14 srpna 2015

Žňovky ......


Zatímco řepkové pole, z kterého
byly fotečky v minulém článku ještě stálo, to sousední
přes cestu už kosil pěkně velký kombajn. Čím blíž jsem se k
tomu sekanému poli blížila, tím víc poletovalo ve vzduchu částeček
rozšmelcované řepky. Zvlášť ve chvílích kdy se kombajn přiblížil k cestě
po které jsem šla. To se vyvalil nejdřív oblak prachu a z něj se pak vynořil
samotný kombajn. Bobeš byl z toho nezvyklého rámusu trochu nesvůj a tak
stál jak přibitý a já tudíž mohla v klidu fotit. Ale stejně jsem mu pro klid
přišlápla vodítko k zemi, aby se náhodou nestalo, že by se rozběhnul tu
obludu zakousnout. Když mě šofér zahlédnul jak fotím, frajersky vzal
otočku smykem a já si jen říkala, že tyhle manévrovací schopnosti
dnešních zemědělských strojů a jejich komfort je takový, že se
o něčem takovém těm, kteří sekali dřív pole ve starých
ruských kombajnech ani nesnilo. GPS, klimatizace ...



19 komentářů:

  1. Děsné sucho, to je prachu   Mají to dnes kombajnisti o moc lepší, dříve to nebyla žádná sranda

    OdpovědětVymazat
  2. kdo by to byl řekl, že dívat se na práci je tak hezké. ty fotky jsou takové pozitivní, i když těm kombajnistům to teda nezávidím.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Hele, klimoška, polstrovaný sedačky jak v autě, veškerej komfort jakej si můžeš přát. to není jak v rozhrkanejch otevřenejch kabinách dřív. A jhak jim to valí!

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, tyhle kombajny mají komfortní vybavení, Vendy, a navíc krásně vypadají.

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: Tak s tím prachem je to fakt, ale drandilo mu to pěkně rychle .....

    OdpovědětVymazat
  6. Ať se práší za kočarem. Tedy za kombajnem.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Přesně! Přesně tak jsem chtěla ten článek nejdřív nazvat, ale pak jsem dala ty Žňovky No aby měli čím kurvit naftu ....

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: To jo, taky jsem jich pár viděla.

    OdpovědětVymazat
  9. Nadpis "Žňovky" je zavádějící - myslela jsem si, že budeš psát o ranných jablkách - těm se tak v některých krajích říká.

    OdpovědětVymazat
  10. Tyhle hybné obludy jsou vskutku moderní kousky. Myslím, že by Jaroslav Dietl i s celou svou plechovou kavalerií koukal!

    OdpovědětVymazat
  11. [10]:Jo, jasně. Tady se tak těm letním jabkům říká. Nemyslela jsem ani Žně, to Žňovky je spíš bráno jako fotky - žňovky. Ze žní To víš, to jsou ty moje hrátky s řečí

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To ano, ale tam už jezdili tuším na těch modernějších modrošedých endéráckých. Ale stejně ten ruskej kombajn je pro mě stále ten pravý symbol prázdnin který jsem si náramně a s velkou radostí užívala u nás na chalupě. Zajímavé bylo pozorovat jak si ti kombajnéři s těmi velkými kombajny dělanými na široširé rovné ruské pole poradily s malými políčky v kopcích.

    OdpovědětVymazat
  13. Jsi bloggerka tělem i duší, nejen prach, ale i neskutečný randál kombajnů vyžaduje velké přemáhání se tam vydat

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Hele, budeš se divit ale tyhle moderní kombajny toho randálu tolik nevydávaj. Ale je fakt že i přes to tam stát celej den bych nechtěla

    OdpovědětVymazat
  15. To je moje srdcovka, tatínek je zemědělec :)

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Tak to jsem ráda že jsem tě něčím potěšila

    OdpovědětVymazat
  17. Jsi hrdina, Vendí ;). Taky jsem je chtěla fotit, ale v tom vedru jsem se k tomu nedokopala . Pěkné fotky :).

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Ono bylo vcelku už příjemně

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....