10 června 2015

Javor klen v obci Rybník ......



Původně tady měl být úplně jiný strom. Ale vyšší moc tomu tak prostě nechtěla.
Nejdřív jsem se po ohlášení jeho rozkvětu vydala na autobus do Litomyšle,
jenže když jsem došla na místo odkud je vidět na stanici, došla mi moje
vlastní blbost. Tak, tak ..... když jsem se dívala na jízdní řády pořád jsem se
divila co to mají za psanou stanici kterou ten autobus nikdy nejede. Až při
téhle výpravě mi to došlo. Vždyť ony jsou zavřené tunely pod dráhou kudy ten
autobus jezdí a oni ho odklonili na jinou trasu! Takže po návratu syna z práce
nastal druhý pokus. Vzala jsem si sebou oba foťáky protože mi bylo jasné že tentokrát
budu potřebovat hodně zoomovat. Nafotila jsem něco na jeden i na druhý, vyzvedli
u dcery Matesa a jeli dom. Druhý den jsem něco zkoušela na zrcadlovce a zjistila že
mi zas nemaže snímky z karty, takže jsem dala pěkně naformátovat kartu ovšem
co už mi nedošlo bylo to, že nemám ty fotky ještě stažený. Tudíž jsem si všechno
co bylo focené zrcadlem smazala a nepomohl ani program na vytahování smazaných
fotek. To co mi zbylo na druhém foťáku byly právě jen ty detaily které jsem
si potřebovala přitáhnout protože strom sám o sobě je hodně vysoký a kvůli
tomu aby z něj lidé netrhali květy má větve ořezané dost do výšky. Dost málo
na článek o nej stromu......
Takže pro tenhle měsíc je tu jeden náhradník. Taky velký a majestátní.
I když trochu obyčejnější než ten původně zamýšlený.
Je to Javor klen, který roste hned u silnice na začátku vsi. Má mohutný kmen
který může mít tak cca tři metry po obvodě a majestátní korunu která se rozprostírá
nad celou šířkou silnice s výškou tak možná 15 m. Tyhle odhady mi dělají problémy
nemám to tak v oku. Prostě je to strom - velikán ..... a nafotila jsem ho v
takové zvláštní předtuše že by se mohl hodit, při zpáteční cestě od autobusu kteý nejel ....












Má i svoje zelené obyvatele a to jmenovitě jmelí. Tda vidíte různá stádia růstu.
Od prvního lístečku po krásný trs. Těch má v koruně několik ....

18 komentářů:

  1. Nádherný strom a zatáčí se krásně do prava. Co je nevýhoda, že se tyto stromy špatně fotí, já jim říkám zelené katedrály, když chceš nějakou vyfotit, abys šla pěkně daleko od ní.   

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherný strom včetně jeho parazitů.

    OdpovědětVymazat
  3. [5]:Přes dvacet let okolo něj chodím pokaždé když jdu z města, jezdíme okolo autem. Teprve teď když se koukám po stromech a lovím případné objekty do projektu mi došlo jak je velký a jak je pěkný

    OdpovědětVymazat
  4. [4]:To jmelí mne zaujalo a naštěstí roste i nízko takže se dalo fotit bez problémů. Jen mi je jasné že jakmile doroste do rozměru toho trsu co nad ním visí na větvi  skončí u někoho doma v obýváku na vánoce.

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: To máš pravdu, dal se fotit jen z jedné strany, z druhé je jak je vidět je louka s trávou do pasu, navíc za pangejtem plným kopřiv a elektrickým ohradníkem. Ten sice zapnutej není ale nechtělo se mi tam lézt i kdyby to šlo. Nehodlám si koledovat o nějaké to impertinentní klíště!

    OdpovědětVymazat
  6. [2]:To je, máš pravdu

    OdpovědětVymazat
  7. [1]:Je to takové jemné, ani by člověk neřekl že to je parazit......

    OdpovědětVymazat
  8. Strom je nádherný, Vendy, a taky skvěle nafocený.

    OdpovědětVymazat
  9. No prostě nádhera. Já nyní vůbec nemám na stromy čas.  Ale snad se někdy zadaří.

    OdpovědětVymazat
  10. [12]: On je to vlastně hned první velký strom, takový uvítací výbor pro ty kdo do vsi vjíždějí nebo vcházejí. Vedle pak je ještě stejně mohutný kaštan.

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Děkuju za pochvalu

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Mohla jsem vlastně dát do soutěže ten liliovník. :)Ale napsala jsem o něm málo. třeba ještě něco do dvacátého dám. Něco mě napadlo.

    OdpovědětVymazat
  13. Opravdový obr a podle těch ˇšrámů" už hodně pamatuje, ale přesto kypí zdravím :)

    OdpovědětVymazat
  14. [16]: Tak když stojí hned u silnice a dost často se asi o něj někdo opřel autem

    OdpovědětVymazat
  15. Úctyhodný kolos Jmelí mu navíc přidává na zajímavosti. Opět jsem si vzpomněla na zámecký park v Lednici. Tam také na některých stromech roste jmelí

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....