08 září 2015

Novosvětské detaily ......


Dneska, stejně jak v době kdy vznikly
tyhle obrázky, jsem měla procházkový den
po městě. I když dneska za zcela jinými účely.
Potřebovala jsem na oční, páč zjišťuju že už mi nějak
nestačí dioptrie které mám, a navíc se mi k tomu přidaly i ty na
dálku. A ještě jedna nepříjemnost kvůli které musím absolvovat další
dvě vyšetření. Nějak se nezdál doktorovi tlak v levém oku, že je moc vysoký
tudíž to vypadá že by se tam mohl objevovat zelený zákal. Taky paráda.
Jdu na kontrolu kvůli tomu že máme v ženský linii šedej a on na mě
se zeleným. A to nemluvím o tom kolik budou stát nová skla.
Ráda bych měla multifokály, protože tahat sebou všude
troje brýle je na prd, ale to znamená ta nejlevnější
verze (pokud se vejdou do stávajících obrouček)
4000 Kč a když ne tak 6000 Kč i s novými
obroučkami. Plať si celej život ale plať
všude a všechno. Včetně toho
jednoho vyšetření ....


Dneska je to o detailch které mne zaujaly ať už na dveřích
či na domech nebo plotech ....

Jedna, byť rozmazaná krásná klika. Dům U zlatého beránka


A beránek jako domovní znamení


Myslím že k tomu není co dodat. Ale chtěla bych vědět jak volali kvůli klíči toho strážníka




V tomhle domě bývala surealistická galerie. Nějaké exponáty ještě stále
najdete za okny.


Nějak mi ten pohled na ta dvířka připoměl Trnkovu Zahradu


Svatí podél cest. To je název jedné krásné písně s neméně
krásnými slovy, která pochází z dílny H+H, tedy Hapka + Horáček.




17 komentářů:

  1. Já beru ty kliky. Ty mě vždycky uchvacují.

    OdpovědětVymazat
  2. Kliky vždycky zaujmou a dveře! Staré zdobené.

    OdpovědětVymazat
  3. vendy já jsem si nedávno nechala dělat nové brýle po 8. letech, protože mít nové brýle častěji si nemohu dovolit. Letos jsem si nechala dělat brýle na dálku, brýle na čtení mi stačí staré a přiedala jsem si brýle proti slunci. Bifokály se svými dioptriemi nemohu mít. jedny brýle mě stály spolu s tenagerskými obroučkami (dospělácké jsou mi velké) 9980,- Kč, ale dostala jsem slevu na případné další brýle, které bych si pořídila do dvou let. Sranda byla, že jsem zaplatila majlant a když jsem je nasadila, neviděla jsem nic. Zjistilo se, že musím mít jinou ohniskovou vzdálenost, protože jakmile jsem si brýle odtáhla od nosu, viděla jsem dobře. Plastové brýle tedy doplnil o takové ty ťapky, které se opírají o nos z boku. jenže při navrtávání se provrtal durch a tak mi vyměnil jiný kus stejných obrub. Jenže brýle parádně seděly a viděla jsem, tak jsem si do těch mírně poškozených nechala udělat skla proti slunci. Obruby mi mohli dát zadarmo, mohli být rádi, že jsem je využila, ale dali mi je za polovičku ceny (lumpové) a po odečtení slevy něco přes 900,- Kč jsem zaplatila za sluneční brýle 7 900,- Kč. Ale vidím. Zase na dlouho nebudu požadovat nové brýle, už i proto, že se bojím, aby mi přesně měřené dioptrie, odchylky a pod nezmršil optik. Tak to máme oči, za chvíli se bude divit zubařka, proč jsem nepřišla a proč nebudeme dávat nový můstek. Zelený zákal může být a nemusí. V očním tlaku se také potvrzuje hypertenze. Měla jsem zvýšený tlak několikrát a tak mě poslali na oční a tam hypertenzi potvrdili.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No to jsem se ani na ta zbarvovací skla už ani neptala..... taky bych je potřebovala. To já tu cenu mám po odečtení toho co mi proplácí pojišťovna. A to jsem obešla všechny optiky ve městě. Začínala jsme na 8000 Kč bez obrouček. Skončila jsem na těch multi za 4000 bez obrouček. Pokud se tam ovšem vejdou jinak to bude tak těch 6000 Kč. Hypertenze u mne nepřichází v úvahu, páč mám naopak velmi nízkej tlak. No ty skla začnu řešit až po všech vyšetřeních a výsledcích. Je to děs jaký pálky za všechno musíš zacvakat.....

    OdpovědětVymazat
  5. Zjištuju že jsme na tom postejně ale tak nerada tam chodim naštěstí mám dceru optičku ale ta my vždy vybere ty nejdražší brýle.Měj se Ty kliky jsou parádní

    OdpovědětVymazat
  6. Nový Svět mám moc rád. Kdysi jsem tudy často chodíval z centra na Břevnov a zase zpátky a vždycky jsem se těšil, jak bude do noci svítit okno ateliéru pana Kurovského. Mimochodem, ty detaily s "obojím beránkem" jsem fotil na jaře .

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělé detaily, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: No nebyl by to špatný nápad ale pokud vyjde správcování ve fotoklubu u TM a Sbírky tak bych to tam možná do sbírky použila. Ale ty vlastně nejseš členem, že?

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: No alespoň víš kde bys jí našla kdybys měla cestu do Prahy

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Ten ateliér byl prosím tě kde?  Už ho tady zmiňoval i Tlusťjoch....Nevím proč, ale téhle části se naši nějak při procházkách vyhýbali. Já tam byla vlastně poprvé v tom roce 2011 když jsme šli z té dandičí akce.

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Tak doposud to stačilo jen každé dva roky a doufám že u toho i zůstane. Mě nějak moc návštěvy u doktorů nevaděj, prevenci si vždycky odbudu, na to dbám a během roku tam jsem jen velmi vzácným hostem.  

    OdpovědětVymazat
  12. [9]: Já bych ji rozhodně nenašla, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné úlovky. Ale neuvíc se mi líbí poslední dva záběry.

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Je fakt že jsem si jí nebo spíše jeho, Hanka říká že to je Jan Nepomucký, všimla na poslední chvíli

    OdpovědětVymazat
  15. Já znám jen Novosvětskou symfonii :)

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: To určitě. v té první optice to bylo spočítané na osm tisíc pokud by se vešly do původních obrouček akdyž ne tak kolem dvanásti i s obroučkama. V té poslední kde jsem se ptala to je čtyři když budou sedět obroučky anebo šest když ne. Což je sakra rozdíl. Ty optiky jsou od sebe vzdálené tak šedesát metrů a  ceny byly osm, šest a čtyři tisíce..... sakra velkej rozptyl mezi orvní a poslední cenou. A to jen za skla.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....