15 února 2016

Starosklo mi učarovalo ....



Včerejší krásný den jsem si nemohla nechat ujít
a tak jsem obula trekovky, vzala brašnu s objektivy a foťák a šla
všechno, včetně sebe pěkně vyvětrat. Sice na otevřeném prostoru
dost foukalo a to mi dělalo docela čáru přes rozpočet, protože jsem
chtěla dál pokračovat se sžíváním se ze starým sklem. A jelikož
s ním nejraději fotím detaily (tak ono víc jak na dva metry stejně
nejde už zaostřit) místy dost silný vítr mi tu snahu hatil. Protože
co si budeme povídat, když vám foukne vítr do větvičky na kterou
pět minut brejlíte a zaostřujete právě ve chvíli když už mačkáte
spoušť, je to nas...í! A když je to každých dalších pět minut zas
a znova, raději přehodíte objektiv a fotíte stabilní krajinu.
Nakonec jsem za ty tři hodiny co jsem se tu courala po okolí
provětrala všechny tři objektivy, ale jak je mým prokletím,
jak se něčím nadchnu, hned tak od toho nejdu. No a to je
případ focení starým objektivem. Prostě fotky jím zhotovené
se mi strašně líbí. A navíc zjišťuju, že tedy s ním focené obrázky
nemusím nijak upravit. Ostření je (venku) dokonalé a to zvláštní
kouzlo které z těch fotek vyzařuje je prostě něco, co vás
hned chytne .....
A tak mám pro vás smutnou zprávu, těch fotek asi bude
v příští době docela dost.











A co mě nejvíc baví je to, že barvy zkresluje naprosto minimálně ....




20 komentářů:

  1. Krásné fotky. Nejvíc se mi líbí jehnědy a červené bobulky (myslím, že kaliny).

    OdpovědětVymazat
  2. Moc povedené fotky. Já jsem toho pěkného dne nemohla využít, měli jsme vzácnou návštěvu u mamky a tak jsem chystala a pak se věnovala návštěvě. Dneska je hnus fialový.

    OdpovědětVymazat
  3. A to je dobře, že ti učarovalo, protože je to moc krásný!

    OdpovědětVymazat
  4. Název "starosklo" se mi fakt líbí.

    OdpovědětVymazat
  5. Pěkné :). Helios je moc šikovné sklíčko..:).

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Je, to máš pravdu a já se do těch fotek jím focených a zvlášť do toho bokehu úplně zamilovala. No už jsem ve starosklíčkové skupině a je vidět že nejen já

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Ať pojmenované jakkoliv, prostě mne hodně baví

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Vendí, já jsem tam asi rok, je to příjemná inspirace :).

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Otázkou je jestli bude sedět a držet . Je to v té skupině opravdu příjemné, žádné ostré napadání a pohodička. Přesně jak mi to bylo řečeno v jiné skupině. Tam jsou všichni děsně chytří, děsně umělečtí a děsně rychle zapomněli že sami se nenarodili profesionálními a skvělými fotografy ale že se to museli naučit. Tak jsou tam určité výjimky, to ano, lidi kteří rádi poradí a nehaní. Asi to opravdu bude věkovým složením .... samý namachrovaný mlaďáci který všechno vědi nejlíp. Za to na Sklíčkách je to úplně jiné.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Vendí, já se do skupin nijak nehrnu a pokud někde jsem, stejně nebývám aktivním členem. Jsem jen vděčný divák a učím se čtením a koukáním :). Vůbec nejsem soutěžní typ, strašně nerada někomu radím a vyhýbám se kritizování. Takže o mně se ve skupinách ani neví..:). Bude se ti tam určitě líbit, ráda si tam chodím prohlížet fotky :).

    OdpovědětVymazat
  11. Jsou to opravdu moc krásné fotky. Člověk si na ty plody a trávy skoro může sáhnout.

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy, ty fotky jsou nádherné, na dálku chválím a tleskám.

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: Proč já nikdy nevím jestli to myslíš vážně anebo si děláš srandu   

    OdpovědětVymazat
  14. To jsou fotky na výstavu.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Ona není moc velká. Je to malá brašnička tak akorát na foťák který má základní objektiv. Tak to řeším tak že foťák mám stejně na krku a v brašně zbylé objektivy.

    OdpovědětVymazat
  16. Ty hodně zkoušíš, Vendy. Na to já moc nejsem.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: To ano. Vlastně ve všem. I v tom mým tvoření.

    OdpovědětVymazat
  18. "Staré sklo" dává tvým snímkům parádní atmosféru! Už vidím ty jarní snímky plné květů   

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Tak pár už jich i tady proběhlo, ale už se na to těším

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....