29 června 2015

Kačky a jiné zajímavosti ....



To že jsou na přehradě kachny s mladejma jsem zjistila
už dřív, ale povětšinou se drží až vzadu ve vyšší trávě. Proto jsem
byla zaskočená když jsme s Bobem vylezli na hráz a zjistila jsem že si
celé hejnečko hoví hned pod břehem. A tak jelikož jsme nešli zrovna nějak
opatrně a tiše, vyplašily se a nedaly mi moc šancí na nějaké lepší
snímky. Pár jsem stačila cvaknout, ale vzhledem k tomu že
přehrada začíná pomalu a jistě zarůstat nějakou
rostlinou rostoucí na hladině, kačeny se
v ní ztrácely ....


Velký útěk


Bobeš si vyhlíží možný oběd



Z větší dálky se už fotilo ne zrovna dobře a nepomohl ani výřez



Onou zvláštností v názvu je schopnost jehličnanů vytvářet nové terminály.
Ostatně o tom se můžete přesvědčit v příspěvku Janky o mnohočetných
stromech ve výběru do druhého hlasování stromové soutěže. Tenhle smrk
přišel před několika lety při Velké vichřici o špičku. Za tu dobu se ve špičky
a to dokonce tři proměnily nejvyší větve. Nejdřív se jen narovnaly a vzpřímily,
a teď se na nich začaly tvořit dokonce celé nové stromky. Takže najednou z jednoho
stromu je strom který má rovnou tři nové vrcholy a tři nové stromy. Jsem zvědavá
jak to všechno nakonec unese.



18 komentářů:

  1. Bodejtˇ by se kačenky nevyplašily. O těch stromech, myslím, že spousta stromů tohle dělá, pokud mají v pořádku kořeny, obrazí, a rozvětví se. Nevypadají tak krásně jak před tím, ale rostou dál.

    OdpovědětVymazat
  2. kačenky věděly, že Bobeš si z nich vybírá, proto raději pryč. Ale Bobeš měl také zážitek. Ten smrk je zajímavý. jednou mi kamarád poslal něco podobného. Mude mít ve větru co dělat.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: To určitě, i když je v údolí tak to bude pěkná zátěž. Doufejme že příští Velká vichřice přijde zase až za sto let.

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Asi ano, na chatě jsme zkracovali taky jeden smrk a ten udělal taky z jedné větve novou špičku, ale budem ho znovu asi muset zakrátit.

    OdpovědětVymazat
  5. Kačenky jsou i zdálky vyfocené pěkně, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné kačenky, strom, příroda, ty musíš být obrovsky zdravá, když jsi furt v přírodě Wendy, ty se máš!    Vyměním za Prahu, nechceš? Ihned!

    OdpovědětVymazat
  7. Pěkné kačenky a ten strom vypadá zajímavě :).

    OdpovědětVymazat
  8. Je zábavné, jak od břehu vyrazily pěkně synchronně - jako skupina cvičenců na spartakiádě. Až v bezpečné vzdálenosti zase daly průchod své individualitě.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: To ano, ale to dělají i dospělé kačeny. Prostě si říkají že v jednotě je síla!

    OdpovědětVymazat
  10. [6]: Ty víš moc dobře děvče že pro mne Praha není trest. Pro mne je trestem být bez Prahy.

    OdpovědětVymazat
  11. [5]: Já ti nevím, ale raději jsem ho odvolala, co kdyby.... třeba jen proto že i když by si chtěl jen hrát tak by to nemusela ta hračka přežít. Ale s jeho nekonečným apetitem a pažravostí si myslím že by si jí schroustnul ....

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: Tak to je tedy hotový zabiják, Vendy.   

    OdpovědětVymazat
  13. Máš je krásně nafocený, alespoň se pokochám u tebe

    OdpovědětVymazat
  14. Zdánlivě kolébavě neobratné, leč uniknou vždycky.

    OdpovědětVymazat
  15. [14]: Já spíš nabydu těch kaček kolébavých než těch v kapse

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Tady jsou i na řece.....

    OdpovědětVymazat
  17. Ten strom je zajímavej! To jsem netušila.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Tady vidíš tu ohromnou touhu a vitalitu stromu napravit škody na něm napáchané.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....