23 ledna 2016

Focení s dárkem ....



Mám dilema v tom, co a jak vám představit z fotek
které jsem zkoušela nový objektivem. Rovnou musím říct,
že jsem toho zkoušela dost. A jelikož to bylo zkoušení, spousta toho
co jsem vyfotila jsem zase smazala. Některé věci nejsou bez znalostí místní
krajiny a reálných vzdáleností nějak moc znát, pokud nemáte před očima
srovnávací fotky. Něco prostě není asi poznat vůbec a u něčeho zas jsou ty výhody
vidět perfektně. Pokusím se tedy, pokud budu mít možnost srovnání vám
je ukázat.


Nejmarkantněji to bude znát na následujících fotkách.
Kozlovský hřbet nad Č.T. jsem fotila na seťák bez přiblížení. Jeho vzdálenost
reálná je nějakých sedm kilometrů a vzdušnou čarou to může být
tak o dva, tři méně. Na jeho horizontu je velmi slabě vidět Kozlovská rozhedna
a o kousek dál směrem doprava skupina stromů a vedle nich průsek a další stromy .....


.... a teď horizont z maximálním přiblížením s novým objektivem.
Kozlovská rozhledna. Z ní jsem v květnu fotila směrem sem.


A průsek pro vysoké napětí. Bylo zataženo a popadával sníh,
proto kvalita snímku je o hodně nižší než objektiv ve skutečnosti
podává.


To je ze včera, když svítilo sluníčko. Je vidět že kvalita je o dost lepší.


A první obrázek ještě jednou, tentokrát kvůli stromům v popředí.
Focené na max zoom seťáku


A novým, a jen poloviční přiblížení protože při maximálním by jste viděli jen změt
větví ......


A ještě jedno srovnání. Opět max zoom seťák .....


...... a tentokrát tříčtvrtinové přiblížení


A ještě pár krajinových záběrů




Tolik zkušební snímky. Zítra vám předvedu druhou výhodu objektivu a
tou je makro 1:2. Ještě přesněší výraz je telemakro.



21 komentářů:

  1. Ten rozdíl je markantní Je vidět daleko do krajiny s detaily. Vidím i to, co bych si nedokázala ani představit.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to je parádní. To máš bezvadnou věc. Ty si ji zasloužíš a taky využiješ. Je bezva mít dobrý vybavení na to, co člověka baví.

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý fotky a skvělá práce.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ať Ti nová technika dělá hodně radosti.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Tak moje zásluha je minimální, to ten objektiv

    OdpovědětVymazat
  6. [2]: To se ještě uvidí

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: To si piš že dělá!

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Ano, to je to co mi chybělo

    OdpovědětVymazat
  9. Koupila sis novou hračku a teď tě čeká seznamování s ní, testování a učení :). Tak ať se ti daří! :)

    OdpovědětVymazat
  10. Jéé, vy tam máte krásný poprašek! Nechceš poslat ty bílý sračky od nás? Tak půl metru k tomu?

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky jsi pořídila a věřím, že s novým objektivem jich pořídíš spoustu.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Díky, ale tohle jsem schopná jako zimu ještě akceptovat. Víc sněhu mne už uvádí do stavu neklidu a nedobré nálady. Pokud tedy k tomu nesvítí sluníčko aby člověk mohl nafotit klasické zimní fotky

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Já mám taky raději detaily, ale když vidím krásnou krajinu z které si nemůžu něco přitáhnout, tak mne to štve, proto jsem chtěla nějaký takový. Původně jsem měla na Bazoši vyhlídnutý buď 18 - 105 mm nebo 70 - 200 mm oba rok staré minimálně používané. Jenže zmizely strašně rychle a pak jsem dostala odkaz na tuhle nabídku. Tak jsem do něj šla. Focení s pevným sklem jsem zatím nevyzkoušela, i když mám k dispozici už ten Helios. Možná že za dalších pět lek k následujícím kulatinám si pořídím i ten pevnej objektiv

    OdpovědětVymazat
  14. V přiblížení je obdivuhodná kresba detailů větvoví stromů.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Pro mne také ne. A navíc se mi zdá, že ultrazoomy s dobrou světelností neměnné po celé délce objektivu, jako má třeba panasonic zvládnou hodně. Výhodou je, že se nemusí na každé focení měnit objektivy.

    OdpovědětVymazat
  16. To srovnání bych asi nebrala moc vážně, protože je to foceno za jiných světelných i povětrnostních podmínek. Stále jsem přesvědčena, že ultrazoom si tohle přitáhne také.

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Jistě! O tom není pochyb. Já sama o tom něco vím protože jsem ultrazoomem fotila, měl 15x optickej zoom plus ještě několikanásobný digitální. Tohle srovnání je pouze pro zrcadlo a seťák 18 - 55 mm (3x zoom) a teleobjektiv 70 - 300 mm (17x zoom). Pro ty kdo fotí zrcadlovkami. Pro ty kdo fotí ultrazoomem v žádném případě. A jelikož jsem byla takhle zhejčkaná tak mi to moc chybělo. To je holt nevýhoda zrcadel že se musí měnit objektivy. Spousta lidí řekne tak proč si kupovat zrcadlo, nepraktické, velké, a ještě se musí navíc kupovat drahé objektivy na každý prd, když můžu mít kvalitní ultrazoom se vším najednou Jo, je to tak, ale stejně zrcadlo je prostě zrcadlo .....

    OdpovědětVymazat
  18. Už z prvních zkušebních snímků je vidět,že se máme na co těšit. Přeji ti, aby sis novinku co nejvíc užila

    OdpovědětVymazat
  19. Ty zimní zúžené fotky na konci se mně moc líbí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....