17 května 2016

Ach ty tulipány .....



Původně jsem tyhle fotky fotila na téma týdne.
Chtěla jsem to pojmout jako barevný svět kolem nás. Nakonec mi to
ale nešlo na blog dostat, proč, tak o tom jsem psala v článko Konečně
a tak mi tu zbyly fotky - sirotci. Takže budu s nimi prokládat titanicové
články a stejně ještě určitě něco zbude. Dneska to jsou tulipány, které
jsem sázela vloni na trochu jiné místo než normálně. Tedy vlastně na staronové,
do zrenovovaného záhonu. Nejdřív mi vykvetly všechny bílé, takže sem si říkala
jak seto zvlášně podařilo, že nejsou rozházené ale pěkně po kupě. Pak
ale začaly rozkvétat žluté a červené a záhon se rozzářil barevnými záblesky....,
Dneska už je to jen vzpomínka, většina jich už odkvetla a v době kdy
to píšu, tam kvete pár tulipánů pozdních odrůd.








Tohle jsou ty pozdnější odrůdy










Zatímco ty klasické barevnosti se množí jak blázen, tyhle všechny pozdní které jsem
vám představila, ač všechny byly kupovány po deseti kusech, mají opačnou tendenci.
Některé se vyskytují už jen v jednom nebo dvou exemplářích.....




15 komentářů:

  1. To je nádhera, ty fialové jsme kdysi měli, byly velké jako pěst Je to hodně let, jsou pořád v zemi a už jsou z nich male oranžové až do hněda, tak se změnily Moc se mi líbí, tem střapatý

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Mám takové ohromné, oranžové. Taky patří k těm později kvetoucím. Už je mám spousty let ale zatím se nezmenšily, ani nezměnily barvu, ale po loňském přezimování mi zbyly z šesti jen dva. Zbylé cibulky nějak zgumovatěly a pak zkameněly.

    OdpovědětVymazat
  3. Ač barvu mají různou i různou podobu jsou všechny krásné. Jen dost rychle odkvetou - škoda.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to můžu potvrdit, všechny ty lepší tulipány, co jsme kdy měla, se postupně jaksi vytratily. Až letos jsem docela spokojená. Stala se mi taková zvláštní věc, kdysi jsem měla růžové tulipány a letos jich vylezla velká spousta, konečně se rozmnožily, jsem si říkala, jenomže když se rozvily, tak jsem zjistila, že opravdu růžový je jen jedena všechny ostatní jsou bílé a navíc s takovým zdobným červeným krajem, jsou překrásné a já si nemůžu srovnat v hlavě, kde se vzaly, vím jistě, že jsem je nekupovala. Myslím, že by to mohlo být tím, jak jsou růžové patrně vyšlechtěné z bílých a červených, že mně takhle samy od sebe zmutovaly? Ale nakonec je to úplně jedno, strašně se mi líbí a to je pro mě nejdůležitější.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Různé samovolné mutace u tulipánů nejsou žádnou výjimkou. Díky tomu vznikají nová šlechtění. Dokonce i virózy, způsobující takové to mramorování (jako je ten bílorůžový)jsou tvůrcem nových podob. I když v některých zemích je zákaz takové cibulky prodávat, protože ta viróza může způsobovat škody i na jiných rostlinách.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Ach, tak mé drahé růžové tulipány prodělaly virózu a nakonec z toho zbělely. To jsou věci!!   

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem nadšená z bílých tulipánů.

    OdpovědětVymazat
  8. Je fajn, že jsi reportáž z Titanicu proložila veselými fotkami, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera! Líbí se mi zelenobílý.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Já ty třepenité nebo papouškokvěté mám taky ráda. vypadají tak vesele rozcuchaně.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Měla jsem ho ještě v růžovozelené kombinaci, ale ten vymizel. I ten zelenobílý je pořád jen jeden jediný a to jich bylo pět.

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Já mám ty bílé taky ráda, krásně rozsvítí záhony.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Mám dojem, že letos byly opravdu tulipány vydařené a kvetlo jich mraky. A co jsem jich měla po vázách.... a pořád bylo na záhonech na co koukat

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....