13 února 2016

Starosklíčkem podruhé .....


Podruhé se dnes podíváme na svět
starým sklem. Je fakt, že na světle se mi ostření
daří mnohem líp i přes hledáček. Vlastně líp než přes displej
a to i s brýlemi. Takže alespoň pro mne to znamená, že si
ho nechám jen na ven. Ony se ty detailní záběry přírody kterou
stejně nejvíc fotím asi pro něj hodí líp ....







Teď si asi říkáte "Proč sem cpe podruhé stejnou fotku?" No on tam byl rozdíl v tom,
že tentokrát svítilo sluníčko (není to moc vidět, vím) ale ještě lépe se tam
ukazuje ten zajímavý bokeh (zas ten strašnej termín, vím) ale větvička je tam celá
a z jiného úhlu.


Tady je pozadí (to už je trochu přijatelnější termín) upravené.
Přidaný efekt zmačkaného papíru. Ale jen tak decentně ....



Tady jsem trochu mohla gumovat. Popravdě? byla jsem líná ......



A zas to zajímavé pozadí, tak trochu jak domalované, rozevláté jak kdyby
do mokré barvy někdo foukal fénem


No ..... a tady kdyby se podařilo pořádně zaostřit na ty magnóliové šišky,
vyniknul by ten specifický swirl bokeh který tohle sklo dělá, ještě líp.
Ale když se podíváte pořádně, tak ten vír který je kolem těch šišek
určitě zaznamenáte. Snad se to příště podaří líp.


Aby tu nebyly jen sušiny, tak trochu optimističtěji. Zeleně a s poupaty



Tak a zase je prázdno v archívu.....



29 komentářů:

  1. Pěkné, líbí se mi pátá a osmá fotka :).

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Po konzultaci s Martinem bez.Když jsme to probírali tak mi říkal, že to je v poměru cena - užitečnost nevýhodné. Však taky 150 Kč nebo 850 Kč (na Nikouše je to bohužel o dost dražší než na Canona) je rozdíl a nechtěla jsem to ani kvůli tomu, že kdybych se do toho nějak nepustila, nebo byl nějaký problém tak vyhozený kilo a půl je menší ztráta. Víš že já musím počítat a obracet každou občas získanou korunu.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Jasný, rozumím. Tak to jsem netušila, že na Nikon je to dražší. Každopádně je to s Heliosem hodně příjemné focení a přeju ti spoustu nádherných fotek! :)

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Na Canona ta samá je za 290 Kč, tedy s čipem.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já vím. Mně tehdy hodně lidí řeklo, abych si koupila redukci bez čipu a já jsem si ji stejně nakonec koupila s čipem :). Čip zatím funguje a jsem spokojená. Já používám Helios jako příjemnou hračku a především je to pro mě památka na mého tátu.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: A já se zase takhle alespoň pořádně naučím používat i manuál. Ne jen fotit pořád na automat a manuální ostření mě v případech tohoto focení vyhovuje víc než auto. Jen mám problém v tom, že už bych potřebovala větší dioptrie na hledáčku. Fotit s brejlema neumím a tak mi to ostření dá trochu víc práce.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: I při použití redukce s čipem pořád ostříš manuálně a čip ti pomáhá v tom, že ti odpípne (potvrdí) tvoje správné zaostření. A ve výsledku to znamená podstatně menší množství špatně zaostřených a tím i nepoužitelných fotek.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ony se dají tuším dokupovat na hledáček další dioptrické korekce.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Vendí, v tom odkazu je i telefon. Nedávno jsem do fotoškoda volala, sice kvůli něčemu jinému, ale chci tím jen říct, že technici mi poskytli všechny informace, které jsem potřebovala. Konzultaci s nimi ti můžu jen doporučit - profesionalita, slušný, příjemný, vstřícný a srozumitelný přístup. Nemá pak cenu něco sama luštit na netu, když technici umí kvalitně poradit a problém máš pak vyřešený za pár minut :).

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Děkuju moc, zavolám a zeptám se. Jestli bude něco co je na moje dioptrie.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné záběry Měj se moc hezky

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy, to pozadí třeba papíru ne malby to ti dělá ta čočka? Nebo jsi to nějak dodělávala v editoru? Fotky jsou moc hezké, prostě už profi.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: To je v editoru, u ostatních je to objektivem.Jen čekám kdy vyrukuje Daniela na klubu s tím svým Před a po. Abych ukázala že i v online editorech jdou dělat kouzla. Nejen v licenčních programech.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Jaký používáš on-line editor. Já se toho trochu bojím.

    OdpovědětVymazat
  15. Gumování mě také nebaví.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tak nejvíc to jsou PicMonkey (z něj je ta "papírová" úprava) a Pixlr. Tam máš buď klasickej editor jako je Photofiltre tak ten klikací. V něm je neskutečný množství úprav. Ale i naprosto základí, to jest ostření, kontrast, zesvětlit. Rychlej editor je v angličtině, ale tam to nevadí protože to je systém nahraj fotku-vyber úpravu- klikni - nahraj upravenou fotku. Plus možnosti koláží. Je tam toho hodně a nemusíš se toho bát je to hodně jednoduché. Ta verze klasického editoru je sice v anglině ale můžeš si tam češtinu nastavit. Ale ty máš dva tak si myslím nemusíš se tímhle zabývat. Tobě bude stačit podívat se na tu verzi Expres. To samé velmi jednoduché je i PicMonkey. Ale těch editorů je nepřeberný množství, jsou všechny na tom systému jak jsem psala a dost se s nima člověk vyblbne.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Tak ten kus stonku co tam je hned u kraje by to asi potřeboval, mohla jsem to i oříznout, ale to už by bylo moc úzké.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Letos se zas převislá jíva pochlapila. Dokonce má asi na třech větvích kočičky od shora až dolů! V posledních letech se flákala .....

    OdpovědětVymazat
  19. Líbezné a půvabné, velmi zajímavé efekty, bokeh je hrozné slovo, ale to co představuje se mi moc líbí, i to pomačkané pozadí.

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné fotky, vypadají starobyle a nostalgicky Ráda fotím okolíky, hortenzie - dnes jsem zrovna fotila uschlé květy na zahradě

    OdpovědětVymazat
  21. [24]: To je pieris, taky kyselomilná jako azalky.

    OdpovědětVymazat
  22. Starý objektiv nepatří do starého "železa", právě naopak, na bokehy je vynikající.

    OdpovědětVymazat
  23. [26]: Docela bych ještě ráda nějaký zkusila. On je tohle velmi kvalitní objektiv. Byť z ruského aparátu je to ale německý Lens.

    OdpovědětVymazat
  24. Zajímavý článek a skvělé fotky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  25. [28]: No šlo o to, že abych mohla používat ten objektiv bylo nutné zakoupit redukci aby se dal na foťák vůbec přidělat. Já mám bajonetové přidělání a ten Zenit odkud ten objektiv je měl šroubování. Takže redukce bajonet - šroubování. A jeden druh má právě elektronický přenos dat a jeden ne. Tu mám já a Jitka má tu s tím čipem. Druhá věc je ta korekce, to máš určo na zrcadle taky, že si na hledáčku můžeš nastavit dioptrickou korekci abys co nejlíp viděla jestli máš zaostřeno. No a já už mám takové dioptrie že to nastavení mám na hraně ale spíš už za hranou a tak někdy s ostřením mám problém, ale prodává se korekce která se nasadí na hledáček a tím pádem si zesílíš dioptrie podle svého.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....