05 září 2015

Pražské entreé ....



Proti proudu času se dostáváme do pátku 28.8. a to
do Prahy. V pátek dopoledne jsem odjela za maminou a
po obídku a kávě a malém odpočinku jsem se rozhodla pro
další toulky a to po trase kterou jsem poprvé prošla v roce 2011
při setkání dandíků na Hradčanském náměstí kdy se tam sešlo mimo jiné
i spousta krásných autí značky Lotus 7 nebo jejich levnější verze, stavebnice
Kajpan. Krom těhle krasavců čtyřkolých se tenkrát sešla i desítka krasavců
čtyřnohých a tři z nich byl náš Bobeš a jeho mamka Ajka a táta Colorado.
Vyrazila jsem nejdřív na Petřín, šla jsem směrem dolů k Pohořelci ale
uhnula jsem do jedné ze zahrad, tou ke Strahovskému klášteru, Myší
dírou na Pohořelec, z Pohořelce na Hradčanské náměstí, uličkami
na Nový svět, k Ministerstvu zahraničí. Od něj na Loretánské
náměstí a zpátky z Pohořelce zas Myší dírou ke klášteru
a od něj na Malovanku na autobus. Díky tomu že jsem
vyrazila docela pozdě, dalo se to parádně zvládnout
i v tom dost teplém počasí ..... miluju tyhle procházky
v úplné anonymitě, svobodě a poklidu ......


Tenhle detail osvětlení je ještě ze Smíchova kde jsem fotila před
kostelem sv. Václava ty lidičky do Fotošplouchání.....


A to už jsme na Petříně. Zaujal mne kmen hodně starého a hodně
velkého akátu


I když, jak jsem říkala bylo dost vedro, ale zároveň se i chvílemi pěkně zatahovalo.
Kolikrát jsem měla strach že zmoknu, ale naštěstí to vyšlo naprosto dobře


Někoho při focení iritují davy turistů, mne dopravní značky. Ono nevím kdo to vymýšlel, ale
na Hradčanech a všude po těch krásných starých uličkách jsou mraky značek.
Kazí snad každý záběr i když se člověk snaží sebevíc se jim vyhnout ........


..... no a pak ještě sítě na opravovaných památkách. Ovšem ty alespoň časem
zmizí a zbude po nich jen krása ......



Dost turisty focený kandelábr na Hradčanském náměstí



Schodiště u Lorety. I ona byla pod sítí .....


Staropražská pivnice a legenda mezi pivnicemi, renesančně - barokní
U černého vola


A perlička na závěr. Hotel z kostela .....


Příště se podíváme do pohádkových uliček ......

15 komentářů:

  1. Pěkná procházka. Ten strom na Petříně jsem také před pár lety fotila, ale z trochu jiného úhlu a připomínal mi Věstonickou Venuši. Hotel z kostela je hodně zajímavý, nějak mi to přijde podivné, ale třeba je to hotel speciálně pro duchovní hodnostáře. Kandelábr bych fotila také je hodně zajímavý. no prostě Praha je Praha, tam se fotografové mohou vyřádit v každé uličce.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To asi ne, protože tam chodili normální tůristé

    OdpovědětVymazat
  3. Tato místa jsou pro procházky jak stvořená, při tom pěkném počasí se ti podařilo vystihnout chvíli, kdy nebyla přelidněná.

    OdpovědětVymazat
  4. Ty se máš, Vendy, já bych se v Praze v tu ránu ztratila!

    OdpovědětVymazat
  5. Vybrala sis krásná místa pro procházku a moc pěkně vyfotila

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: To vyfocení není problém, ta místa jsou opravdu krásná .....

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Už několikrát jsem říkala že já mám tyhle končiny procouraný od mala protože od našich je to na Petřín pomalou chůzí 20 minut a dalších 15 na Hrad a jeho okolí. Takže jsme tam bývali každý víkend. Ty značky mě fakt sr..y, na každým kroku nějaká, výkopy ..... děs běs.

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: No právě že bylo lidí dost. Někdy se podařilo vycvaknout dané místo mezi dvěmi vlnami turistů. Odcházejících a přicházejících. A pak díky jejich slušnosti. Oni když vidí že něco fotíš zůstanou stát dokud aparát neskloníš. Takže se ti nepletou v záběru. Podle toho taky poznáš našince. Nejen že ti tam lezou , ale ještě mrmlaj a strkaj do tebe. A to se pak docela jeden stydí za to že k nim patří....

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Prahu zná dobře můj přítel, protože tam studoval.

    OdpovědětVymazat
  10. Akáty mají vskutku zajímavou borku.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: To je fakt. Zboulovatělou a rozrytou.

    OdpovědětVymazat
  12. Ten kandelábr je krásný

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Já sama byla nemile překvapená.

    OdpovědětVymazat
  14. Já teda, i přesto že jsem našinec, do záběrů lidem nelezu.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Já se taky snažím vyhýbat nebo počkat. Ale bohužel takových lidí je moc málo..... ono všeobecně bys v Praze našla myších děr spousty. Tedy ne jen těch od opravdových hlodavců ale těch v přeneseném významu slova. Jsou to vlastně všechna úzká místa kterými se dá projít nebo projet. Hodně frekventovaná v rádiu je myší díra pod Barrandovským mostem. Neustále tam zůstávají zaklíněné kamiony.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....