máte, či na druhou třídu ??"

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Já si říkala, že poprvé ses spletl, že to mělo jít k tomuhle článku

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá výstava. Snacha s vnukem se jeli podívat se zájezdem, takže jsem nějaké fotky už viděla. Musel to být úžasný zážitek.

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger16/5/16 14:57

    " Hochu ! ty vzdálil ses od  themma !"

    OdpovědětVymazat
  7. N atu dobu to bylo vše bombastické, ale škoda celého Titaniku a všech těch lidí.

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že všechny peníze světa jim nepomohly k životu. Přepych, to ano, ale pro mne spíš snobárna. Je pěkné se na ledaco dívat, ale snad jen jako výlet na kratší dobu. Stejně, když jedeme na výlet, koukáme spíš po okolí, prostředí může být prosté. Výstava je to určitě zajímavá, díky, že jsi nám ji přiblížila. Myslím ty, kteří už nikam nejezdí...většinou.

    OdpovědětVymazat
  9. Taky jsme se tam chystali, ale nakonec nám to nevyšlo.. Byla to určitě nádhera :).

    OdpovědětVymazat
  10. Na první a druhou třídu asi nemám, ale možná bych si mohla sednout do záchranného člunu na boku lodi, na to by mi možná stačilo .

    OdpovědětVymazat
  11. [9]:Do konce června bys to mohla stihnout, ne?

    OdpovědětVymazat
  12. [8]:Víš,  tenkrát se to asi tak nebralo, mnoho z těch bohatých se vypracovalo od píky a poctivou prací,  takže si taky chtěli užít luxus když už na to měli.  Ne jak dneska když většina dnešních milionářů ty prachy nakradli.

    OdpovědětVymazat
  13. [11]: Snad jo..budu se snažit :).

    OdpovědětVymazat
  14. Ježíš, to je nádhera. Tvé fotky působí jako lakádlo a já už byla rozhodnutá, že z časových důvodů Titanic oželím. Jsem v příšerném skluzu kvůli nemocem, které jsme si v domě předávali. Doháněla jsem práci na zahradě, kde jsem také ve skluzu, měla bych už pomalu začít chystat věci na odjezd na jih, neb termín se blíží. Musím..., měla bych..., já snad změnám plány a na ten Titanic se půjdu podívat.

    OdpovědětVymazat
  15. Proč je ta Praha tak daleko. O co všechno přicházím....   

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tak pokud bys sedla někde na vlak (nevím jestli máš blíž Brno nebo Olomouc), tak expresem jseš  v Praze za dvě hoďky. A z Hlavního nádraží ti cesta na výstaviště metrem  do Letňan trvá 20 min. Jen je lepší si zabukovat lístky na určitou hodinu. Dají se koupit i na místě, ale musíš pak nevím jak dlouho čekat na to až na tebe přijde řada.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Jestli tu možnost máš, tak to zkus. Platí to co jsem psala Jance v komentu nad tebou.

    OdpovědětVymazat
  18. Paráda, že se tam smí fotit, vypadá to úchvatně. Ale je v tom taky hodně smutku a tolik zmařených a změněných lidských osudů...

    OdpovědětVymazat
  19. Když se tak dívám na ten luxus, Vendy, mně by stačila i čtvrtá nebo pátá třída.   

    OdpovědětVymazat
  20. Paráda! Přesto, že fotíš bez blesku, jsou fotky moc dobré

    OdpovědětVymazat
  21. [21]:Samotnou mne to překvapilo. Vyhodila jsem jen pár fotek který byly opravdu rozmazaný, jinak jsem trochu zesvětlovala, upravovala šum který tam někdy byl až moc výrazný a doostřila. Ten objektiv, ač seťák je docela na tohle dobrý.Tohle bylo první focení v tak tmavých podmínkách bez blesku. A jak jsem později zjistila i na manuální nastavení při kterým fotím s tím starým objektivem. Už podruhý se mi to stalo a podruhý to ale dopadlo nadmíru dobře.

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Tak mezi druhou a třetí už byl propastný rozdíl. Ta třetí byla dost podobná té jak vypadaly kajuty posádky. Jen s tím rozdílem že to byly kajuty pro velké množství lidí, něco jako v turistických ubytovnách. Palandy jedna vedle druhé a vprostřed stůl.

    OdpovědětVymazat
  23. [19]: Můžeš fotit bez blesku. Ale viděla jsem jak se tam tu a tam zablesklo, jenže to bylo asi od mobilů. Jen pár magorů tam fotilo foťákama. Všichni už jen a mobily.

    OdpovědětVymazat
  24. [23]: Docela se divím, že na takové luxusní lodi vůbec třetí třída byla.

    OdpovědětVymazat
  25. [25]: Tak prezentovaly se ty loďařské společnosti jako demokratické takže s nimi mohli cestovat i ti méně majetní. Ovšem za určitých pravidel.....

    OdpovědětVymazat
  26. To je zajímavé, já jsem myslel, že na výstavě budou jen předměty vyzvednuté z lodi.

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: To byly, ale když se nezachovalo vybavení kajut, tak tam se musely volit repliky. Až na ty vodotěsné dveře.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....