13 března 2016

Když milenky pláčou ...



Když pláčou milenky, žal schovají za úsměv....
Když puká jim srdce, svou bolest schovají za hlasitý smích.
aby nikdo ten hrozný zvuk neslyšel....
Když své tajemství a bolest šeptají stromům, loukám, růžím
i dobré víly jejich smutek sdílí....a netančí

Když pláčou milenky, padají slzy jejich v podobě rosy
do květů růží, jež jejich milý jim nosí.
Když tajemství své nosit musí, je těžší než tisíce slibů,
jež jejich milý z úst vypustí.

Když pláčou milenky možná ten kámen ustrne se spíš,
než ten kdo jim ve své zaslepenosti řekne:" Však víš"?...
Jejich tajemství jsou muka, horší než v očistci.
A nepohladí je ruka, která svírá jejich tělo při svících...

Když milenky sčítají sliby, které činily je šťastné
je nad slunce jasné, že jejich splnění, je jen slovem
vyvolané vlnění... vzduchu.
Nenaplní se slovo v skutek, ten nejspíš už někam utek,
do říše pohádek a snění v okamžení kdy vypuštěn byl z úst.

Když milenky sny své rozbité smetají na hromádku,
vědí že dávno už není vše v pořádku. Vždyť k čemu je být femme fatal,
jen aby člověk spoustu nocí proplakal? Uvěřil, byl šťastný?
Tajemství tíží, pocit je to strašný....

Když milenky pláčí i dobré víly jejich smutek sdílí...a netančí....




40 komentářů:

  1. Moc pěkné Vendy. Člověk skládá ty nejhezčí verše, když duši něco svírá. Když má radost v srdci, většinou i múza spí.

    OdpovědětVymazat
  2. Člověk, aby můzu pochopil,

    OdpovědětVymazat
  3. [4]: Děkuju . Ještě pár jich mám v záloze

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Nevím, s nikým jsem se nedomlouvala . Ale někdy se to tak semele ....

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: A vlastně nevím jestli myslíš MarijaKes nebo koho?

    OdpovědětVymazat
  6. Uf, ještě, že nejsem milenka. Ale on jí člověk být vlastně ani nemusí, aby měl dušebol, na to stačí málo.

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, sedím tu a na dálku tleskám.

    OdpovědětVymazat
  8. Jo a co se děje, když manželky pláčou? Manželé "prskají". Ale napsala jsi to krásně.

    OdpovědětVymazat
  9. [12]: Protože jsou u toho. Však oni by ti milenci taky prskali. Jenže ti jsou pěkně u svých ženušek ....

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Nemyslím, básničky píšu od začátku co mám blog, respektive když mne něco trápí. Ale na Sugar nemám v tom, že každý její článek je báseň, to zas nedovedu. Navíc tahle už je starší, jen jsem si teď vzpomněla že tu nebylo nic z mé tvorby. Nebylo asi to správné "klíma". Ještě nějaké nepublikované v záloze mám

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Bingo! Naprosto stačí cokoli. A že toho teď dostává ze všech stran člověk pěkné nadílky.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Navíc, ani jí nemohu konkurovat v tom kolik která máme komentářů. Co je to mých šestnáct proti jejím obvyklým padesáti

    OdpovědětVymazat
  13. Když pláčou milenky, je to v pořádku, řekl by můj tchán. Míň vyčůrají. Když manželky objeví milenku, aby si oči vyplakaly za léta, která svému nevěrnému muži věnovaly.Pak se nabízí otázka,  která z těch dvou má větší důvod plakat.

    OdpovědětVymazat
  14. Ale báseň je to krásná, to jsem zapomněla podotknout.

    OdpovědětVymazat
  15. [18]: Pokud je to vztah krátký, a bez toho že by záletník sliboval že se rozvede,tak nešť. Ale pokud je to dlouhodobý vztah, a on stále slibuje že se rozvede, asi bych byla na straně slz té milenky. Tím nechci říct že to je něco co bych já znala ze své vlastní zkušenosti

    OdpovědětVymazat
  16. Tak to je opravdu krásná báseň.

    OdpovědětVymazat
  17. Teda, Vendy, klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  18. [22]: Tak v posledních letech to moje rozpoložení není bůhví jaké....

    OdpovědětVymazat
  19. [23]: Přijde jaro, začneš pracovat na zahradě a bude líp!!!

    OdpovědětVymazat
  20. A nejenom milenky schovávají někdy žal za úsměv, ale to už tak asi máme naprogramované, že se někdy smějeme skrz slzy.

    OdpovědětVymazat
  21. [26]: Tak ono jsou v té básničce použité dva leitmotivy, jeden z písničky a jeden z nízvu desky.. Jedna je od Johna Denvera a u nás jí zpívá Karel Gott (Když milenky pláčou ...) a druhá je od Daniela Landy název desky Chcíply dobrý víly

    OdpovědětVymazat
  22. [25]: Musíš tomu věřit!

    OdpovědětVymazat
  23. Tak se teď zabývám myšlenkou,

    OdpovědětVymazat
  24. [31]: Být milenkou as bolí,

    OdpovědětVymazat
  25. Když napíšeš báseň, vždy má nesmírnou hloubku, stejně jako u fotografií a tvoření se v nich projevuje tvé estetické cítění a umělecky založená duše. Jen vyznění je smutné.

    OdpovědětVymazat
  26. [33]: Asi proto, že i když se navenek zdám veselým tvorem, v podstatě jako takové jsem smutná. Teď si stahuju všechny básničky které jsem kdy napsala a uveřejnila na blogu nebo ještě na to čekají. je jich už docela i na knihu

    OdpovědětVymazat
  27. [17]: Ale jdi Wendy, od té doby co jsem byla odejita z Autorského klubu mám komentářů polovinu, však také například Miloš se svěřil, že ke mě a k Čerfovi chodil vždy jen přes titulku!

    OdpovědětVymazat
  28. [35]: Já jsem tak nějak vnitřně založená. Na mne by platil citát teď nevím přesně jestli to bylo o Deburoovi "Na rtech veselý smích, hluboký v srdci žal". Prostě klamu tělem. A teď navíc toho žalu je plná fůra.

    OdpovědětVymazat
  29. [35]: Když jsem si je teď ukládala z blogu zvlášť, zjistila sem že zhruba z padesáti jsou veselé čtyři ....

    OdpovědětVymazat
  30. [35]: Tak já to mám nastavené jako Vendy, proto jsem ten komentář napsala. Skoro stejně jsme s VendyW zveřejnily verše v podobném duchu.

    OdpovědětVymazat
  31. [39]: AHA - to jsem nevěděla, díky za vysvětlení.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....