16 září 2015

Mnohostrom aneb Olše lepkavá Mníšek pod Brdy




Pod hrází, kde jsem nafotila minulé obrázky
jsem narazila na jeden "mnohostrom" . Byl opravdu mnoho
a hodně velký. Vlastně vám z něj můžu představit jeho mnohokmen.
Koruny stromu se schovávaly v ostatním porostu olší
a nedalo se z hráze ani z hráze rozeznat kde končí
a kde začíná. Snad to nebude až tak vadit,
protože i tak je to strom zajímavý ....


Obcházela jsem ho kolem dokola jak mi to dovolilo místo



Z tohoto úhlu to rozhodně nevypadá že má pět kmenů


Trochu vypadá jak pětihlavá saň Mrkající



A klasický pohled do korun







Takhle vypadá strom z hráze



26 komentářů:

  1. Jooo, olše se umí náramně zmnožovat. Dcera dělala diplomku na VOŠ, kde měla inventarizovat olše v celém povodí Chrudimky. To byl ale úkol! Jak nastavit metodiku počítání - co je strom a co skupina a jak ty velké soukmeny vlastně počítat? Jako jednu olši nebo jako pět?....

    OdpovědětVymazat
  2. To jsem si tady u nás všimla olše osmikmené. Je tedy mladší s tenčími kmeny.

    OdpovědětVymazat
  3. Opravdu trochu vypadá jako několikahlavý drak.

    OdpovědětVymazat
  4. Fredy Kruger16/9/15 20:25

    " Z místa tu roste několik stromů !!"

    OdpovědětVymazat
  5. [4]:Fredy, ja te miluju    !

    OdpovědětVymazat
  6. Teda, Vendy, to jsi kápla na parádní kousek.

    OdpovědětVymazat
  7. Je to zajímavý strom. Zřejme semínka padla těsně vedle sebe, hezké obrázky, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  8. Zvláštní anomálie, ale moc krásná. Po hektických prázdninách se už také znovu chystám, že něčím opět přispěji.

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Škoda že nešel vyfotit zdálky celý.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Už se těším, aby jsme zas nebyly jen s Hankou. Ale už je nejvyšší čas!

    OdpovědětVymazat
  11. [7]: Nevím, vzhledem k tomu že mají společný základ, řekla bych že spíš při růstu došlo k poškození terminálního výhonu a tím pádem se strom zmnožil.

    OdpovědětVymazat
  12. [6]: Tak dvě určitě . Něco přislíbila Janka. Tak uvidíme ...

    OdpovědětVymazat
  13. Pohled do koruny je vždycky nejhezčí.

    OdpovědětVymazat
  14. [15]: Já je mám taky moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  15. [12]:Fotečky už jsou a teď mě musí inspirovat k básnění.

    OdpovědětVymazat
  16. Včera som na cestu vlakom nastupovala v Košiciach. Je tam nová železničná stanica. Ešte vo výstavbe.  Na priečelí podopierajú vysunutú konzolu s reštauráciou oceľové stĺpy, veľmi podobne "náhodne rozostavané" vedľa seba ako tie stromy ... asi sa architekt inšpiroval u Teba. Páčilo sa mi to.

    OdpovědětVymazat
  17. To sú stromové siamske pätorčatá? Či dokonca majú ešte aj mladšieho, šiesteho brata k nim pripútaného ? To je naozaj rarita.

    OdpovědětVymazat
  18. [20]: Ne, ne jen paterčata

    OdpovědětVymazat
  19. Mnohostrom olše je fakt zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  20. To jsou opravdová paterčata. S tím by asi dřevorubci měli problém, jak kmeny řezat, aby vůbec spadly, když jsou tak propojené.

    OdpovědětVymazat
  21. [23]: Myslím že těmhle nic takového nehrozí

    OdpovědětVymazat
  22. Tak tenhle "úkaz" vidím poprvé. To pět srostlých hříbečků, to už jsem našla. Bohužel ne letos, letos je to s houbami nic moc

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Prý už se zase začínají ukazovat. Uvidím, zítra asi vyrazím i když je víkend a bude to v lese jak na Václaváku.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....