07 července 2015

Přírodní .....


Vzhledem k tomu
že jsem měla před sebou tři dny
v kraji rybníků, bažin, blat a řek těšila jsem
se na to, že bych mohla mít trochu štěstí a
nafotím nějaké vodní hmyzounky, jako třeba
vážky, motýlice a podobné lítjící nádhery.
Jenže jsem se trochu zmýlila. Ne že by
nebyly, ale lítaly okolo mě vždycky
když jsem neměla u sebe
foťák .......
Ty potvory
jako by to vždycky vytušily a
tak si okolo mne vesele poletovaly a
posedávaly a všelijak se nastavovaly na
sluníčku aby se co nejlíp předvedly
zatímco já tiše skřípala zuby neb
jsem měla pro foťák doost
daleko.......
A tak jsem
jen nacvakala pár obrázků
z okolí bažiny a říčky Stropnice
s jednou motýlicí na listu
trávy .......


Lekníny jsou na focení dost nepřístupné protože jsou na straně kde jsou
strmé břehy rybníčku a tak jsem musela vzít za vděk můstkem, který
má kamarád pro lov ryb z rybníčku..... takže se nedali fotit
nějaké lepší detaily


To samé stulíky ......


A tak jsem spíš využila toho jak svítilo sluníčko na hladinu ......


...... a zrcadlilo se v ní modré nebe


Při cestě bažinou ke koupadlu které si kamarád udělal v zátoce Stropnice
jsem cvakla jentuhle jedinou lítající potvoru


A to už je Stropnice. Stejně jako mnoho jiných říček
vypadá velmi mírumilovně, ale když se rozvodní tak dokáže
taky hodně zaškodit. Naštěstí ale tím že se může vylít do těch
bažin (niv) okolo, ke kamarádovu hospodářství se nedostane.
Větší škody páchá spíš až v okolí Budějic.




A tady je niva v plné kráse ..... se spoustou
zajímavých trav



Květ jedlého kaštanu .....


Když jsem viděla jak je zrenovovaný tenhle rybník, bylo mi smutno.
Dřív to byl krásný lesní rybník se zarostlými břehy travami a rákosím. Tmavý
po rašelinovém podkladu a čistý. Po loňském výlovu ale prošel velkou
rekonstrukcí a je teď takový sterilní ..... sice má krásně upravené
a dobře přístupné břehy a vodu ze všech stran, a písečné pláže
ale vypadá divně sterilně ..... i v krásném podvečerním světle






23 komentářů:

  1. Pěkné snímky  a ta jedna ,,potvora" je náhodou krásná. Máš pravdu v tom, že přírodní rybníky nepřiliš  upravené vypadají lépe, jen se k nim člověk moc nedostane blízko.

    OdpovědětVymazat
  2. Vendy, měla jsi krásný víkend a náhodou jsi nakonec vážku cvakla. je krásně modrá, tyhle se mi nedaří, jsou moc rychlé. možná v tom horku trochu zpomalují?

    OdpovědětVymazat
  3. Jo, ten rybník fakt vypadá divně, ale nejspíš je to taky protipovodňový opatření, ne? Jinak se mi líbí foto kaštanu, asi díky tý modrý obloze, je to optimistický.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: To je rybník vzniklý průsakem rašelinovým podložím, nemá přítok z žádné řeky takže to jako protipovodňovka nikdy nebyla, prostě klasický lesní rybník. Krásný lesní rybník. To byl......

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkné fotky a nádhernou potvůrku jsi nafotila! :) Krásné místo..:).

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Je tam krásně, já si to tam zamilovala napořád už při první návštěvě..... jen se tam bohužel dostávám strašně málokdy.

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Motýlice se všeobecně fotí blbě. nevydrží moc dlouho sedět a navíc registrují jakýkoli sebemenší pohyb a mizej. Šidélka se fotí o moc líp a ty velké vážky taky.

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Tak v případě tohodle ten přístup nebyl vůbec špatný. Prostě se dostala dotace a muselo se dělat....

    OdpovědětVymazat
  9. Lítací potvora bude asi motýlice, Vendy. Cvakla jsi ji ze zajímavého úhlu.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: Tak o totožnosti lítací potvory jsem neměla žádné pochyby, to jsem věděla hned když se tam začala třepotat , Takhle se dala jedině nafotit protože byla ode mne dál než pobere můj objektiv takže jsem spíš fotila na to aby byl ostrý výřez.Jedlé kaštany znám od dětství, ptotože tam kam jsme jezdili na chalupu byla za a) v městečku jedna rarita a to nejstarší a největší kaštanka v Čechách kterou založil rod Kinských jelikož širé okolí patřilo do jejich panství a za b) měl je tam na zahradě snad každý . Chodili jsme si tam sbírat ty spadaný kaštany protože za socíku byla blbě hlídaná, už tenkrát totiž šli ty kaštany z ní na export nebo do hotelů.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: A co se týče stromů a zrcadlení tak to se zrcdlili i před modernizací..... a ještě jim dělalo kulisu to rákosí.

    OdpovědětVymazat
  12. Z mládí si také pamatuji na rybníky s rákosím, čibuky a mazlavým blátem na dně. Pokrok se nezastaví :)

    OdpovědětVymazat
  13. [13]: ani v zimě pečený?

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Třeba až to trochu zaroste tak to zas bude vypadat malebněji. Na takových rybnících jak píšeš jsem vyrůstala na chalupě

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Ne, nějak jsem na ně nikdy nedostala chuť.

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: No tak to já je dlabala jak syrový (chutnaj trochu jak ořechy) a pečený si nesmím nechat ujít když se dostanem s dcerou do Prahy na předvánoční výlet a couračku. Pečený kaštany a horkou medovinu

    OdpovědětVymazat
  17. no prosím, slušivý sameček motýlice

    OdpovědětVymazat
  18. Však on zase rybníček zaroste.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Ani medovinu nemusím.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: To ano, ale už to bude pořád takové jak prefabrikované, prostě tomu bude chybět ta přírodnost

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Dávám přednost jiným mňamkám.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....