26 února 2016

Čemeřice .....



Nejdřív, než se dostanu k tématu, bych ráda poděkovala všem
těm z blogových přátel, kteří si včera vzpomněli a poslali mi
své přání k narozeninám nebo mi zavolali. Moc vám děkuji a hodně
si toho vážím, protože ač se těm kdo jsou stejně jako já na Fb
rozsvítil u mého jména dortík, nemuseli a nemusí popřát.
O to větší z toho mám radost.

A teď k té čemeřici. Zcela nenápadná květinka mne
v posledních letech náramně chytila za srdce a musela jsem
si pořídit dvě odrůdy do zahrady taky. S bílým květem (Čemeřice černá)
a s květem purpurovým (Čemeřice nachová) . Tak se mi zalíbily, že jsem
začala sledovat zahrady ostatní kde kdo jakou má, že bych případně
vyměnila. Vloni mi od sousedky přistál ohromný trs z místa kde jí překážel
a tak jsem si ho rozdělila na menší a rozsázela porůznu po záhonech.
Jde o varietu bílou s drobnými nachovými tečkami (Čemeřice východní)
Ale mým velkým přáním je mít některou z pastelově zbarvených odrůd
nebo odrůd plnokvětých.
Letos mi ale všechny, včetně těch loňských, udělaly velkou radost
bohatou násadou květů. A tak mi přibylo pár dalších květů na jarní focení ....













Zatím kvetou bílé, ale nachová už taky začíná nabízet
svá poupata.

24 komentářů:

  1. Hezké, hezké, hezké, ...

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, k narozeninám dodatečně přeji vše nejlepší.

    OdpovědětVymazat
  3. Mám nachovou čemeřici a letos jsem si koupila světlou, ještě ji mám na chodbě na okně v květináči Ani jsem nevěděla, že jsou i jiné druhy

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná čemeřice. Já na FB chodím velmi sporadicky, takže jsem tvoje narozeniny propásla. Proto jestli ještě můžeš přijímat opožděné gratulace, tak všechno nejlepší, hlavně pohodu a radost ze všeho, co děláš. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky tvé rozkvetlé zahrady. Čemeřici jsme tu kdysi měli na zahradě a pak se někam vytratila.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Já doufám že se rozrostou stejně jako sousedce. Tak ti pak pošlu odkopek.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Díky a nelam si s tím hlavu

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Druhů je asi osm a spousty variet. Ale těch je nejvíc vyšlechtěných právě z čemeřice černé. Plnokvěté jsou naprosto úžasné a v jakých krásných pastelových barvách tak to bys slintala.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem zdědila po manželově mamince čemeřici bílou s těmi tečkami. Dlouho se vzpírala květům a najednou kvete. S Květou jsem jeden kousek vyměnila za nachovou, ale ta se zatím ke kvetení nemá....

    OdpovědětVymazat
  10. Čemeřice je moc ppěkná kytička. Tu jsem si do zahrádky zatím nepořídila. Věčně bojuji s místem.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Já mám zatím místa dost. Takže ještě někde jich pár upíchnout můžu.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Však víš že já jsem na ty detaily....

    OdpovědětVymazat
  13. Jejda, měla jsi narozky... přijmi prosím mé opožděné přání všeho nejlepšího

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: To je v pohodě. Díky

    OdpovědětVymazat
  15. čemeřice jsou vděčné...ale já se s nimi většinou moc nepotěším, neb na vzdálenou zahradu zacházím touhle dobou jen občas

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: Tak trochu jsem si pohrála, aby nebyla nuda

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Tak pak jedině že by sis je dal na nějakou bližší

    OdpovědětVymazat
  18. Krásný květ, skvělé detaily.

    OdpovědětVymazat
  19. Sice s velkým zpožděním,ale i tak ti přeji vše nej,nej,nej,.....

    OdpovědětVymazat
  20. [21]: Já děkuju, děkuju, děkuju

    OdpovědětVymazat
  21. I já se připojuji ke gratulacím, vše nejlepší, nejkrásnější, prostě všechno NEJ, zdravíčko, štěstí, radost i optimismus ti přeju, milá Vendy.

    OdpovědětVymazat
  22. Zvláštní je, kolik tyčinek čemeřice má.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....