22 června 2015

Pernatuška šípková ....



V sobotu jsem si všimla na zdi nějakého
hmyzounka.
Chtěla jsem ho vyhodit, ale pak jsem si na něj vzala brýle a zjistila jsem, že se
jedná o hodně zajímavého tvora.Jak jsem ho tak prohlížela,něco
mi docvaklo.
Že totiž podobného měla na blogu Máří Kosáček i když
o dost krásnějšího. A tak jsem začala pátrat jak se jmenuje. Jelikož
jsem skleróza
musela jsem
chvíli hledat
ve článcích
jestli tam
má název.
Byl tam
a tak jsem
pátrala na
Googlu
něco víc.


Rádcové našli a zjistili že hmyzounek se jmenuje PERNATUŠKA ŠÍPKOVÁ.

Cnaemidophorus rhododactylus.

Fotila jsem jí nejdřív na zdi v kuchyni ale až po asi patnácté fotce to bylo
koukatelný. Říkala jsem si že je chyba v barvě zdi a tak jsem ji opatrně
přemístila na okno a zkoušela jí fotit na okně. Ale opět z nějakých deseti fotek
se dalo koukat na tři. Mám dojem že reklamace objektivu opravdu je hodně nutná.
Protože z dvaceti fotek jen čtyři, no to je dost velký odpad. A stejně
jsem nebyla schopná zaostřit při chvilkově fungujícím automatickém
ostření na celého hmyzáčka. A to byl velký jen 2 cm.....


Jedna siluetka při které vyniknou třásničkové ozdoby na křídlech


Omluvte ocumlané okno od koček. Jak neustále pozorují venku
ptáky šmatlaj packama nebo čumáčkama po skle. Otřu jednou, dvakrát
a zas to tam je .....






24 komentářů:

  1. Podobného motýkla jsem fotila loni v létě. Ale tenhle je hezčí.

    OdpovědětVymazat
  2. To je hezký tvoreček, ještě jsem ho nikdy neviděla a má pěkné jméno Máš štěstí, že přiletěl zrovna k tobě, pěkně jsi ho vyfotila S těma oknama jsme na tom stejně, co neuťapou kočky to děcka Líbí se mi jak vždycky uděláš z písma obrázek

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné fotky i můrka!!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Ta je ošklivá, až je hezká!

    OdpovědětVymazat
  5. Ježíši, mám husinu, tak je strašácká!

    OdpovědětVymazat
  6. No to je překrásný kousek! Moc se mi líbí první fotka - nádhera! A vidím ho poprvé, ještě jsem ho nepotkala - je to krásný motýlek a super úlovek, Vendí! :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jůůůůůůůů, to je fantastický úlovek, Vendy!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak takového krasavce jsem ještě neviděla.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Jestli máš odběr od Kosáčka tak se podívej k ní na blog má ho tam ještě krásnějšího. V rubrice Můry článek Elfí můra. Tem druh je ještě krásnější.....

    OdpovědětVymazat
  10. [7]: Já ho tady ještě nikde neviděla. Možná že venku jsem si ho nevšimla,možná se tu vyskytuje nově. Ale doma už jsme měli různý hmyzáky ale tohle ještě ne. Navíc když jsem zjistila že to je pernatuška (když jsem si vzala brejle) byla jsem nadšená.

    OdpovědětVymazat
  11. [6]: Taky jsem ho doteď neviděla. Tedy na vlastní oči a tenhle druh. U Majky Kosáčka jsem viděla na fotkách jiný druh ten je ještě krásnější. Když jsme u ní byly v Rožďalovicích tak jsem ho tam bohužel nenačapala. Tak jiného tady doma už jo

    OdpovědětVymazat
  12. [5]: Strašácká? Mě připadá nádherná . Snažím se aby to nebylo jen tak fádní to povídání.....

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: Já ho opravdu takhle in natura nikdy neviděla, nebo jsem si možná nikde venku nevšimla i když po hmyzounech koukám.....

    OdpovědětVymazat
  14. Ještě jsem podobného motýla neviděla. Opět se mi líbí, jak jsi text poskládala do jeho siluety.

    OdpovědětVymazat
  15. [10]: Se ti nedivím. Metala bych kozelce, kdyby mi to moje figura dovolila.   

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: Pernatušky jsou vůbec velmi krásní hmyzounci!

    OdpovědětVymazat
  17. Člověk by řekl okousaný motýlek a ona pernatuška , ne, je moc hezká, musím říct, že mě hmyz fascinuje a moc ráda ho fotím, protože v makru na nich člověk vždycky najde něco zajímavého, co pouhým okem nespatří.

    OdpovědětVymazat
  18. [19]: prot taky raději fotím makra a detaily než celkové fotky.

    OdpovědětVymazat
  19. Podle názvu jsem myslel, že půjde o druh koroptve

    OdpovědětVymazat
  20. [21]:Tak je pravda že název je značně matoucí

    OdpovědětVymazat
  21. Já zatím narazil jen na pernatušku trnkovou,ale ani zdaleka jsem ji nanafotil tak krásně jako ty! Paráda

    OdpovědětVymazat
  22. [23]: Ta je ještě krásnější než tahle. Kosáček jí říká elfík. Tohle byla opravdu velká náhoda že jsem si všimla co to je....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....