18 září 2015

Kytínské dřevosochání ......


Minule jsem zmínila že se v roce 2014
konalo v Kytíně dřevosochařské sympozium a některé sochy z něj
jsou umístěny různě po obci a vede k nim něco jako naučná stezka.
Jmenuje se Putování za Kytínskými sochami. Našla jsem, krom jedné,
všechny a pěkně se přitom prošla právě středem obce. Jako první
mi padla do oka ta, která je na vršku nad obcí, ona totiž větší část
Kytína leží v údolí. Na téhle části cesty jsem byla už několikrát a
proto mi hned padlo do oka něco nového co tu nebylo.
A tak se vydejte se mnou na Putování za Kytínskými sochami.....










Za touto sochou se skrývá ještě jeden rybníček, možná že to spíš byla požární nádrž
kterou upravili na další vodní prvek. Voda která z něj odtéká teče kolem kostela
a napájí rybníček na návsi.



Kostel kde je socha umístěna vám představím v příštím ročníku Sakrálních staveb,
kvůli tomu jsem se taky vlastně do Kytína vypravila. Nakonec jsem tu nasbírala
materiálu spoustu ....



Korutanská Paní je také u kostela, v malém parčíku který býval původně
asi hřbitovem. Nevím jak vám, ale mě socha Paní připomíná Lucii Vondráčkovou
a dítě Smrtku. Asi mám dost bujnou fantazii .....


Tahle socha je jediná kterou jsem nenašla, sice na zpáteční cestě jsem
objevila směrovku která ukazovala kam se vydat, ale na další křižovatce
už nebylo nic a já se vydala špatnou alejí. Tak jsem vám Fabiána alespoň vyfotila
z obrázku ......


Tolik Putování za sochami a zároveň rozloučení s mým "líným" posledním
srpnovým a počátečnm zářijovým týdnem.






20 komentářů:

  1. Nádherné sochy, obzvláště ten hošík má v sobě něco výjimečného. Zrovna nedávno jsme náhodou natrefili na sochařské sympozium v parku, takže se taky chystám na článek, některé kousky byly vážně unikátní .

    OdpovědětVymazat
  2. Sochy jsou pěkné, Vendy, a s Korutanskou paní máš pravdu.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: No já bych se takovýho dítětě docela bála .Jo, Kája Mařík se mi asi taky líbí nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  4. Vyborny clanok. Ten "Rybar" ma skutocne muzne prvky cloveka, teda muzskeho cloveka, len ten otovor demonstruje nieco ine, nez je udane na popise. Zaujimave, velmi zaujimave, inkluzive Kaju...

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Tak mě to silně připomíná spermii. Tudíž ano, ten mužský prvek tam je V tom případě by ten otvor představoval ženský prvek, místo kam ty spermie nejraději míří. I když i v tomto případě by to ta ústa také mohla být

    OdpovědětVymazat
  6. [7]: Že mě to nepřekvapuje

    OdpovědětVymazat
  7. [8]: Ty si ma uz nejak "prokoulka"!     

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Jo, to já taky.   

    OdpovědětVymazat
  9. S podobou ses trefila, jsou si fakt podobné.

    OdpovědětVymazat
  10. [12]: Asi ano, nevím nenašla jsem ho takže nemohu posloužit

    OdpovědětVymazat
  11. Dřevěné sochy se mně líbí, v Brně jsou roztroušeny kolem přehrady a další jsem viděl ve Zlíně u Baťovy vily.

    OdpovědětVymazat
  12. [15]: Tak to černání už je vidět na nich teď....

    OdpovědětVymazat
  13. To byla příjemná procházka. Pro sochy byla vybrána i hezká místa.

    OdpovědětVymazat
  14. [17]: To ano, jen mne mrzí že jsem nedošla až k Fabiánovi

    OdpovědětVymazat
  15. Zajímavé sochy, tedy až na tu spermii. Tam opravdu nevím, co má společného s rybářem na břehu rybníka   

    OdpovědětVymazat
  16. [19]: No to bylo první co mne napadlo. Spermie . Třeba to bylo myšleno jako ležící rybář?

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....