07 září 2015

Zahrada u Ministerstva zahraničí .....


Včera jsme skončili posledním záběrem
zdi u zahrady MZ. O této zahradě jsem vlastně
vůbec nevěděla že je přístupná. Možná že ani nebyla, ale po
rekonstrukci jí zpřístupnili. Ale určitě jsem v ní ani jako malá nikdy
nebyla. Až teď. A pak že není co v Praze objevovat! Každý určitě někdy v životě viděl
hlavní frontu Černínského paláce (MZ) obrácenou k Loretě a byl uchvácen jeho velikostí.
Ještě víc vám ale dojde monumentálnost této stavby při pohledu ze zahrady.
Je fákt obrovský. V porovnání s ním se zdá zahrada titěrná. Ale moc
hezká. Je tradičně rozdělená na dvě části, jednu a la francouzská
a druhou stromovou čili nco jako anglický park.
Evidentně se ještě na některých částech
nově dosazuje protože tam se silně
zavlažovalo ......

Zatímco části francouzské vévodí
krásně opravený Kaňkův pavilon, anglické části jeden
ohromný platan. Ale opravdu ohromný......
A vedle něj liliovník taktéž solidní
velikosti.


Pohled od bočního portálu MZ na část francouzskou v pozadí s Kaňkovým
pavilonem který slouží jako výstavní nebo koncertní sál



Jak jsem obdivovala vloni na Dobříši nádherné plnokvěté
odrůdy třapatek, tady zas to byly citronově žluté. Jednu jsem tuto
odrůdu měla i na zahradě



Když se podívate na zahradní frontu MZ dojde vám jak je Černínský
palác ohromná budova.


Oproti tomu je Kaňkův pavilon jen maličká vilka





Ze zahrady jsou krásné a vcelku neznámé průhledy na Hrad


Tady mne napadlo si trochu zahrát s časem. Zavlažovaná dosázená
část ve stromové partii zahrady




Liliovník tulipánokvětý......
Vedle sebe má ještě menšího kamarádíčka


Aby se mi platan vešel celý do záběru musela jsem hodně daleko.
Zabíral si sám pro sebe celý trávník












25 komentářů:

  1. Hmmm, tak to je něco. jakoby to ani u nás nebylo. Krása.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Byla jsem hodně překvapená, samozřejmě že mile

    OdpovědětVymazat
  3. Nejvíc se mně líbí ten nádherný výhled a krásná kašna

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné, krásně upravené, moc pěkná zahrada..:).

    OdpovědětVymazat
  5. Perfektně zaostřeno. Nádherné zahrady!

    OdpovědětVymazat
  6. To se mi moc líbí. Parádní přehlídka hezkých budov, zahrady, rostlin- stromů i květin. Pěkná procházka krásnou zahradou.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Tak to už asi fakt prd vidím. Mě to furt připadá nedoostřený......

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: No, byla pro mne velkým překvapením. Tahle místa byla za bolševika hlídaná ozbrojenými strážemi a i průchod kolem byl pečlivě monitorován. Kdepak se dostat do těch zahrad které nebyly veřejné.....

    OdpovědětVymazat
  9. Nadherne fotky z nadherneho miesta. Gratulujem Tebe a Prahe.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Ó já děkuji velmi....

    OdpovědětVymazat
  11. To je tolik krásných míst. Jen je najít.

    OdpovědětVymazat
  12. Z toho, že jsem v téhle zahradě nikdy nebyl, soudím, že přístupná nebyla . Moc hezké záběry, nalákalas mě.

    OdpovědětVymazat
  13. To je nádherná zahrada, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Myslím že moje oblíbená trasa Petřín -  Strahovský klášter - Hradčanské nám. - Nový svět - Loretánské nám. a přilehlé uličky stejně tak jako Újezd - Malostranské nám. - Karlův most - Nové město - Staré město nebo Kampa by vám poskytly mnoho, mnoho inspirací. Jenom než by jste prošli ten Petřín tak by jste toho měli dost a dost.

    OdpovědětVymazat
  15. [12]: Já se právě taky domnívám že to asi nebude přístupný veřejnosti moc dlouho. Je moc hezká a stojí za to si tam udělat vycházku a posedět. Byl tam docela klid, což znamená že není mezi turisty moc známá. Spíš tam zajdou jen čistě náhodou když tudy procházejí dolů na Nový svět. Ostatně jako já

    OdpovědětVymazat
  16. [14]: To rozhodně, Vendy, já bych to ani nemusela přežít!   

    OdpovědětVymazat
  17. [16]: Neboj, ono to není nic náročného. A pak pořád se dá všude kam potřebuješ dojet MHD tam si projít co potřebuješ a zase odjet

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Já jsem zničená hlavně z lidí, Vendy, mně je nejlíp někde v lese.   

    OdpovědětVymazat
  19. [7]: Možná vidím blbě já, z toho si nic nedělej. A taky výraz perfektně zaostřeno můžeš přeměnit na "perfektně zaměřeno"..

    OdpovědětVymazat
  20. Krásná zahrada,nevím jestli jsem podobnou někdy viděl

    OdpovědětVymazat
  21. [20]: Ono je to na ne zas tak velkém prostoru spojení dvou zahradnických stylů. Ale pěkně a nenásilně.....

    OdpovědětVymazat
  22. V zahradách kolem Hradu jsem nikdy nebyla, tak snad časem ;)

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Víš co, ono jich bylo za bolševika dost nepřístupných nebo zdevastovaných až  po revoluci se to začalo otvírat veřejnosti. I tak ještě doteď jsou některé nepřístupné.

    OdpovědětVymazat
  24. To je ale objev. Znám jen tu mohutnou budovu MZ, ale že se tam někde skrývá pěkný červený "zámeček" Kaňkova vila se zahradou, je pro mě úplná novinka.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....