15 srpna 2015

Letošní hmyzáci .....


...... se tedy děsně fotěj. Myslím že mnozí z vás
kteří se o to pokouší mi dáte za pravdu. Chovají se jak kdyby
pososali nějakej ten speed či co, protože neposeděj ani chvilinku
v klidu, jak se k nim člověk přiblíží, a to sebeopatrněji, hned berou roha.
O moc lepší to není ani s vážkama a šídlama, ty dělají zatraceně čest
svému jménu. Pár hmyzáčků jsem přece ale ulovila i když to
bylo trochu náročnější. Něco je odtud od nás, něco
z chaty .....


Chtělo by se mi říci slovy klasika Cimrmana " A nejhorší jsou ti trpaslíci ....."
Tedy v tomto případě je řeč o žluťásku řešetlákovém. Ten si nesedne
a nesedne. A když, tak připaží a dělá se neviditelným. Ještě ani jednou
se mi tenhle motýl nepodařil nafotit z roztaženými křídly....
Když jsem ho fotila tak zrovna foukal hodně silný vítr a on se místo
okolí věnoval tomu, aby se zuby, sosák udržel na tom bodláku takže
mne nechal přijít nezvykle blízko, jenže díky rozkomíhanýmu
bodláku je ta fotka zaostřená rochu jinam než bylo potřeba ....


Okáče bojínkového jsem honila pro radost všem ze vsi na louce u zastávky.
Vláčela jsem Bobeše na vodítku sem a tam, stála a koukala kam ta mrcha sedne.
Hned jsem vyrazila za ním jenže samozřejmě frnk, a byl zas v čudu. Do toho
chodili okolo místní do krámu a s takovým podivným úsměvem pozorovali
moje činění. Takže když si konečně sednul tak jsem ho raději fotila decentně z
povzdálí, aby si to zas nerozmyslel a nezdrhnul


U přehrady je šídel i vážek, a to i červených dost, jen by si alespoň na
chvilku mohli sednout. Tak šídlo to nakonec udělalo, ale ty vážky ne.
To samé pak bylo u Huťského rybníka, vážkama se to tam hemžilo,
ale bohužel jen nad vodou .....



Za to Babočka kopřivová se vystavovala na bodláku přímo
exhibicionisticky. Roztahovala křídla, všelijak se natáčela
a nakrucovala, prostě líhlá modelína


Kuk, já ti mávám!
Nebýt toho, že mi do chaty vlítla vážka a dostala se mezi sklo a záclonku
nikdy by se mi takhle nepodařilo jí nafotit. Je to zvenku přes sklo, takže jaksi
bohužel tu a tam kazí fotku různé špíny na okně. I přes dobré předsevzetí
jsem ty okna už nestihla umýt. Jsou totiž hódně velká a je jich na verandě
hodně moc ...... ve finále si vlítla do kouta a pověsila se na pavučinu.

Portrét č.1



Portrét č.2



Portrét č.3



Takhle obalení létají z kvetoucího ibišku čmeldové. Sotva se zvednou
jak mají obalené tělíčko pylem


Vypadají jak obalení v moučkovém cukru






24 komentářů:

  1. Na fotkách to těm hmyzákům opravdu sluší.

    OdpovědětVymazat
  2. No tak tohle je krása vždycky to máš nádherně nafocené Zdravím

    OdpovědětVymazat
  3. Co jsi jim slíbila, že tě tak poslouchali?

    OdpovědětVymazat
  4. PARÁDNÍ FOTEČKY! Jsi mistr

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: No, no to zase takovej zázrak není..... je tam chyb .....

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Vcelku nic. Ta vážka jak už jsem psala vlítla do chaty a dostala se mezi záclonu a okno a nevěděla jak ven tak než jsem jí vysvobodila párkrát jsem jí cvakla, čmeláci byli rádi že se vůbec hejbou a šídla jsou braný z větší dálky a oříznutý.

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: Evi děkuju, ale je tam spousty chyb, neostrá místa ....

    OdpovědětVymazat
  8. Fotit hmyzáky je strašně obtížné, protože jsou rychlí a neposední. Ale tobě se to moc povedlo

    OdpovědětVymazat
  9. [2]: Tak ona se tam nejdřív ta vážka motala mezi oknem a záclonou a pak se chytla v té pavučině, takže se to dalo dobře fotit. I když tedy tam je vidět děsnej bordel. Já denně ty pavučiny uklízela a do rána tam byly zas. Ono celkově těch vážek, šídel a motýlů tady u nás lítá spousty, ale jsou k nezachycení. A na té Dobříši co jich u rybníka bylo! Dokonce i ledňáčka jsme tam vyplašili....

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: Tak trochu se podařilo něco nachytat

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: Díky Šárko, máš pravdu a letos jako by byli ještě rychlejší a bujnější .....

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Nezlehčuj svoje zásluhy, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  13. Čmeláci vypadají jako vanilkoví rohlíčci! Výborné!

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Jo, jo ..... taky mne to hned napadlo. Ten ibišek má ohromná pylová zrnka, viditelná pouhým okem a tak i včelky vždycky mají co dělat aby s tím nákladem vůbec vzlétly.....

    OdpovědětVymazat
  15. [13]: Ono to je na té chatě skoro pořád jak v tajemném hradu. Jak je vedro a je dřevěná tak se rozesychají ty panely a pavouci si tam draděj vesele sem a tam. Jeden rok jsem to dělala tak že jsem okolo oken a dveří a do rohů nastříkala Raid proti lezoucímu hmyzu a ono to na nějaký čas pomohlo. A to nemluvím o tom jak to vypadá na podhledech....

    OdpovědětVymazat
  16. I tomu hmyzu je asi horko, že na slunci příliš nepobude.

    OdpovědětVymazat
  17. [17]: Tak právě křídla jsou to jediné na čem ten pyl nedrží. Ale spíš je to pěkně zatěžuje protože se horko těžko z toho květu zvedají.....

    OdpovědětVymazat
  18. samička šídla modrého je parádní!

    OdpovědětVymazat
  19. Babočka a vážka se mi líbí nejvíc :). Pěkné fotky :).

    OdpovědětVymazat
  20. Jéé, ti čmeláčci jsou úžasní A proč se ta vážka pověsila na pavučinu?

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Protože jsem jí naháněla abych jí dostala ven, ona se mne vždycky chytla na prstě, ale jak jsem se hnula že s ní půjdu ven tak se okamžitě zas pustila a vlítla do tý pavučiny a tam se pověsila

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Některé ano, některé míň, ale letos se mi moc nedařilo....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....