09 července 2015

Jeřábí tanec lásky .....



Krom toho, že se při občasných
návštěvách věnujeme obžerství, pozorování
havěti všeliké, kamarádem pěstované, stává se že
vyrážíme i na výlety po okolí. Já, navnazená už dvěma
blogerkami a jejich povídáním a obrázky z městečka
Nové Hrady na které nota bene od kamarádovi chaty
koukáme, jsem se chtěla konečně už do nich podívat
anebo jako další cíl zvolit již jednou navštívenou
rezervaci Červená blata v Jiříkovském údolí. Při
první jsem ještě neměla sebou foťák a navíc
jsem si chtěla zas užít onoho ticha
které se nad blaty vznáší.

Zaposlouchat se do
bzučení hmyzu a odpočinout si
na vyhlídce nad rašelinovým rybníčkem
v jehož černé a zrcadlově klidné hladině
se vzhlížejí krásné borovice blatky. Ale
prd. Kamarád prohlásil že je vedro a
že nás vezme jinam. Do zoo .....
Tedy jako by jeho zvěřinec
tu zoo nepřipomínal.

A aby nám bylo
opravdu fajn vyjeli jsme
krátce před polednem. Slunce pražilo
solidně a v zoo se nebylo kam schovat.
Dokonce i zvěř zvyklá na bodavé africké slunce
ležela lemroidně ve výbězích nebo se úprkem
do stinných míst výběhů snažila před tím naším
skrýt. A tak jen pár hrdinných jedinců se
procházelo po výbězích a uštipovalo
trávu, nebo pózovalo pro
společné foto s
návštěvníky.


Ta malá soukromá ZOO se nachází u vesnice Dvorec nedaleko Borovan, asi 15 km
od Českých Budějovic. V roce 2012 získal do té doby soukromý zoopark statut
zoologické zahrady a patří tak nejmenším a nejmladším ZOO u nás. Je to čistě rodinný
podnik a i když rozlohou je opravdu miniaturní najdete zde spousty unikátů. Ale
ta hlavní unikátní sbírka se skrývá ve zdejších teráriích. ZOO totiž vlastní
největší sbírku kober, de facto z 22 druhů jich má 20. A že jsou všechny jedovatější
jedna víc jak druhá je asi jasné. Ty další chybějící dva druhy doplňuje Zelená mamba
a Zmije útočná. Pro mne, člověka který přímo bytostně nesnáší nic co se plazí a
vystrkuje jazyk to byl očistec a dcera která je na tom ještě o něco hůř utekla už od
druhého terária. Já vydržela až nakonec, ale nebyla jsem schopná vzít foťák a fotit
ty jedovatý mrchy ani náhodou. A to ještě v bufetu se v jednom terárku chladila
asi sedmimetrová anakonda......no hnus velebnosti.
Celkem je zde 200 zvířat 70ti druhů a velkou láskou majitele jsou šelmy. Podařil
se mu jak odchov dvou mláďat bílých tygrů, tak už několikrát i bílých lvíčat.
Jako dalším lákadlem je veřejné krmení i s výkladem o tom daném druhu zvířat
či možnost focení s malými lvíčaty.
Nafotila jsem dost fotek i přes to, že se největší atrakce, velké šelmy umně skrývaly
ve stínu a rozdělila je do několika částí jak jsme postupovali od vchodu......
Jako první je na řadě Jeřáb královský a jeho svatební tance.
Bohužel jsou zde dost husté mříže a tak fotky tomu odpovídají. A navíc jako už
po ixté mi přestalo fungovat ostření. Ale už jsem objektiv poslala a tak
jsemzvědavá co si vymyslí tentokrát proč nelze reklamovat.....

Přehled zvířat zde chovaných.




Sameček má na rozdíl od samice červené tváře













31 komentářů:

  1. I přes ty mříže jsi je vyfotila hezky. Hady asi nemá skoro nikdo rád, přestože chovatelů- milovníků se pár najde všude. U nás také jeden měl v hospodě terárko s hadem-škrtičem, kterému dával jako potravu prý živé myšky, králíky a pod. Tak to také nemusím vidět.

    OdpovědětVymazat
  2. Kam se na tyhle krasavce hrabou moje připosrané vlaštovky

    OdpovědětVymazat
  3. Už jsem se při zmínce o Dvorci lekla, jeden znám celkem důvěrně, ale není to ten samej.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Čeho houšť? Těch příšerných vlaštovek?

    OdpovědětVymazat
  5. To jsou parádní záběry, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. Na minizoo mají vzácné druhy. Myslel jsem, že bílí tygři jsou jen v Liberci a pak až na Sibiři :)

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Hlavně článků ;) Ale budou-li vlaštovky, dá se předpokládat, že bude i pokračování článku, takže i houšť ptáků

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotky a zajímavá reportáž   

    OdpovědětVymazat
  9. Návštěva takové ZOO by se mi taky líbila. Také mě překvapili ti bílí tygři. Znám pár lidí z liberecké ZOO a od nich vím, že specielně bílí tygři jsou pěkně náročné potvory. A špatně se párují. Ne každý samec si rozumí s každou samicí a občas je mimořádně těžké najít pár vhodný k rozmnožování. Navíc je výběr dosti omezený.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Pavouci (pokud nejsou tedy jedovatí)ani myši a jiní hlodavci mi nevadí, ale hadi prostě ano. Já jsem opatrná i na slepejše, hážu je na lopatě přes plot případně za ním dupu tak dlouho dokud se někam nezahrabe. Prostě nesnesu pohled na cokoli co se plazí. Výjimkou jsou jen ještěrky, ty mají nožičky. I když mají plazící jazýčky.

    OdpovědětVymazat
  11. [9]: No jo no, když já nevím jak se to u těch ptáků jmenuje .....

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: Děkuju, i když ty fotky nejsou úplně podle mého gusta

    OdpovědětVymazat
  13. [6]: To ano, hodně se tomu věnují. Ty tygříky si vypiplali od minimiminek. Takže tím chceš říct že se bojíš hlodavců? Těch roztomilých zviřátek s něžnýma očičkama a malejma pracičkama v sametovém kožíšku? Tak ti mne rozhodně neuvedou do takého katatonického stavu jako ty plazivý a syčivý mrchy!

    OdpovědětVymazat
  14. Tak v této ZOO jsme ještě nebyli. Zařadím ji do svých plánů

    OdpovědětVymazat
  15. [15]: Je malá, ale jak se říká, co je malý, to je hezký. A dá se to stihnout když máš třeba nějaký výlet do okolí Budějic.

    OdpovědětVymazat
  16. [5]: Akorát zas v tu nejmíň vhodnou chvíli vyplivlo to ostření.....

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Nebo taky Jeřáb královský, tam měli psáno .....

    OdpovědětVymazat
  18. Já k tady těm malým zoo nemám moc důvěru, pokud chovají exotické druhy. Aby nedopadla jako táborská, když nabízela zvířata k prodeji.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Zákon schválnosti funguje neomylně.   

    OdpovědětVymazat
  20. Samička to má docela těžké. Perfektně jsi rituál na fotila. Minizoo je docela obsáhlá, co se týče zvířecích exemplářů.

    OdpovědětVymazat
  21. [22]: Akorát jsem si blbec zapomněla nastavit sekvenční focení......

    OdpovědětVymazat
  22. [21]: Tak jelikož jsem ten objektiv posílala v úterý do opravy a ještě se nevrátil jak minule ten celý foťák tam si říkám že snad se dočkám buď opravy nebo výměny.....

    OdpovědětVymazat
  23. [20]: Tam to bylo o megalomanských plánech. Myslím že tady to má majitel velmi dobře srovnané v hlavě a dělá to tak na co mu stačí finance.

    OdpovědětVymazat
  24. [19]:nojo, ale mám pocit, že je to jeden a ten samý,

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: To jsem tedy zvědavá, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  26. [27]: No to já taky, a hodně.....

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj Vendy, máš nádherné fotky VŠECH zvířat. Minulý týden jsem byla v Zoo v Chomutově, ale fotila jsem víc vnoučata, než zvířata. Veliké překvapení mě čekalo, když jsem je dovezla domů. Viděla jsem porod beránka. Bohužel už bylo pozdě večer a fotky nic moc. Máme ještě jednu společnou věc. U mně to není normální strach, ale fóbie. Klepu se i před slepýši. Vnoučata mě obdivovala, že jsem s nimi do terária vlezla

    OdpovědětVymazat
  28. [29]: Sama jsem se divila že jsem k těm mrchám vlezla. Ale já i ty slepejše moc nemusím. Tedy skoro vůbec.

    OdpovědětVymazat
  29. [14]: Ne, hadů se bojím. Ale hlodavci se mně taky moc nelíbí, kromě bobrů, pokud se vůbec mezi ně počítají.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....