20 října 2015

Záblesky barev ....



Když se podívám z oken na jedné straně
domu, koukám do doposud více či méně zelené zahrady.
Když se podívám z oken na druhé straně, dívám se do zarostlé
stráně se stromy buď zelenými, žlutými ale povětšinou hnědými
či holými. Dál se dívám na hnědé spadané a namoklé listí
mezi kterým se po včerejší prodlevě kupí napadaná
a nesebraná jablka, tudíž žádná podzimní
barevná hitparáda ....
Když jsem si mezi tvořením
nachvíli odskočila k protažení těla
odnosem větví na ohniště a ostříhaného
přísavníku na kompost, zaregistrovala jsem pár
záblesků barev v záhonu zasypaném listím
a na zemi mezi zbytky hnědých spadů
ze svídy, lísek a magnólie.








Letos porvé se mi tahle tráva takhle pěkně na podzim vybarvila.
Asi za to taky může letošní léto. Nevyrostla do své obvyklé výšky ani
nemá tilik ozdobných klas jako vždy, za to je krásně vybarvená....






A takhle čaruje svída .... všechno jsou listy jednoho
jediného druhu keře, byť to tak nevypadá













30 komentářů:

  1. Mým favoritem jsou ta fialová kvítka s uschlým listem.

    OdpovědětVymazat
  2. To je úžasná přehlídka barev, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No jak co Těch listů jsem si při hrabáni všimla hned, ale třeba najít písmeno v přírodě to mi dá sakra zabrat.

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherný barevný pokoukání, přecejen není ten podzim tak úplně marnej . Mě naprosto fascinuje ta travina, parádní fotky, všechny.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já mám pro okrasné traviny slabost a mám je všude možně kde se dá. Nízké, vyšší, i tu nejvyšší třímetrovou . Akorát vždycky na jaře kleju jak pohan když je musím stříhat nebo kácet a zahrada je plná spadaných listů!

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Hledat písmena jsem zkoušela, a co myslíš ... ani ťuk!   

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Ono se to nezdá, ale najít opravdu znatelné a jasné písmeno v přírodě není nic lehkého. Tak samozřejmě že z nápisů to dá každý, ale opravdu přírodního nebo třeba technickýho rázu to dá fušku. Te´d je momentálně na programu Q. Tak já měla to štěstí že jsem vyfotila O který se může prezentovat i jako Q a mám to i dovolený. Ale musím se podívat ještě po nějakém.

    OdpovědětVymazat
  8. když jsem byl malý, tak jsme chodili trhat s tátou svídu jako barborky...na Vánoce pak vykvetla, říkali jsme jí po svém - červené pruty

    OdpovědětVymazat
  9. [8]:A vis co je paradox? Ze tahle s cervenou kurou se jmenuje Svida bila s ta ktera ma zelenou kuru se jmenuje Svida krvava

    OdpovědětVymazat
  10. Fredy Kruger20/10/15 22:50

    " Hej paní !.... nejste vy náhodou Zdeňka ??

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: No, to bych řekla, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádherně vybarveno! Krásné rozloučení s létem!

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Ty fialový kvítky jsou děsnej kvetoucí plevel, podzimní nebo taky belgický astry. Jsuu v různých barvách a i vysoké. Ale děsnej, děsnej plevel. To ti dokáže zarůst během pár let celej záhon. Když jsem ale teď byla naposledy na chatě tak tam jsem měla velký cukání protože měli v květince nádherné, plnokvěté v úžasných barvách za dvacku! jenže jsem jela vlakem a tpo by se mi blbě transportovala. Sice až do Brna jsem se vezla autem ale stejně, táhnout kufřík a ještě tašku s kytkama to se mi vážně nechtělo.

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: S tím LSD jsi mi teď připomněl jeden televizní dokument který vyprávěl o pokusech s LSD u nás v sedmdesátých letech. Jejich aktéry byli lidé z řad umělců a bohémů, nicméně jedním z těch kdo se také stal pokusným králíkem byl jistý mladík z Prognostického ústavu jménem Miloš Zeman. Prý mu museli dávat vojnásobné dávky než ostatním aby to na něj vůbec působilo. Tím se ledacos nyní vysvětluje     

    OdpovědětVymazat
  15. mysteriouswolf21/10/15 09:58

    Barvy podzimu jsou prostě nádherné Já se dívám z okna v kuchyni do lesa a momentálně je to jako malířova paleta.

    OdpovědětVymazat
  16. Svída je úžasná, už jsem to někde viděla, hned si najdu nějaké další údaje. Fialové kvítky jsou taky moc pěkné, mám růžovofialové listopadky a doufám, že se mi taky tak rozrostou, jak říkáš. Podzim je na fotkách prostě krásný i když mě jímá hrůza, že už zas bude zima.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Tak to máš štěstí, Já z oken kuchyně i obýváku koukám na šílený bordeliště jednoho baráku odnaproti a do stráně tak hustě porostlé že máme neustále v kuchyni pološero. Až v zimě když opadá všechno listí tak se rozsvítí. Letos tam ani ty barvy nejsou, buď jsou stromy žluté, ale spíš hnědé a holé.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Ano, možná ještě krásnější než ve své obvyklé vysoké podobě...

    OdpovědětVymazat
  19. [16]: Tohle jsou astry, ne listopadky . Ty bohužel nemám. Všechny mi postupně zhynuly. jsou to podzimní astry a vlastně stejný plevel jak ta svída. Mám ji jako živý plot a jednou jsme propásli čas na zkrácení a teď máme u plotu třímetrové keře. Nakonec se to ukázalo vcelku správným řešením neboť od té doby vyrostl přes silnici ohromný barák s lidmi které bych raději neviděla a balkonem přímo na naší zahradu a sezení. Takže svída přeci jen krásně pohledově stíní. Jen musím neustále vytrhávat odevšad malé sazeničky které mi rostou po zahradě z vytrousených semínek pozřených ptáky.

    OdpovědětVymazat
  20. Svída se mi moc líbí.Sazenicky bych brala. Stále řešíme krátký kus plotu se sousedem. Ty barvicky jsou nádherné. Všechny fotky jsou povedené.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: O.K. Tak až zas budu nějaký na jaře tahat pošlu ti je.

    OdpovědětVymazat
  22. Zajímavé, barevnou trávu a dokonce i fialovou jsem ještě neviděl.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Nápodobně. Někdy podzim přímo nesnáším

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: Super, to jsi moc hodná. Já už jsem si u tebe toho naobjednávala v poslední době. Poštovné nech na adresátovi.

    OdpovědětVymazat
  25. Ta pátá fotografie s fialovými kvítky je super, mají příjemnou barvu. Podzim mám moc ráda, všude barevné listí a hned je všechno veselejší =)

    OdpovědětVymazat
  26. [26]: Tak tady až na těhle pár čestných výjimek se válí po zemi listí hnusně hnědé , po barvách ani památky

    OdpovědětVymazat
  27. Mám velice ráda podzimní barvy a vůbec podzim s přízemními mlhami, připadá mi tajuplný. Několik svíd jsme před lety s různorodými keři zasadili jako živý plot kolem sadu.I když listí ze svídy

    OdpovědětVymazat
  28. Krásné listy, i ta tráva má nádhernou barvu - moc pěkné, Vendí :).

    OdpovědětVymazat
  29. Krásné fotky, ty barvičky - paráda

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....