01 února 2016

Vyhlašuje se vítěz prvního kola začíná kolo druhé .....




Dnes je den, kdy začíná druhé kolo sakrálek. Ale nejdřív kdo vyhrál
kolo první. No ..... já.
Děkuji moc těm kdo hlasovali ale jelikož jsme byli jen tři
kdo jsme se zúčastnili dalo by se říct slovy mého dobrého kamaráda
"Slepý kuře našlo zrno!"
Na druhém místě se s třemi hlasy umístila HANKA (Sceneryphoto)
a kostel sv. Jana Křtitele.....Tohle bylo takové zahřívací kolo a
myslím že tímto druhým se už můžeme rozjet naplno, co vy na to?

Dalším kostelem který jsem si připravila je
KOSTEL SV. MIKULÁŠE (SV. ARCHANDĚLA MICHAELA)
V OSTROVĚ

V roce 1685 byl ve vsi Ostrov, ležící 6 km západně od Lanškrouna vystavěn kostel.
Ten však v roce 1772 zcela shořel stejně jako fara, rychta a osm statků. Z kostela byly
zachráněny jen mešní předměty. Roku 1773 byla započata výstavba nového barokního chrámu.
Nový kostel dostal jméno po sv. Mikuláši. V roce 1790 byla přistavěna věž podobná věžím lanškrounským.
V roce 1803 byly na ní instalovány hodiny a v roce 1820 byl přelit a zvětšen prasklý zvon.
Ke kostelu přiléhá i hřbitov, kde se dodnes pohřbívá.

Okolo kostela nebylo moc místa takže se fotilo docela špatně, a nebyl to ten den jediný
kde jsem se protahovala mezi hroby a snažila se nějak zajímavě kostel nafotit.
Ještě že alespoň bylo krásně, sluníčko hřálo a pěkně nasvěcovalo.





















Kříž stojící proti kostelu



A pohled na Třebovské stěny .....

19 komentářů:

  1. Jo jo, máte tam krásně. Stačilo mi o dovolené, když jsme se potulovali poblíž Lanškrouna .

    OdpovědětVymazat
  2. kostel i okolí je moc hezký. Když je málo místa, fotí se docela špatně, hlavně se do zorného pole nedostane vše co chceme a také u velkých staveb malý odstup vede k tzv padákům. Kdysi jsem se snažila je rovnat, ale pokud jde o velké zkreslení perspektivy, je rovnání spíše na škodu. Právě se tak potýkám s kostelem v Českých Budějovicích.

    OdpovědětVymazat
  3. No vida a zapomněla jsem pogratulovat. Jdu na svůj článek. ať je účastníků více.

    OdpovědětVymazat
  4. U tebe se člověk může jen kochat, jsi prostě třída!

    OdpovědětVymazat
  5. Gratuluji tobě a všem zůčastněným, je to přeci jen náročné na čas a nejenom. Sama vidíš, jak dlouho jsi tancovala po hřbitově a v okolí kostela, abys udělala krásné snímky. Znovu tady musím podotknout, že už se málo vidí takhle kostel s hřbitovem pohromadě. Sluníčko ti opět krásně posloužilo.   

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:A vis ze krom dvou staveb byly u vsech kostelu ktery jsem ten den nafotila( coz jsou vsechny ktere budu prezentovat cely pulrok) byly hrbitovy? A u dvou se pohrbiva porad?

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Nevím, já tam s tebou nebyla. Tedˇ už to vím.   

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No jak jsi mi to napsala tak jsem to zpětně probírala a došlo mi že to tak právě bylo skoro ve všech případech krom jednoho poutního kostela a jedné kaple. Jinak byl vždycky ten kostel uprostřed hřbitova. Buď zaniklého nebo stále používaného

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Já trochu rovnám, pokud to jde a pokud je stavba na obrázku samotná. Jenže když je tam třeba ještě strom tak už se to moc nedá (pokud neumíš opravdu dokonale pracovat s editorem) protože buď padá kostel nebo strom. Mám tu možnost to rovnat už ve foťáku ale vždycky na to zapomenu a nevím až do jaké míry se to dá.

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych také ráda přispěla, ale jsem pořád doma. A v naší obci je jen jeden kostel. Ty máš výhodu, že jsi stále někde na cestách, a tím pádem hodně příležitostí k focení těchto objektů. Já mám možnost fotit pouze maličkosti ze svého okolí - zvířátka, kytičky, jídlo, věci, které mě obklopují....

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Pche, nenech se mejlit! Já furt taky smrdím doma. Zdejší kostel byl už vloni, to samé kostely v Litomyšli, na chatě.... To že mám na tenhle ročník strejčka je díky tomu že měl manžel po dvou letech zas vloni v září chuť jet na výlet, takže jsem za den nafotila po cestě asi sedm kostelů abych měla nafoceno než se zas dostanu někam na výlet.

    OdpovědětVymazat
  12. Všechno moc krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  13. Gratuluju k vítězství a moc chválím další kostel.

    OdpovědětVymazat
  14. Z pohledu věž kostela vypadá nesmírně vysoká a kostel z čelní strany jak nový, z boku je to ale horší a úplně mu dojem kazí poškozená zděná branka,

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Vysoká je . To jsou ještě velmi malé chyby na kráse oproti některým jiným kostelům.

    OdpovědětVymazat
  16. Já na to úplně zapoměl   Gratuluji ti k vítězství i k dalšímu příspěvku,který opět dává laťku hodně vysoko   

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: No však! Vždyť je kategorie Drobné sakrální stavby kam tyhle boží muka, malé kapličky u cest a podobné patří. Jen je málokdo fotí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....