12 června 2015

Červnové kvetení .....



Vzhledem k tomu, že mne zatím neopustil
elán při generálce záhonu, jde všechno stranou.
Tedy i nějaké výpravy za focením. Abych měla vůbec
něco jako příspěvek, obcházím zahadu nebo, jako v případě
těchto fotek, využiju případné cesty tam a zase zpět.
V tomhle případě na autobus který ovšem přestal jezdit.
Pár krásek které jsem po cestě potkala vám nyní,
za večerního hřmění předkládám. Jak doufám
elán mne ještě snad nějaký čas neopustí,
práce je totiž ještě dost a dost. Ale vzhledem k
neustálému suchu to rytí a přerývání jde čím dál
tím hůř. Nejen prokořeněný plevel ale i
tvrdá zem si vybírají svou daň na mém
hřbetě i na v poslední době zlobícím a bolícím
zápěstí. A tak se občas modlím tak za dva dny mírného
leč vytrvalého deště.......


Kakost smrdutý. Malý drobný kvítek, ale krásný. Nevím proč se tak jmenuje,
mě nějak smrdutě nepřipadá .......


Lomikámen který nejdřív bujel jak jen to šlo, pak skoro zhynul ale teď už se zase
vesele množí všude tam kam jsem těch pár ubohých sazeniček dala .....


Popínavá bílá Růže mnohokvětá trochu jinak. První premiérový květ
na celém keři. Už je její čas a vůní a krásou střídá odkvétající
Růži svraskalou.


A teď máček - krasaveček. Taky v době kdy jsem to fotila sám osamocený
mezi desítkou poupat....






Ohromné květy pivoněk si udělaly výlet za plot. Přiznávám, že jsem
si dva utrhla. Budiž mi omluvou, že majitel nedávno zemřel a dům
zůstal prázdný. Smutný konec vzal .....



Tavolník ze živého plotu. Ještě je v odrůdě s listy vínovými a narůžovělým květem.


Skromná planná kráska na rozloučenou



29 komentářů:

  1. Je příjemné se dívat na jemnou krásu květin. Tvá makra jsou moc hezká. Přeji tvým kytičkám vláhu a tvým rukám lehkost pletí.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné kvetení, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle voňavoučké pivoňky jsou moje oblíbené, podobně jako u čajových růží, šeříku, nebo jasmínu, vydržela bych čmuchat dlouhé hodiny, kdyby to neznamenalo stát tam shrbená, vydaná na milost a nemilost povětrnostním vlivům.

    OdpovědětVymazat
  4. mysteriouswolf13/6/15 08:49

    Vendy je to krásné,  takové pohlazení pro duši. Co se deště týče - u nás ani nehřmělo a dnes to vypadá opět na hic  bez deště. Ale do večera  ještě všechno může být jinak, že

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: To ano, vždyť je to přímý příbuzný muškátů a někdo nemá muškáty rád pro ten zvláštní odér při jakékoli manipulaci s nimi.Stejně jak s tím kakostem. Ale mě to nepřipadá nepříjemné. Jsou horší rostlinné smrady.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Jsem zvědavá co dneska bude, zase hlásí deště a bouřky.....

    OdpovědětVymazat
  7. [2]: Paradoxně z mojí zahrady je jen ten lomikámen a bílá růžička. To ostatní je tak nějak nachytané porůznu ve vsi

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Popravdě už to začíná být spíš na sbíječku než rýč......

    OdpovědětVymazat
  9. Jako vždy krásné, něžné, optimistické....   

    OdpovědětVymazat
  10. [5]: Jo, i já jsem ten někdo, proto mi kakost smrdí a muškáty nevoní.   

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: No můj kamarád, chlap jak hora pomalu před muškáty zdrhá jak mu smrdí!

    OdpovědětVymazat
  12. Nielen že je veľmi sucho (lebo u nás teda je), ale neviem, či je toto vhodné obdobie na presádzanie. Viem, že si skúsená zahradnice, tak dúfam, že sa ti všetko ujme. Kvitne ti to krásne. Na reorganizáciu záhonu som sa chystala už vlani v jeseni, ale  nakoniec k tomu nedošlo, no túto jeseň to musím nabetón urobiť. Ak ma ovšem dovtedy neprejde chuť z celého záhonu...

    OdpovědětVymazat
  13. Ty jsou nádherné! Před chvílí jsem se kochala květinkami u Petra, teď u tebe. ten fialkový nemá chybu!

    OdpovědětVymazat
  14. [12]: Ja moc nepresazuju. Spis vubec, ale likviduju ty sileny porosty plevele ktery mi tam narostly pote co jsem pro zlepseni struktury na ten zahon vyvozila vloni kompost... ale i kdyz obcas neco presadim neni s tim zadny problem. Delam to cely rok kdyz je treba a zatim vsechno roste

    OdpovědětVymazat
  15. [7]: Důležité je, že máš vždycky něco po ruce, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  16. Fredy Kruger13/6/15 23:54

    V ulici  lidí  jest  srocení !!!

    OdpovědětVymazat
  17. To máš príma, že k tobě od souseda nakukují pivoňky, horší by byly kopřivy Moc hezké fotky

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Ale máš pravdu.

    OdpovědětVymazat
  19. [17]:Tyhle jsou dál ve vsi, na jedné zkratce za domy abych nemusela po silnici. Jsou u zadního plotu.

    OdpovědětVymazat
  20. Všechny kytičky máš krásně zachycené. moc se mi líbí jak jsou vykreslené všechny žilky na poslední fotce. Máky jsem stále nemohla potkat, až jsme jeli včera s dcerou na zahradu jinou cestou, tak jich najednou bylo na kraji pole hodně. Musím se tam někdy vypravit. Zatím jsem fotila mák jen u strašné ruiny hotelu Jehličná. byly tam asi dva kousky.

    OdpovědětVymazat
  21. [21]:Taky když jsme jeli do Litomky pro Matesa tak na jednom kraji pole bylo spousty máků....

    OdpovědětVymazat
  22. Krásný květy a fotky, taky ráda fotím na zahrádce a mám radost, jak to kvete

    OdpovědětVymazat
  23. Nádherné :). Moc se mi líbí květy na černém pozadí..:).

    OdpovědětVymazat
  24. [24]: To jsem viděla u Macíny a moc mě to zaujalo a tak jsem se poopičila Někdy vznikají zajímavé efekty ....

    OdpovědětVymazat
  25. Tavolník je suoer. Móóć pěkný záběr.

    OdpovědětVymazat
  26. Asi nejvíc se mi líbily ty pivoňky. Ale i divoká krása vlčích máků, nebo záběr na paličky ještě nerozvité. Půvabné obrázky!

    OdpovědětVymazat
  27. Lomikámen a tavolník, ani jedno jsem neslyšel a tak krásné květy to jsou.

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: A vidíš, lomikamenů najdeš v přírodě volně růst spousty. U krajů silnic ve štěrku, na kamenných zídkách, všude tam kde není žádná velká vrstva půdy za to sucho a sluníčko.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....