22 března 2016

Malá knihovna a jídelna .....



Bývalo dobrým zvykem, aby se panstvo ukázalo v nejlepším světle
mít knihovnu. Někde si v ní i majitel zámku četl, někdy mu jen vylepšoval
počet svazků image před ostatními. Já věřím, že na zámku, obzvlášť když byl
obýván tak osvíceným panstvem jakým byl Vratislav z Pernštejna, Trautmansdorfové
nebo Valdštejnové - Vartemberkové je někde i větší knihovna než je ta, kterou
jsem si sama pro sebe nazvala Malou ....






Za to jídelny, ty za to stojí! Vždyť kolik hodovníků se muselo ke stolu
vejít, a to povětšinou jen nejbližší rodina! Všchno je tedy připravené, jen zasednout
k vybraným lahůdkám ..... dobrou chuť







Je libo pravá Míšeň?


Zajímavý průchod, možná že kdysi zde byla taky otevřená arkáda.
Vede do pokoje s kulečníkem. Na ten a na dámský budoár se podíváme příště ....



21 komentářů:

  1. Těšila jsem se na další várku zámeckých fotografií a květin a nezklamala jsi. Fotky jsou opět krásné.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak tady "jen" 14! Ještě asi tak třikrát se ještě vrátím. pak nevím ale co budu dávat dál, pokud se zas něco nenaskytne fotit.

    OdpovědětVymazat
  3. Při pohledu na stůl bych se mohla jít podívat do ledničky. Pěkné a klidně by mohli další stoly přidělat. kdyby věděli, jak se nyní tísníme v našich králíkárnách dnes.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak pro mně je ta knihovna docela velká, když pomyslím, kde se krčí moje knížky .

    OdpovědětVymazat
  5. Můj přítel strašně chce knihovnu. Přijde mi to pozérské, jelikož vůbec nečte. A já, která čtu pořád, bych tam ani neměla co dávat - dříve jsem na knihách šetřila navštěvováním knihovny, nyní už je stahuju z internetu. Tak by mě zajímalo, jestli někdo z té šlechty fakt četl.

    OdpovědětVymazat
  6. Je to tam krásně naaranžované, vypadá to nádherně :).

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Děkuju, ale tady za prvé už nikdo nechodí, takže já nic nepřipravuju a ani to nijak nehrotím a beru to stejně jako Silvestra jako normální den. A když náhodou někdo zazvoní tak netvírám, mám těch blbů plný zubu za celej rok a ještě aby se mi tu flákali ožralý jak slívy to ani náhodou.

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: S manželem máme knih spousty, a to ještě chodím do knihovny. Čtečku nemám takže se držím klasiky. Ale knihovna jako místnost by se mi hodila protože toho fakt máme dost. Včera jsem koukala na nový šlágr tzv. japonský úklid a rostla jsem tam když vyhazovali knihy. Já jsem z rodiny byla vedená k úctě ke knihám, k tomu chovat se k nim slušně a nedovedu si představit že bych je vyhodila. Neberu tedy nějaké odborné co má manžel o magnetofonech a jiné podobné, ale klasické romány i když je nečtu tak to bych nemohla. jedině je narvat do knihovny kdyby měli zájem.

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: No naše jsou v celé stěně a odbornou zahradní a kytičkovou literaturu ještě máme v polici skoro až do stropu v ložnici.A dvě vělký krabice na půdě, ale to je povětšinou literatura elektrotechnická či chemická a pak romány poplatné bolševické době. Takže tam mohou klidně klímat dál.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera, jen jestli ty knihy také četli. Jeden kolegy kdysi zmiňoval známé, kteří si se zařizováním nového bytu koupili metr knih

    OdpovědětVymazat
  11. Miluji tabule (kromě školní).

    OdpovědětVymazat
  12. Najím se kdekoliv, Vendy, ale tu knihovnu bych brala.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Tak, tak ....takováhle knihovní místnost by se mi taky hodila, a moc

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Což taková Tabula rasa, v čemkoli, to je přece výzva!

    OdpovědětVymazat
  15. Knížek měli na jejich dobu poměrně hodně, kdysi jsem snila, mít v obýváku stěny plné knih a na stěnách mít hodně obrazů. Stoly jsou krásně naaranžované, mohli si to dovolit, protože je měli krásně široké, vem si pltký talíř, který má průměr 25cm x 2 z každé strany = 50cm pryč, odhaduji, že jejich stoly měly šířku 1,20m, což už dovoluje aranžování na ploše cca. 25-30cm. Jak vidno, hodně přeháněli, kpř. tu vysokou vázu bych na stůl nedávala.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Jo, tak takový obývák přesně máme. Stěnu plnou knih a stěny plný obrazů. Tak podle mne ta velká aranž byla jen na účel výstavy. I když je pravda že mívali velkou vázu ale uprostřed. Ale zase ne tak velkou.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Se máte, já se na to dnes dívám i z pohledu uklízení a hodně od všelijakých věcí upouštím.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: Tak naštěstí knihy jsou zavřený za sklem a ty obrazy vždycky nějak obtáhnu prachovkou

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....