11 června 2015

Když kvetou trávy .....


...... alergici trpí jak zvířata,
proklínají přírodu kolem sebe, za to
my blázni s foťáky si užíváme. Tedy já
určitě. Zvlášť si užívám makro. Ovšem
v případě že zrovna když si řeknu že
si střihnu pár trávových maker začne
foukat docela svěží vítr, kleju stejně
jak ti alergici. Focené při zpáteční
cestě z nevydařené výpravy za nej
stromem a velké poděkování za
inspiraci Majce ......

Pokud vás zajímá cokoli
o travách zvlášť těch ozdobných
tak to najdete zde


Nezkoumala jsem co je která za trávu, bylo jich
dost, jen poznám bezpečně bojínek luční a srhu říznačku.
Tento druh jsem si přinesla k jezírku z lesa, patří mezi nějaké ostřice
a děsně se rozrůstá. Když má nasazené poupata tak to vypadá jak
malé brokoličky Usmívající se .....


Srha říznačka. Dělá svému jménu čest. Pěkně jsem se kolikrát při
jejím trhání do lučních kytic o prázdninách pořezala prsty.



Uteklý Bojínek luční. Utíkal za větrem



Tento druh mi není znám, obdobných bylo všude na stovky




Ve větším záběru


Opět srha


I tuhle neznám. Opravdu. Fakt. Nejsem zas až takový znalec trav. Vím jen že mě ale dokáží
dost zvednout tla tm že rostou kde nemají či v okamžiku kdy beru sekačku a každý
týden sekám zahradu. O džungli na cahtě ani nemluvě ......







Alergikům se hluboce za svou fascinaci omlouvám a budiž mi k dobru,
že z těhle obrázků tu alergii nemohou mít. Tedy pokud se neosypou nad kvalitou
a provedením .....







23 komentářů:

  1. A pak se řekne obyčejná tráva Krásné fotky, to by mě nenapadlo

    OdpovědětVymazat
  2. A víš, že tím větrem vznikly zvláštní záběry. Nemusí ti vůbec vadit, na kráse to fotkám neubralo.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem se dneska pokoušela nafotit makra travin, ale brzy jsem toho nechala, protože mi tekly nervy!

    OdpovědětVymazat
  4. Super. vidím, že už máš svůj foťáček doma.

    OdpovědětVymazat
  5. Naštěstí nejsem alergik, tak se můžu kochat hezkými záběry. Hepčáááááá!!

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Jo, ani se nenamáhali se na něco podívat protože prý je mechanicky poškozený..... jo je odřený, to se mi stalo jak jsem psala na blogu o té podzimní procházce na Petřín a šlápla blbě na ten pod listím schovaný kraj díry v asfaltu. Jenže to se mi stalo dva měsíce po koupení a ta závada se začala projevovat o rok a něco později a navíc je to závada objektivu a ne foťáku. To vím protože jsem měla zapůjčený dva měsíce jinej a ani jednou se to neprojevilo. Jenže oni viděli škrábance tak automaticky se dál s tím nezabývali. Takže jim tam pošlu jen objektiv .....

    OdpovědětVymazat
  7. [3]: To v každém případě je pěknej vopruz fotit ve větru, jenže buď je zataženo a nefouká nebo svítí sluníčko a fouká. K těm travám to sluníčko je docela potřeba takže jsem se musela vyrovnat i s tím větrem. No pokud by se ti podařilo něco najít....

    OdpovědětVymazat
  8. [2]: A víš že i já jsem byla sama hodně překvapená? Pro mne je vždycky překvapení když ty fotky stáhnu

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Aha, tak to je pech. Jsou pěkně vyčůraní. Držím ti palce. Já jsem ten foťáček, co jsem dostala kdysi jako výhru dala manželovi, protože jeho objektiv měl nějakou závadu, že ostřil jen na půl obrazu a druhá půlka byla rozmazaná. Sice jen mírně, ale víš co, já to vidím a takové fotky nechci. nejsem si jistá, jestli se to stalo při pádu, ale byl tenkrát v pouzdře, nebo to tak bylo od začátku.  Byl to sice jen malý kompakt od Nikonu, ale mohla jsem ho mít na kolovýlety. Pak jsem si na výlety koupila opět panasonic. Já na tuhle značku nedám dopustit. Manželovi to tak nevadí, on fotí jen pro sebe pro informaci. Vendy, držím ti palce, aby se s tím zabývali.

    OdpovědětVymazat
  10. [8]: Jo, pěkné brnkání na nervy.

    OdpovědětVymazat
  11. Chcete si zasadit okrasné traviny na své zahrádce?

    OdpovědětVymazat
  12. Nebo radši tady      

    OdpovědětVymazat
  13. Člověk by řekl, obyčejná tráva. A jaká je to nádhera...:).

    OdpovědětVymazat
  14. [14]: Jenomže to zjistíš až když fotíš makro. Normálně to tak nevidíš. Já tedy bez brýlí vůbec

    OdpovědětVymazat
  15. Nechati se stéblém trávy lochtati!

    OdpovědětVymazat
  16. [16]: A pak na louce pod modrým nebem áchati

    OdpovědětVymazat
  17. Skvělé makrofotky dodají i travám na kráse. Normálně bych si jich ani nevšiml.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Ono vůbec by si člověk bez foťáku spousty věcí nevšiml.....

    OdpovědětVymazat
  19. Víte jak je to s kvetením okrasných travin? Pěstujete doma nějaké?

    OdpovědětVymazat
  20. Můžou kvalitu vody na zalévání ovlivnit také čistící prostedky a saponáty? Jak to vše dokáže zvládat domácí čistírna odpadních vod?

    OdpovědětVymazat
  21. Takhle zblízka bych si je nikdy neprohlížela, takže díky :)

    OdpovědětVymazat
  22. [22]: Já bych je zas neviděla leda s lupou.....

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....