17 září 2015

Kytínská náves.....



Brdy byly odjakživa trampským rájem.
Nedaleko od Prahy, ale zároveň spousty hlubokých lesů,
zapadlá místa kde dávají lišky dobrou noc. Vísky roztroušené
pod kopci. To byly Brdy za první republiky. Dnes už z těch lesů
hodně zmizelo, chat přibylo, přibylo cyklostezek, turistických cest, ale
svou určitou tajemnost si uchovaly. Mezi takové dříve trampy ale
i skauty oblíbené místo je víska Kytín. Třeba moje mamina tam
jako skautka jezdila na tábory. Já jsem přes Kytín projížděla
jen jednou a to když jsme jeli se synem na raketovou
základnu která se nachází na hřebeni nad Kytínem.

A tak jsem si řekla že bych mohla tohle místo
navštívit znovu. Pěšky a jak jinak, s foťákem. Vím že
tam je kostel který jsem si chtěla nafotit jako základ pro
další kolo sakrálních staveb a vůbec se tak nějak porozhlédnout.
Cesta nebyla dlouhá, jen kousek lesem a pak zkratkou
přes pole. Hned na začátku jsem si všimla nové
úpravy plácku u autobusové zastávky a malé
dřevěné sochy s popiskem .....

Na něm jsem se dozvěděla, že se jedná
o jednu z několika které vznikly při loňském dřevosochařském
sympoziu. Ty vám ukážu v samostatném článku. Oproti minulé zběžné
návštěvě jsem zaregistrovala že se náves dost změnila, a to k
lepšímu. Byla taková jakoby učesaná a čistá ..... a
zřejmě to nebude vše, probíhá rekonstrukce
jedné stavby která mi připadá jak malý
pivovárek. Další co mne překvapilo
byl čilý ruch, ovšem jen do té
doby než jsem zjistila že jsou
návštěvy ve zdejším
domově důchodců.


Chcete si posedět? Není problém, jen si musíte vzít nějaký polštářek pod sedinku


Království zdejšího vodníka


Ve stínu umění



Dušičky už nesbírá, ale hrníčky stále




Jedna ze soch, tedy no, soch. Spíš instalace. Jménem Rybář



Ještě se lodičky dělají



Trocah jiskření


Po slunci .....


.....a proti





24 komentářů:

  1. Pěkná vesnička, vždycky se mi líbil na návsi rybník, to tady poblíž, snad nikde nemáme Křesla jsou parádní Orobinec už jsem dlouho nikde neviděla, jako děcka jsme na něj chodily a měly jsme to jako doutník Krásné fotky a to jiskření je parádní

    OdpovědětVymazat
  2. O Kytíně mluvívali naši bývalí kamarádi, mají poblíž chatu, já tam nikdy nebyla. I když je tam určitě krásně, pro mě u to bude navžy místo poznamenané naší ošklivou rozepří :(

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera. V takové vesničce bydlet přímo na návsi musí být radost. Jsou tam šikovní lidi.

    OdpovědětVymazat
  4. Křesílka i výhled z jsou boží!

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné záběry,líbí se mi rybník s lekníny!

    OdpovědětVymazat
  6. Fredy Kruger17/9/15 23:42

    "Prosíme pane profesore !"

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: No objevila jsem konečně místo kde se k leknínům dá dostat blíž. Sice ještě byly na můj foťák dál, ale jak jsem si všimla, listy už byly těsně u břehu, tak snad se tam rozrostou natolik že budou i kvést a tak se k nim dostanu tak blízko jak potřebuju.

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Mě ty křesílka dost rozesmály

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: No ale stejně je tam ten ospalý poklid, stejně jako je na Mníšku. I když tam jsou lidi, a o víkendu a prázdninách je tam opravdu plno, pořádá se tam spousty akcí tak stále je z toho místa cítit taková ta nálada prvorepubliková kdy sem do okolí zajížděli páni radové a páni úředníci na letní byty a trampové z nedalekých osad jim kazili náladu zpěvem  písniček jako třeba Vítr hučí v klínu rozervaných skal nebo Askalonou

    OdpovědětVymazat
  10. [2]: Vidíš, já to taky jako malá holka na chatě přímo nesnášela a byl to pro mě vždycky trest tam být a dneska to tam miluju. Někdy se to tak přihodí že už má člověk nějaké místo spojené s nepříjemností, bohužel. Tak jsem zapátrala a našla. Jmenuje se to Zevar vzpřímený.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Já jsem tu fotku zapomněla sem dát,ale za tím vodníkem je pak dál kostel a nad ním ještě jeden rybníček, i když spíš to je asi taková hasičská hranatá nádrž. Nicméně taky upravená a voda z ní vtéká okolo kostela do tohoto rybníku. Ten orobinec rostl u jednoho domu na kraji silnice, tak jsem neodolala

    OdpovědětVymazat
  12. Vendy na ty snímky je radost se dívat, čiší z nich pohoda. Moc hezké místo

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Mě se tam líbilo a líbil se mi celý ten výlet a možná proto z těch fotek dýchá ta pohoda. Mě bylo po dlouhé době naprosto skvěle po duši .....

    OdpovědětVymazat
  14. Tohle je vesnička přímo idylická, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Taková malá milá zevlovací víska

    OdpovědětVymazat
  16. Dřív, když byla vesnice, téměř vždy uprostřed stával rybník. Líbí se mi vodník, křesílka, lekníny,.....

    OdpovědětVymazat
  17. [10]: Díky, zevar a zblochan - to je podobný

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: A obojí je vlastně tráva

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: To je fakt, u nás na chalupě taky, akorát to byl takovej opravdu kačák kde pomalu ty husy a kachny mohly chodit po dně

    OdpovědětVymazat
  20. Malebné místo a vodník s hrníčky je jak z Ladových obrázků.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: To ano, ale s tím podprdelníkem

    OdpovědětVymazat
  22. Malebná náves Do křesílka bych hned sedl a kochal se tou krásou   

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Ale musel bys mít podprdelník. Ten beton je sakra tvrdej

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....