11 srpna 2015

Když se řekne magnólie .....



...... vybaví se každému nádherný více či méně vzrostlý keř
plný růžových květů podobných tulipánům či leknínům, nebo
bílým hvězdám. Takže co dělá něco takového v soutěži o Nej strom?
No, neztratila jsem soudnost za těch pár dní tvrdé dřiny na chatě, on
totiž mezi těmito skvostnými polokeři jeden takový opravdu existuje.
A dá se říct že to je opravdu velikán! Pochází z Ameriky (ostatně
jako většina magnólií a jim příbuzným) jmenuje se Magnólie přišpičatělá
(Magnolia acuminata) a dorůstá do výšky až 20 m.
Najdete ho povětšinou v zámeckých parcích či arboretech.
Já ten můj navštěvuji v anglickém parku na zámku Dobříš, ale
zatím jsem ho nestihla v květu. Ale teď už vím že kvete od dubna do
června tak snad se zadaří. Když jsem si květy našla na netu.
silně mi připoměly jiný strom, a to Liliovník tulipánokvětý.
Taky není divu protože patří do stejné čeledi šácholanovitých.....
ostatně si jsou podobné i vzrůstem, habitem i kůrou.











Obrázek květu jsem si stáhla z netu, aby jste měli představu jak tato magnólie kvete



16 komentářů:

  1. To jsem nevěděla, že to není jenom keř.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Tak možná tam i je, ale spíš si tam rády hrajou děti. Ale taky tam rostla velká houba. Když jsem ten strom viděla poprvé tak jsem si říkala že to má listy podobné jak magnólie, když jsem přišla ještě blíž tak jsem si říkala že to má souplodí jak magnólie a když jsem se koukla na cedulku tak jsem zjistila že to JE magnólie . Ony totiž všechny rostliny jsou ve svých domovinách jiné než tam kam se dovezou, tudíž i ty magnólie které rostou v Americe kde jsou doma jsou už taky spíš stromového vzrůstu. Tady z nich, až na výjimky jsou buď keře nebo něco mezi keřem a stromem. Tyhle rostou až do výšky 1500 m.n.m. a patří mezi nejodolnější magnólie vůbec.

    OdpovědětVymazat
  3. Ta poslední fotka je nádherná...:). Je to krásný a hodně zvláštní květ...:).

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: V chytrém povídání jsem se dočetla že se používá na šlechtění žlutokvětých magnolii. Sama má květ žlutozelený. Ale mě fakt tím květem připomíná ten liliovník když je ještě nezralej.....

    OdpovědětVymazat
  5. Mimořádný strom. Netušila jsem, že magnolie nejsou jen keře. Dík za poučení.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Vypadá opravdu nádherně a výjimečně - krasavec :).

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: To že ve svých domovinách to jsou i stromy jsem viděla v pár filmech z amerického jihu, ale že i u nás může být některý z druhů takto velký jsem taky netušila dokud jsem neobjevila tuhle

    OdpovědětVymazat
  8. [6]: Doufám že se mi podaří jí nafotit i v květu. Údaje o kvetení už mám tak akorát načasovat cestu

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný strom. Máš pravdu, že květ je na první pohled podobný liliovníku.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak stejná čeleď se nezapře

    OdpovědětVymazat
  11. Vybrala jsi do soutěže zajímavý krásný strom, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Teď jen doufám že stihnu i ty květy

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: To by bylo fajn, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  14. Magnólie mám spojeny s květnem. Vlijí do žil optimismus, že léto a nicnedělání se blíží.

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Podle souplodí jich měl hodně, to ano. Doufám že mi to jednou vyjde tam být až pokvete.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....