28 června 2015

Soumračník ......



Včera jsem si řekla, že kašlu na zahradu,
na úklid a jiné a vzala jsem Bobeše na procházku.
Měla jsem v úmyslu načapat nějaké hmyzounky aby zas
bylo něco jiného než jen kytičky. Jako vždy když si
říkám co budu fotit, dopadne to naprosto jinak.
A taky že ano. Hmyzounci byli někde zalezlí
byť nepršelo ale zřejmě jim chybělo sluníčko a tak
si někde dávali šlofíka. Zato jsem nejdřív
musela řešit problém s Bobešem který si nalezl hromádku
lidských výkalů a řádně se v ní vyválel. Myslela jsem že ho
v tu chvíli roztrhnu jak hada. Smrděl na sto honů,
já se modlila aby jsme nepotkali nějakého psa či něco po
čem by chtěl vystarovat protože bych ho neměla za co
chytit. Obojek, kšíry, záda všechno měl řádně
obalené. Takže jsem hledala nějakou hodně hlubokou
tůňku abych ho v ní mohla vymáchat. Našla jsem a tak na vodítku
šel na hulváta do hluboké vody. A nejen jednou.
Máchala jsem ho jak velký prádlo. Trochu jeho srsťové masky
jsem z něj smyla, už nesmrděl na dálku, jen když se okolo mě
prošmejknul. Je jasné že jsem ho smrtelně urazila, a dával
mi to celou cestu vééélmi najevo. A pak jsme místo hmyzáčků
potkali pro mne něco lepšího. Celou dvanáctičlennou koňskou výpravu!
Není nic krásnějšího než když proti vám z lesa vyjede taková
kavalkáda a elegantně okolo vás projde. Ale i tady se mi nalepila
smůla na objektiv, když jsem je procházející okolo nás fotila, neuvědomila jsem
si, že tam mám dost blbé nastavení a tak místo krásných koní jsem měla
nafocené jen duchy a šmouhy. A s tímhle nastavením jsem
fotila i dál, takže valná většina fotek byla nepoužitelná. Až
při focení toho dnešního modela jsem si ho přestavila a i
kdybych nenafotila nic, jen tyhle čtyři tak pro mne ta procházka
byla úspěšná ......
A když jsem dorazili domů, šel Bobeš okamžitě do vany a pořádně vyšampónovat.
A to ho dorazilo definitivně. Zbytek dne ležel v křesle a už se nechtěl
vůbec s nikým bavit.....

Hledala jsem co je tohle za motýlka a našla rod Soumračníkovitých - Hesperiidae
Jenže těch oranžově zbarvených je tam pět a všichni si jsou tak podobní že
přesné určení je takové nejisté, ale řekla bych že se jedná o Soumračníka rezavého ....





A jak se nemá fotit ..... aneb panning (švenkování) opačně. Správně by takhle měla být
rozmazaná ta příroda kolem a koně ostří .....

29 komentářů:

  1. Škoda, že se ti nepodařilo zachytit ty koníčky, zdá se, že mohlo jít o dobrou fotku. Ale někdy se holt (ne)zadaří...

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ono jsem je pak nakonec ještě jednou fotila když odpočívali na louce u totemu. Tedy jak jsem zjistila už nemáme primát v tom že u nás stojí nejvyšší totem ve střední Evropě. Byl nějak špatně ošetřen a úplně se rozpadl. Zbyl z něj jenom betonový podstavec.....

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tuhle psí libůstku taky srdečně nesnáším, buď sežrat, nebo se v tom vyválet.

    OdpovědětVymazat
  4. Já se mu vůbec nevidím, že se urazil. Naparfémoval se a ty jsi o o tu "vůni" připravila. Náš Asim se jednou takhle vyválel a pak jsem několik měsíců musela nechávala provětrat venku obojek, než vyčichl.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Copak tohle, to se ještě dá jakž takž snést. Ale už se ti někdy vyválel pes ve shnilé rybě? To je teprve to správný ořechový! Třikrát vyšamponovanej, postříkanej antiperspirantem, znova vyšamponovanej a znova postříkanej a stejně smrděl na sto honů..... to mi provedl kdysi náš první jezevčík a tři dny spal v druhým pokoji a stejně tam vždycky ráno byl smrad jak na rybím trhu!

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Obojek i kšíry šly taky hned do kýblu s práškem

    OdpovědětVymazat
  7. Teda Vendy, já se tu směju. Co ti pejsci dovedou. Deny mi to jednou také předvedl, ale stačila jsem ho strhnout, nebyl až tak moc jako tvůj pejsek, ale bylo to také pěkně fuj.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Tak já ho měla na volno a to hned zneužil při první příležitosti. Já netušila že se někdo takhle vy...e hned na kraji cesty když hned vedle je les.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: To by mne také nenapadlo... Lidi jsou prasata.

    OdpovědětVymazat
  10. Páni, tak v motýlech se opravdu ale opravdu nevyznám, ale jsou to nádherní živočichové, které naprosto miluju... :)

    OdpovědětVymazat
  11. Přesto přeze všechno se ti povedly snímky motýlí, a že je krááásný. Bobešek, chudák uražený, tohle znám moc dobře z dřívějška, taky jsem chodila se psem na volno, a jednou přiběhl jak hejkal, obalený listím, nevěřila jsem vlastním očím. Jenže já musela vyjet výtahem, ach jo, když si na to vzpomenu...     

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Tak ve shnilý rybě ne, ale v přejetý shnilý žábě ano. Vůně jak z kafilerie.

    OdpovědětVymazat
  13. Chudák Bobeš, ty mu nedopřeješ, aby se správně napachoval....   

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Taková jsem, no....

    OdpovědětVymazat
  15. [11]: Tak tohle se naštěstí nepodařilo v Praze našemu prvnímu jezevci. Ten si dal tu válečku v té rybě. Ale až na chalupě.

    OdpovědětVymazat
  16. Taky bych řekla, že je to soumračník rezavý, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  17. Je krásný! Moc pěkné fotky! :) Soumračník se mi moc líbí, má nádhernou barvu. Fotila jsem ho minulý rok u Lužnice a tu fotku mám už skoro rok jako pozadí v mobilu. A převedla jsem ho do čb (v té vypadá taky zajímavě), nechala vytisknout a mám ho zarámovaného a právě na něj koukám...:).

    OdpovědětVymazat
  18. Pes má rád vše, co je lidské.

    OdpovědětVymazat
  19. [18]: Ono to zas s tou zrcadlovkou složité není, spíš si člověk musí včas uvědomit že tam má jiný režim. Což jsem neudělala.

    OdpovědětVymazat
  20. [18]: Nicméně stejně jako na kompaktu tam je automat takže se není čeho bát

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: Oni byli jediný motýli kteří lítali. Ještě jsem měla ohniváčka, ale ten byl v té sadě se špatným režimem takže byl i přes to že seděl rozmatlaný až hrůza....

    OdpovědětVymazat
  22. [16]: No však! To mi udělal jezevec když jsme ještě bydleli v Praze a jezdili na naší bývalou chalupu. Někdo tam z rybníka vytáhnoul malýho pstruha a místo aby ho hodil zpátky nechal ho na břehu. A Mates(toho jména první) se v něm vyválel....

    OdpovědětVymazat
  23. [2Totem se rozpadl? Nekázeň!

    OdpovědětVymazat
  24. [22]: No jo, pro psy je to rajská vůně, Vendy.   

    OdpovědětVymazat
  25. [23]: Vypadá to opravdu dobře, Vendí, i když jsem si to nejdřív nemyslela. Mám to na stěně u které je i televize a kdybych tam měla něco hodně barevného, působilo by to asi rušivě. Tak jsem to riskla a nechala to vytisknout v čb a k tomu ještě další dva motýly a vypadá to fakt dobře :). V obýváku mám všechny fotky jenom v čb - už jsem na to takhle zvyklá. V kuchyni je mám v barvě, tam mě to nijak neruší, naopak se mi to tam líbí..:).

    OdpovědětVymazat
  26. [23]: Asi špatná konzervace ..... a nový už se asi dělat nebude

    OdpovědětVymazat
  27. [25]: No jo, jenže když u nás to vypadá jak v pobočce národní galerie a já tak nemám fotky kam dát. Jedině malé a to u sebe v ložnici. No a pak jsou dvě na záchodě

    OdpovědětVymazat
  28. Já poznám jen Babočku paví očko, jinak nic.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....