10 září 2015

Moje krásky ......


Než se z Prahy vrátím zpět do počátečních
dní mého pobytu na chatě udělám malou odbočku.
Jak jinak než ke kytkám. Patří vlastně těm z vás, které
máte zahrady nebo truhlíky v kterých máte kvtí na ozdobu.
Už několikrát jsem se tu zmiňovala o mé velké lásce k fuchsiím
která trvá už víc jak třicet let. Byly doby kdy jsem mívala až 40 různých
odrůd. Bohužel díky přešlechtěnosti mi z nich zbyl jen maličký zlomek.
Nyní zase jsem po letech začala se sbírkováním, ale už ne objednáváním
na e-shopech ale pěkne postaru. Výměnou nebo kradařením. Vloni
jsem dostala v rámci zelené výměny od Libby tři odrůdy, buď
takové které jsem měla ale zašly mi nebo ty které jsem
neměla ještě nikdy. Něco jsem si koupila v květinářství
no a některé jsem si třeba teď při toulkách po
různých místech uďoubla. Baví mne, i když
zdlouhavě, pěstova si rostliny pěkně z
oplégrů. Samozřejmě je riziko že
nezakoření, což je nepříjemné
v okamžiku, kdy je mám
odněkud zdáli .....
Doufám, že ty které jsem si dovezla
tedy zakoření, protože tak krásné jsem ještě
neměla ani neviděla nikde v nabídce květinářství.
A proč tedy pro ty kdo mají zahrady? Inu proto že kdyby
jste měly zájem mohu vám oplégry zaslat z podzimního ořezu před
zazimováním. Proto jsem je také označila jmény odrůdy aby jste si
mohli vybrat a napsat jsméno odrůdy která se vám líbí a kterou by jste případně chtěly.



Odrůda s květem cca 6 cm dlouhým, vhodná pro pěstování
i na kmínku. Jemnější polopřevislé větve


Květ cca 4 cm dlouhý, i tato odrůda je velmi vhodná k pěstování
na kmínku, větve pevnější a vzpřímené


Květ cca 7 cm dlouhý, větve polopřevislé. Působí dobře v truhlíku jako mladá
rostlina. Méně bujný růst.


Drobnokvětá odrůda, květ cca 3 cm. Roste vzpřímeně a hustě.


Další drobnokvětá odrůda, květy vyjímečně směřují vzhůru. Vzpřímený
růst, velikost květu cca 3 cm ***


Odrůda vhodná na stromek, vzrůstná, hustá. Velikost květu
cca 4 cm, patří mezi odrůdy s talířovitým květem


Vzrůstná, vzpřímená, hodně kvetoucí. Velikost květu cca 5 cm


Vzrůstná, vzpřímená, pevné větve, vhodná pro pěstování na kmínku. Velikost květu cca 4 cm


Drobnokvětá převislá odrůda, velmi vhodná do závěsů nebo truhlíků.
Květ cca 3 cm.


Květ cca 3 - 4 cm, vzpřímený růst, poloplný květ, vhodná do truhlíků


Polopřevislá odrůda, jemnější větve. Květ cca 5 cm poloplná.


Ideální na pěstování na kmínku, velmi rychle rostoucí, velký světlezelený list, vzpřímená.
Květ cca 4 - 5 cm, poloplná.


Plná velkokvětá odrůda, květ cca 6 cm. Polopřevislá, vhodná do
závěsu nebo truhlíků. ***


Další drobnokvětá odrůda, velikost květu cca 2 - 3 cm, vzpřímená.***


Polopřevislá, rychle rostoucí, velikost květu cca 5 cm. Vhodná do tuhlíků.


Poloplná, převislá vhodná do závěsů nebo truhlíků.
Velikost květu cca 4 cm ***


Plná, velkokvětá, vzpřímeně rostoucí vhodná na kmínek. Květ cca 6 cm.


Polopřevislá, jemnější větvičky. Vhodná do truhlíků.
Květ cca 6 cm.


To jsou všechny moje doposud rozkvetlé krásky. Ještě tu mám dvě odrůdy
které mi nevím proč už tři roky nekvetly. A ty které mi teprve zakořeňují.
Odrůdy u kterých jsou tři hvězdičky jsou momentálně v rekonvalescenci.
Trochu se jim nezadařilo při mužově péči. Takžebudu ráda že mi přežijí zimu.
U těch by byly možné řízky asi až na jaře....












20 komentářů:

  1. Jenom jsem si přečetla název a hned jsem věděla o čem bude řeč Jsou to vážně krásky, máš nádherné druhy a krásně si je nafotila

    OdpovědětVymazat
  2. To je úžasná přehlídka fuchsií, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  3. Tý jo! Tyhle všechny máš a říkáš, že je to málo? Taky je  mám moc ráda. Problém je - kde přezimovat? Teď jich mám asi 10 a na léto je dávám volně do záhonu. To jsou nejhezčí. Mámje mezi azalkami a ronďáky, takže na ně navazují v kvetení.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No 19 : 40 je dost málo. Ty dvě které tu nejsou vyfocené prostě nechcou kvést. Nevím proč. Pokud mi zakoření to co jsem si dovezla a dostala tak by to mohlo být 22 odrůd, ale to se ještě uvidí. Přezimovat je není zas až tak těžké. Máte garáž? Nebo nějakou studenou chodbu?

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Vendy nádherná přehlídka krásek taky jsem jeden čas pppppppěstovala fuksie ale bylo nejvíce líto když v tuto dobu ony nádherně kvetly a já je musela vyhodit proto že jsem je neměla kde dát na zimu.Letos mám dvě takové nic moc proto že ony nemají rády horko a já je měla tam kde svítilo i sluničkoJedna tu jsem si koupila 2x byla obsypaná poupátky a vždy mi opadaly.Mi se líbí u tebe všechny ale nejvíce tá Lena  a pak tá bílá kdyby mohla poprosit až na jaro nemám je kde dát přez zimu. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Studenou chodbu nemáme a garáž promrzá

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Tak to je naprd. Jedině je buď ostříhat, řízky napíchat do země do truhlíků a ty dát třeba na parapety a mateční rostliny vyhodit, nebo pokud nejsou ty rostliny velké tak je na zimu co nejvíc zastřihnout a dát je na parapet a chovat se k ním jako ke klasickým pokojovkám. Tak jsem je zimovala na sídlišti.

    OdpovědětVymazat
  8. [5]: Jestli si myslíš že já je mám ve stínu tak se mýlíš. Leta letoucí je mám na jihovýchodní straně a celý den na tě paří slunce. Dá se to bez problémů akorát musíš zalívat třeba dvakrát denně. Klidně ti na jaře pošlu, ale přezimovat je zkus jak jsem psala v předchozím komentáři.

    OdpovědětVymazat
  9. Jsou vážně nádherné. Fuchsie mají krásné a bohaté květy, měli jsme je jednou, bohužel nepřežily sezónu.

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný, ale na zahradu už se nic nevejde

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Já je mám všechny buď nacpané na terase nebo teď je mám na záhonech než si nějakým způsobem neopatřím nějaký rostlinný materiál na dosázení.

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera..:). Tu na té první fotce budu zítra vyhazovat . To vedro jí přehřálo kořeny a postupně začala usychat. A byla tak krásná....

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Jestli jí máš kde mít, zkus jí  celou nejdřív ostříhat klidně až u země a zalít.  Vyhodit jí můžeš vždycky ..... ony jsou pokud, mají alespoň pár dobrých kořenů, schopné velké regenerace.

    OdpovědětVymazat
  14. Tyhle malé tanečnice jsem vždy obdivovala. V Buchlovicích u zámku je velké zahradnictví a tam fuchsie pěstují a prodávají v tolika barvách, velikostech a variantách, že člověku přechází zrak. Máš krásnou sbírku a přeji ti, aby se jí dařilo. Pivoňky od tebe šly hned druhý den do země a tak doufám, že se tako ujmou.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Tak v Buchlovicích bych se zbláznila! Já jim taky vždycky říkala baletky

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Dovedu si to představit.

    OdpovědětVymazat
  17. Přiznám se, že některé z nich jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: A to teprve kdybys viděla ty které jsem měla dřív!

    OdpovědětVymazat
  19. Fuchsie? Ale krásy v nich je tolik jako u orchidejí.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Tak určitě taky mají neskutečnou tvarovou variabilitu, leč jim není dáno mít jiné barevnosti než růžovou, červenou, bílou a fialovou v různých valérech.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....