12 října 2015

Barevný mišmaš .....



Vyškrabkávám poslední obrázky archívu
které se hodí na ucelenější článek. Zatím jsem nebyla nikde na
procházce protože se snažím mrcasit po zahradě
kde je potřeba stále hrabat a vyhazovat spadaná jablka a konečně
(když je mráz na krku) zasázet v létě ze země
vytahané cibule tulipánů a narcisů. Jak já tuhle práci nemusím!
Rejt díry na výsadbové koše, do nich naházet
hlínu, napíchat cibulky a zase všechno zahrabat tak aby byly
ve správné hloubce. je to taková blbárna v kleče
a to mě moc nebaví. Včera jsem zasázela tulipány a na dnešek
mi zbyly narcisy a drobné cibuloviny jako
krokusy, modřence apod. Ta ale půjdou rovnou do země takže
s nimi nebude taková piplačka.
Sobota sice byla ve znamení velmi zajímavé exkurze, leč se
zakázaným focením. Škoda, protože to
bylo vážně zajímavé. Šlo o fabriku kde pracuje dcera a která
slaví 350 let od vzniku. Už to že základy
této výroby byly položeny za vlády krále Slunce Ludvíka IV.
je samo o sobě zajímavé. A od začátku
se firma zabývá sklem. Kdysi to bylo sklo dekorační a firma se podílela
na výzdobě Zrcadlového sálu ve Versailles,
dnes je to výroba skelných textilií které se používají ve stavebnictví
nebo stavbě silnic. Ale stále je tu základem sklo.....
Ovšem práce na provozy hodně těžká.
Hlučná, ve vedru a neustálé přítomnosti skelných vláken ve vzduchu.

A jelikož se nedalo fotit tak vám představím barevný mišmaš
květin které jsem ještě nachytala před dnešním mrazem vést
na zahradě .....













Tuhle nádheru mi přivezla dcera, včera jsem jí naštěstí večer dala už domů
na chladnou chodbu, jinak by tím mrazíkem který byl v noci a to dost nepříjemným
hodně utrpěla. Navíc teprve teď je až na pár poupat v květu celá což by byla
velká škoda. Ale možná jí ještě dám ven pokud dnes nebude mrznout.


18 komentářů:

  1. Pěkné snímky jsi vyškrabala z archivu, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  2. Co k tomu říct snad jen to že je to nádhera listopadky jsou unikátní škoda aby zmrzly.    Luďka

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: mám jí sice doma, ale zatím to vypadá že půjde ještě ven protože mrznout už přestalo a venku je jí přece jen o chlup líp.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Tak to je myslím zajímavější ta exkurze. Moje snažení na zahradě nejsou nijak zajímavé..... Možná na jaře až pokvetou ty právě vysázené tulipány. Dala jsem je na celý záhon takže by to mohlo být krásné. Horší to bude až bude ten záhon celý osázený trvalkami to nevím kam ti kvantum tulipánů budu dávat....

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně vybarveno, příjemný kontrast s tím, co je teď venku!

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Hnus šedivej lezavej studenej. To tam je!   

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Líp bych to nenapsala!

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Náhodou, pro návštěvníky by to zajímavé určitě bylo, zvlášť kdybys svoje snažení opepřila průpovídkami, jaké umíš jen ty, Vendy.   

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné detaily, Vendí! :) Ale ten květinový obr na posledních fotkách ten je tedy úchvatný!! :)

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Já mám tyhle koule strašně ráda, jen mě mrzí že se mi nikdy nepodaří je udržet při životě abych si je zasadila do záhonu. Ona by sice asi už taková nebyla ale aspoň nějaká chryzantéma by byla. Mě jsou strašně sympatické i když většina lidí je má za pohřební květiny.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Já je miluju :) pořád mám minimálně tři na balkoně. A právě ty "koule" mám nejraději, teď tam mám jednu světle fialovou..:).

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Když jsem ještě měla na to si je kupovat tak jsem nikdy nevěděla kterou. I teď když se poštěstí a mám na ní tak vždycky strašně dlouho přemýšlím kterou. Tohle bylo jedno, dovezla jí dcera. Taky jsem mívala na terase třeba pět šest různých.

    OdpovědětVymazat
  13. Krása, ale ta koule na závěr je úchvatná.

    OdpovědětVymazat
  14. Ty jsi tedy zahradnice, Čapek by z tebe měl radost :)

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Tak ten měl tu zahradu podstatně vymazlenější

    OdpovědětVymazat
  16. Nádhera, ty barvy doslova lahodí oku a pohladí duši. Chryzantéma je překrásná. Má bravu, kterou mám moc ráda. I když vlastně nedokážu říct, že by se mi nějaká květina a nějaká barva vyloženě nelíbila.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Chryzantémy jsou moje TOP podzimní kytky a je jedno jakou mají barvu. Stačí prostě že to jsou chryzantémy

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....