04 listopadu 2015

Brrrr ......



Nevím jak vloni touhle dobou, to se budu muset
podívat do archívu, ale dneska tu byl už
docela řádný mrazík. Vlastně první silnější. Dokonce se udělal lehký
ledový potah na jezírku. A tak jsem musela vyběhnout
než sluníčko začne přidávat pod kotel a všechno to jiskřivé jak
mávnutím proutku zmizí.Teď už samozřejmě není
po jinovatce ani památky, sluníčko svítí na plný pecky
a jak jsem tak ráno obíhala zahradu zjistila jsem že na mne čeká zas dost hrabání.
Ale díky tomu že mrzlo silněji se naštěstí spálilo zbývající listí na lískách a
jabloních takže to alespoň zhupne dolů najednou a tím budu ušetřená
neustálého dohrabávání postupně opadávajících stromů.
A pokud do toho nezačne pršet budu si moci
práci ulehčit zase luxem na listí......


















39 komentářů:

  1. Jo,jo, začíná přituhovat. I u nás bylo bílo.I přesto mně rozkvetl v zahrádce petrklíč.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo, jo, ráno už to leze za nehty.

    OdpovědětVymazat
  3. Dneska to byla ráno vážně síla. Trefný název článku, na to se opravdu nedá říct nic jiného, než brrrr!

    OdpovědětVymazat
  4. Líbí se mi na listech i na větvích jinovatka, led nebo, když jsou zasypané keře. U ná ráno bylo také bílo, ale celý den svítilo slunko a na procházce mi bylo na slunci moc příjemně. I Jonáškovi se to líbilo Když fouká vítr nebo prší, obrátí se, jakmile se vyčurá, a pádí domů, ani mu nestačím

    OdpovědětVymazat
  5. Co se ti na tom nelíbí, Vendy?!

    OdpovědětVymazat
  6. Fakt nádhera. Já jsem včera pekla do pozdního večera ještě dělala chlebíčky a když mi ráno řekli, že mrzne, jen jsem se zahrabala do "peří" a spala až do osmi. V devět jsem šla ven, ale to už nebylo po mrazu ani památky.

    OdpovědětVymazat
  7. Moc hezké u nás svití slunko ale nevim jak dlouho Měj se

    OdpovědětVymazat
  8. Přiznávám, že "lux na listí" mi připadne jako docela obludný vynález. Osobně dávám přednost obyčejným hrábím

    OdpovědětVymazat
  9. Jejda, mrazíček! Vážně, brrr, ale na fotkách nádhera.

    OdpovědětVymazat
  10. Máte to tam u vás pěkně pocukrováno... Ty hrabeš listí teď na podzim

    OdpovědětVymazat
  11. Pohled je to krásný, to je fakt. Podařilo se ti to.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Vidíš a přitom od toho aby zůstávalo listí pod stromy se důrazně varujekvůli tomu že se v něm drží škůdci. Hlavně teba u lískových ořechů se v něm vesele zabydluje vrtalka a pak se stěhuje do mladých ořechů, naklade vajíčka a potom sklízíš červavý lískáče. Je to znát hodně jestli je rok kdy mám náladu ho shrabat a kdy ne. Na kompost ho samozřejmě dávám, nepálí  a nečmudím s ním jak to mají v oblibě všichni kolem nás.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: A kdy jindy? Teď jsem to psala Růži, že se ti v tom spadaným listí drží škůdci protože tam mají dobré podmínky. Navíc musím kvůli Bobešově problémům denně shrabávat spadaná jablka aby je nežral, takže to beru z jedné vody na čisto.

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Včera mrazíček, dneska mlžička..... nejvíc mne štve že musím tvrdnout doma a čekat na dopravu místo abych byla venku a fotila.

    OdpovědětVymazat
  15. [10]: Obludný možná, ale ušetří strašně místa na kompostu protože to listí rozdrtí a pak i lépe tlí . Mě pomáhá hodně protože otočné pohyby při hrabání mi pak pěkně záda vrací tím že mě bolí a zrazují. Takhle mám lux hozenej přes rameno na popruhu a po kolečkách pěkně drandím po zahradě. A když mám listí někde kam se blbě dostanu tak si přepnu na fukar a nafoukám si ho kam potřebuju abych ho následně zas sežrala luxem.

    OdpovědětVymazat
  16. [9]: Dneska je u nás sluníčko podmínečně. Nejdřív byla mlha jak mlíko a teď teprve sluníčko začíná tu mlhu rozpouštět.

    OdpovědětVymazat
  17. [6]: To jsem si dneska nějak přispala já. Vzbudila jsem se ve čtvrt na devět a venk mlha jak mlíko. Radovala jsem se že půjdu fotit ale přišla mi smska že přijede PPL tak sedím doma a čekám. Mlha sice fuč, PPL nikde ale zas krásně svítí sluníčko.

    OdpovědětVymazat
  18. [5]: Ta zima se mi nelíbí! Málem mi umrznul prst na spoušti a mlžil se mi od dechu hledáček!

    OdpovědětVymazat
  19. [4]: U nás to samé, a to dokonce si ani nenamočej packy v trávě. Vylezou jen na konec zastřešené části za domem, tam očuraj popelnici a svištěj domů.

    OdpovědětVymazat
  20. [2]: To lezlo, máš pravdu....

    OdpovědětVymazat
  21. Rána bývajú krásne - biela rozprávka, ktorá sa ale zmení v okamžiku v peklo, keď treba očistiť od námrazy auto. Ked som odchádzala zo ZA, nemrzlo a ja nemám rukavice. Možno ma Ježiško poteší v predstihu,

    OdpovědětVymazat
  22. [20]: Co budeš dělat v minus deseti, Vendy?!

    OdpovědětVymazat
  23. [24]: Mrznout ještě víc,  nevylejzat z teploučka. A nefotit.

    OdpovědětVymazat
  24. [25]: Tak to jsem opravdu zvědavá, jestli to vydržíš ... myslím nefotit.   

    OdpovědětVymazat
  25. [26]: Pokud převládne moje vrozená lenost ....

    OdpovědětVymazat
  26. Jůvinenku, to jsou krásné záběry, tohle dokáže vykouzlit jen příroda a Vendulka zvěčnit.    Moc se mi líbí ten suchý list, umíš se zkrátka dívat. Vysavač listí používáme jen před barákem, kde jsou kobercové rostlinky, které by se hrabáním poničily, jinak v zahradě to za nás udělá Robo. To je náš robot na sekání trávy, pěkně všechno zmulčuje, je to nádherný pocit, když ráno vstaneš a v zahradě se už jezdí. Docela mě jednou vylekal, byla už tma a on ještě pracoval, zrovna se asi nacházel pod vlašským ořechem a dostaly se mu do záběru nějaké ořechy, byl to docela rachot, já zrovna věšela prádlo a krve by se ve mně nedořezal.     

    OdpovědětVymazat
  27. Krásné fotky "omrzlinů" :)

    OdpovědětVymazat
  28. [23]: Tak to mne se naštěstí netýká, a navíc kamarád vybavil celou naší rodinu teploučkými heboučkými rukavicemi se stěrkou na okna. Takže si ti tři z rodiny kteří jezdí škrabou v luxusním teploučku    .

    OdpovědětVymazat
  29. No jo, léto už je definitívně pryč ale fotky se ti povedly

    OdpovědětVymazat
  30. [28]: Tedy víš čemu jsem se strašně nasmála? Tomu Robovi. Totiž ten můj dobrý kamarád ke kterýmu jezdím za koníkama se jmenuje Robo a ta představa jak ti rejdí po zahradě a seká a chroustá ořechy mne tedy hodně pobavila Navíc když vím že on je džentlas který rád pomůže.   

    OdpovědětVymazat
  31. Krása, krása, krása! Dnes bez rozdílu.

    OdpovědětVymazat
  32. Zajímavé, jako kdyby to bylo z jiného roku, tady zatím stále teplo.

    OdpovědětVymazat
  33. [36]: To tu tak bývá. Jedno, dvě mrazivá rána a zas klid .

    OdpovědětVymazat
  34. Namrzlá krása v tvém podání nemá chybu! Paráda

    OdpovědětVymazat
  35. [38]: Díky. Dneska už je to s plnou parádou. Sníh, mráz, sluníčko ....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....