25 ledna 2016

Telemakro .....



Ne, nejde ani o tele, a už vůec ne o makro
jeho částí. Jak jsem psala minule, ten objektiv zvládne
nejen dost velký zoom, ale i makro. Stále samozřejmě to není
jak s plnohodnotným makroobjektivem, ale má to pro mne jednu ohromnou
výhodu. Že se nemusím plazit a shýbat a klekat, ale to co potřebuji si pěkně
přitáhnu k sobě. A zádečka si libují. Jak to funguje vám ukážu na dnešních
zkušebních fotkách.


Tenhle list jsem poprvé v režimi makro fotila ze vzdálenosti 2,5 m


Postupně jsem se přibližovala, takže tohle je fotka ze 2 m


Z metru a půl ......


...... a z metru


A stejně tak jako ze země si mohu přitahovat i z výšky. Opět vzdálenost
od objektu tak cca metr


I když větší přiblížení už hrozí i větším šumem. Tady ISO pevně nastavené
na 200. Na předchozí fotce to bylo O.K. Ale ono to taky závisí na světle.....
Když jsem fotila tyhle zkušební bylo zataženo a navíc jsem to fotila v lese.




I lopuchy jsem fotila zhruba z metru a půl.



Tohle už je za sluníčka, vzdálenost stejná a po šumu ani památky




Opět přitažené z výšky. Vzdálenost od objektivu ve výšce tak opět jeden metr.


U seťáku bych třeba v případě toho listu na zemi a aby byl vyfocen tak jak je,
musela klečet a fotit ze vzdálenosti tak dvaceti nebo deseti centi. Z větší vzdálenosti bych
pak musela dělat výřez a to dost brutální. Takže v určitých případech a dobrém
světle je tohle velká výhoda. Pro lepší případy mám ty předsádky k seťáku.
Příště vám ukážu ještě ty povedenější .....




18 komentářů:

  1. Jsi mě nyní přilákala k pokusu, jak by to dopadlo, kdybych takto fotila s mým ultrákem. Mám zkušenosti, že pokud makro fotím s velkou vzdáleností od objektu za pomocí zoomu, tak krásně vytáhnu objekt a pozadí je rozmazané. Ale také u mne hraje roli blízkost objektu k pozadí (list na zemi). Schválně to vyzkouším. Tvoje první fotka by se hodila do projektu minimalismus, že? Já si pořád nejsem tímhle jistá.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Jak jsem viděla tvoje fotky a když jsem si při zadávání tohoto tématu o něm něco procházela, tak je to naprosto v souladu.Nemusíš si s tím dělat hlavu. Stejně zbytek členů (až na pár výjimek) ani neví o co kráčí, a příspěvky tedy se nedají moc ani očekávat. Jako vždy ......

    OdpovědětVymazat
  3. Vidím, že velký zoom ti dělá radost a to je fajn, proto sis ho pořídila :).

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Je to hodně o světle, to jsem teď zjistila. A ten stativ na něco taky bude potřeba, v tom s tebou souhlasím. I když podle recenzí jsem se docela bála, jestli ty moje pastelky nejsou moc rozhrkaný a zatím je to O.K. Tak stabilizátor by se šiknul, ale to už by zas byla jiná cenová relace pro mne tedy nedostupná.

    OdpovědětVymazat
  5. Máš o zábavu postaráno, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. Ty jsi úplný fotografický vědátor.

    OdpovědětVymazat
  7. Na první pokus dost dobrý.Bude to chtít lepší světlo, jak jsi poznamenala. Já stabilizátor mám, ale taky není všemocný

    OdpovědětVymazat
  8. [8]: Já? Ani náhodou! Já jsem jen mačkal spouště

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: To asi ne, to je fakt, na takový sklo to už chce asi víc používat stativ. Ale dost toho zatím udržím ..... bohudík

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, to je věcička. Krásná práce!

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Taky jsem spíš "držák" se stativem se mi moc nechce tahat

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Já na něj spíš pořád zapomínám. Nikdy jsem ho nepoužívala a nepotřebovala. Teď mám k dispozici tři a stejně je pořád vypouštím....

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Je to dobré, nemusím se na detaily tak ohýbat. Ale na opravdu skvostná makra to není. To chce plnohodnotný makroobjektiv.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Aha, tak to jsem nevěděla. Ale i tak je to parádní. Těmi skvostnými makry asi myslíš takové ty detaily, co už vypadají jako něco abstraktního, že? To se mně taky strašně líbí.

    OdpovědětVymazat
  15. [17]: Taky, ale hlavně tím nafotíš opravdu skvělé a ostré detaily květů, vloček a jiných věcí který jinak jsou oku ukryty. A já jsem spíš opravdu na tyhle drobnosti

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....