05 ledna 2016

A jedeme další ročník! ....



Jak jsem vám vloni slíbila (tedy uteklo to šíleně rychle)
i letos pojedou zas sakrálky. Jen jsem si nějak neuvědomila že už je vlastně
leden a že je tedy nejvyšší čas vyhlásit začátek prvního kola....

Pravidla zůstávají stejná, tedy od 1 v měsíci do 25tého se posílají
příspěvky na můj mejl (Vaclava.C@seznam.cz) a od 25tého do konce
měsíce se hlasuje. Stejně tak zůstávají i kategorie.
Drobné stavby, kaple a kostely. Jen ikonka je pro letošek jiná.
To je myslím k připomenutí vše a tak tu je
za mne první příspěvek. A jelikož jsem si nafocovala v předstihu
kde jsem co viděla tak se rozhodně zatím nedočkáte kostelů
v zimním hávu. Spíš fotek plných sluníčka.....

KOSTEL NANEBEVZETÍ PANNY MARIE
V KYTÍNĚ.

Původní kostel byl gotický, postavený v roce 1321. V roce 1352 přibyla i fara.
V roce 1674 byl barokně přestavěn a v roce 1866 proběhla první oprava při které
přibyla průčelní věž a kostel byl rozšířen, v letech
za I. světové války prošel dosti zásadní opravou a poslední proběhla v roce 1992.
Za kostelem je víc jak 500 let uctívaná studánka se které se pořádaly i procesí.
Hřbitov kolem kostela byl zrušen před 150 lety.
O vsi Kytín je první písemná zmínka z roku 1321, ale ves i kostel jsou starší.
Jan Lucemburský jej povýšil na městečko a jeho syn Karel IV. ho zakoupil
do královské držby.

Tak, tolik internet a já dodávám že Kytín je malebná víska v údolí mezi brdskými
hřbety, jejíž okolí je známé jako houbařský ráj. Patřil i k místům kde kvetl za první republiky
tramping, kousek nad ním je jedna z nejstarších trampských hospod na Brdech.
Ale mimo trampů sem také hodně jezdili skauti. Dnes je rájem chatařů a
chalupářů. Až do své smrti v loňském roce zde žil i herec Pavel Landovský.

Jelikož je kostel přístupný krásně ze všech stran nafotila jsem hodně fotek a
tak jsem udělala pár koláží.



U hřbitovní zdi stojí ohromný jasan, který jsem původně nafotila do
stromové soutěže, ale nakoec už na něj nedošlo tak jsem ho zakomponovala
k fotkám kostela, ke kterému vlastně nerozlučně patří





Kříž na hřbitově, nedaleko zázračné studánky








Tímto se definitivně uzavřela moje letní výprava do Kytína a já se
už těším na vaše příspěvky do 1. kola ....






17 komentářů:

  1. No super. Jak vidím, nebudu stíhat fotoklub a tvoje témata. Nic ovšem nevzdávám. Zasekla jsem se na 12 - fotošplouchnutí. Tvůj první sakrální příspěvek je velmi pěkný kostelík s mnoha prvky a zachytila jsi bezvadně i spoustu detailů.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ty jediná si můžeš ve fotoklubu dát pohov . Kdyby tak všichni takhle přispívali to by byla paráda. On byl skvěle přístupný takže se fotilo naprosto luxusně. A pak, byl tak nádhernej den že to šlo samo!

    OdpovědětVymazat
  3. No potěš, nasadila jsi laťku pěkně vysoko, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jelikož vím že budu už mít problémy nafotit letos nějaké nové tak jsem v létě a na podzim neváhala a fotila. Dokonce jsme jeden den s mužem udělala okružní jízdu po blízkých kostelech.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Musím si nějaké kostely vytipovat a začít s focením co nejdřív.

    OdpovědětVymazat
  6. No paráda!!! Já už myslel,že jsi i na tohle rezignovala   

    OdpovědětVymazat
  7. Vendy, báječný článek s nádhernými fotografiemi. Kdysi jsme Kytínem projížděli docela často, ale netušila jsem, jaký je tu malebný kostelík.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Já když jsem jezdila na chatu jako malá holka tak jsme vlastně krom do lesa na houby a do hospody nebo města na nákup nikam nechodili. Proto mne to tam tak nebavilo a já si vymínila že tam už jezdit nebudu. A pak když jsem tam před patnácti lety přijela poprvé po 35 letech tak to tam teprve všechno objevuji. Dobříš, Kytín, Voznici .....  navíc jsem v Kytíně byla poprvé se synkem někdy před deseti lety a teď v létě mne hodně překvapilo jak prokouknul.

    OdpovědětVymazat
  9. [6]: Ne, na tohle ne. Ale nějak jsem si neuvědomila v té mojí blbé náladě a bublině že už je leden! Až když jsem projížděla to nic v archívu mne práskla mezi oči složka sakrálky

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkná stavba a ty detaily jsou parádní.

    OdpovědětVymazat
  11. Takže sakrální stavby pokračují - tvůj příspěvek je paráda. Naprosto ukázkový a prosluněný.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Tak slíbila jsem to, že pojedou i letos, tak to musím dodržet....

    OdpovědětVymazat
  13. Hezké místo, zvlášť se mně líbí fotografie kostela zabraného přes jezírko.

    OdpovědětVymazat
  14. Souhlasím, že Vendy nasadila laťku hodně vysoko.Jsou to krásné fotky a nejvíc mě dostaly kované detaily.Kliky i dřevořezba na vratech.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc krásné fotky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  16. Kostel pěkný a detailů také hromada.

    OdpovědětVymazat
  17. Hlasování jsem propásl a když už jsou vyhlášeny výsledky, nemá cenu přidávat hlas, ale stejně bych byl na vážkách, protože všechny příspěvky se mně líbí.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....