27 září 2015

Křížová cesta na Mariánské hoře .....

Když se ve zdraví dostanete z rozhledny dolů
stačí přejít o pár desítek metrů dál a jste na území
poutního místa Mariánská hora. To se skládá s kostela
Narození Panny Marie a krásné křížové cesty která obloukem
prochází kolem kostela. Je schovaná ve dvojité lipové aleji
která je velmi krásná. Celé místo stojí přímo na Evropském rozvodí.
Z levého okapu střechy kostela teče voda do řek které ústí
do Severnéího moře, z pravého okapu do řek které se vlévají do Černého moře.
Od 18. století se zde scházeli poutníci kteří putovali
do rakouského Marria -Zell. V roce 1814 zde došlo k
Mariánskému zjevení na jehož památku zde byl postaven
sloupek s obrazem Panny Marie.
V roce 1886 bylo přistavěno 14 zastavení křížové cesty a vysázená
dvojitá lipová alej. Bohužel obrazy byly pevně zavřené
za dřevěnými okenicemi které se otvírají jen v době
kdy zde prochází procesí. Ale i tak, přesto že se zrovna
konala Mariánská pouť a bylo zde dost lidí, místo dýchá
poklidem a je opravdu velmi přitažlivé k poklidným procházkám.

Počátek lipové aleje vedoucí k areálu



Jak jsme se tak pomalu procházeli a rozhlíželi kolem,
manžel se najednou zastavil, podíval kolem a pronesl : "Tady to je jak v Midsomeru !"
"Ještě ta mrtvola chybí ...."
Nebyl zas tak daleko od pravdy, ta nálada opravdu byla dost podobná.
Všechno takové poklidné, žádný nadměrný hluk .....
















Závěrečný pohled na areál kde je vidět půlkruh lipové aleje
s křížovou cestou a poutní kostel jsem si půjčila z netu .....


19 komentářů:

  1. Škoda, že se křížová cesta zavírá. procházka by byla zajímavější, ale na druhou stranu je i v aleji jistě příjemně. Musela jsem se smát výroku tvého manžela. Já jsem pozvána na 17. 10. na svatohubertskou pouť na Hostýn, ale bojím se právě té hrůzy lidí. Tak uvidíme. Měla by být po dlouhé době otevřená i rozhledna, jestli bude slušné počasí.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Víš já tyhle církevní akce neberu. Pro mě to jsou farizejové největší. My o té pouti nevěděli, prostě jsme se trefili zrovna do blbýho termínu..... mě hlavně lákala ta rozhledna. Ostatně asi stejně jako tebe

    OdpovědětVymazat
  3. V létě ty lípy musí bzučet včelami.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A což teprve ta vůně!

    OdpovědětVymazat
  5. To je velice krásné místo a křížová cesta je zajímavě řešená. Škoda jen, že obrazy byly schované za okenicemi.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Jen je škoda, že ten domek který je tam taky vidět byl postavený někdy v devatenáctém století jako příbytek pro správce kostela a areálu, je tak strašně zhuntovanej. Sice tam pořád někdo bydlí ale je oprýskaný, nehezký, smutný. Děkuju moc za přání

    OdpovědětVymazat
  7. křížové cesty jsou fajn,

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: A zrovna na takovým místě, co ?    . Já děkuji moc.

    OdpovědětVymazat
  9. To se mi líbí, ná výlet jak dělaný

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: No jo, vždycky se najde nějaká skvrna na kráse, Vendy, s tím nic nenaděláš!

    OdpovědětVymazat
  11. Pěkné místo i fotky..:). Ten klid by se mi tam taky líbil..:).

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Tak když jsme tam byli my tak tam moc klid nebyl . Ale normálně opravdu asi ano, i když jít tam na procházku je docela dost z ruky.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: No, zaujalo mě (krom jiného), že jsi psala o Midsomeru a klidu a následoval obrázek atrakcí

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: To ano, ale ono to vážně bylo takové poklidné. Ne jak klasické uřvané a hektické poutě jestli víš co myslím. Prostě i tady se tak nějak projevovala skoro až kostelní nálada ..... ostatně to byla náboženská pouť.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Tak můj údiv asi pramení z toho, že jsem pravou náboženskou pouť nezažila. A popravdě ji snad ani hledat nebudu....

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Tohle už bylo po procesí i po mši. Sice byl venku na pódiu postavený oltář, ale vzhledem k tomu že jsme tam byli odpoledne počítám že procesí a mše se odehrály ráno. Pak už to byla veselice, no tedy veselice, spíš jak na pohřbu   

    OdpovědětVymazat
  17. Nedávno na turistice na Slovensku jsme narazili na Mariánskou horu u Levoču. A od kostela do města vedla přesně taková alej, jen ten erotický motiv a zábavní atrakce tam chyběly :) Možná však, až bude čas nějakých církevních akcí, na atrakce také dojde.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Mariánských Hor je po republice víc. Ten erotický motiv mne právě pobavil že se vyskytoval na místě kde se zrovna erotice moc nepřeje

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....