23 června 2015

Dandící dávných let .....


Jelikož se tak nějak můj archív vyprázdnil,
a nemám moc co hodit v plen (no taky bych nemusela vůbec
a mohla bych mlčet do doby když něco bude) našla jsem
na netu v dandíkářské FB skupině pár obrázků z dávných
dob které představují dandíky v jejich původních loveckých podobách.
Pár takových obrázků tu už bylo, ale myslím
že je docela zajímavé vidět jak se standarty plemen měnily
a mění. Dřívější dandíci byly takovým zvláštně
vypadajícím plemenem, i když ty velikánské oči měli už
tenkrát. Jako většina psů na tehdejších obrazech vypadali spíš jak nějací
vetajové a ne základ jednoho z nejzajímavějších plemen.....






Jako lovci ......




..... a jako domácí mazlíčci





Dokonce měli i svou whisky, stejně jako třeba má Tullamore ve znaku irské vlkodavy.
Dneska už je taková láhev velkou raritou protože palírna dávno neexistuje


A ještě pro pobavení jedna aby bylo vidět že i Skoti mají smysl pro humpr....


10 komentářů:

  1. Ať dříve nebo později, stejně jsou parádní psíci. Líbí se mi.

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou moc pěkné obrázky, Vendy, a prima článek.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsou vcelku k poznání. Jen mají dnes trochu jinou úpravu srsti, ale to si myslím, že je jen věcí módy.

    OdpovědětVymazat
  4. Jo, viděla jsem je už na obrazech, zrovna tak jako "španělské kavalíry."

    OdpovědětVymazat
  5. [5]: A někde v Čechách?

    OdpovědětVymazat
  6. Dandíky jsem u nás na obrazech neviděla, ale jednou o tom dávali nějaký pořad v televizi. Je to už strašně dávno,Když jsem se zajímala o všechna plemena psů. Ukazovali právě dandíky (tenkrát je tady nikdo neznal)na starých obrazech z hrabství Anglie nebo Skotska a také kavalíry, které nosili dámy na rukávech, které měly zvlášť k tomu uzpůsobené. Dandíci se ovšem na rukávech nenosili.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: To ne, ti byli vždycky víc lovečtí než mazlíci. A pak deset kilo je deset kilo. To ti kavalíři mají míň

    OdpovědětVymazat
  8. Dřív nebyli tak střapatí jako tvůj Bobeš.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Asi proto že sloužili jako lovečtí psi. Dnes už to jsou až na výjimky psi hlavně výstavní a jako takoví mají své standardy plemene zvýrazněné úpravou. Já bych taky mohla už nechat Bobeše zarůst a vykašlat se na nějaké trimování, ale pak vypadá opravdu jak lauzdr.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....