08 června 2015

Červnová magnólie .....


Nespletli jste se v datu a ani já
se nezbláznila, ale opět mne poctila svými krásnými
leč silně smrdutými květy naše magnólie. Zvlášť navečer
je ta smrdutost hodně znatelná a nese se skoro celou zahradou.
Na druhou stranu, jako pomsta nepříjemným sousedům dobrý. Když
si chtějí otevřít navečer okna, dostanou plný zásah. Tedy ani se
nedivím že na to při koupi v zahradnictví nikdo neupozorní
protože by si jí nikdo nikdy nekoupil. I přes to jak jak
krásný to je strom. Popravdě vís ozdbný listem
než květem, ty jsou sice velké a bílé,
leč trvanlivost je tak osm hodin.
A vidět mezi skoro čtyřiceti
centimetrovými listy
je taky
minimální....

Focené prvního červnového podvečera kdy si protisvětlo všelijak
hrálo na květech ....


Vypadá tak trochu jak leknín ....




A což teprve tady .....











39 komentářů:

  1. Vy máte bílou magnolii!!   

    OdpovědětVymazat
  2. No ta je ale krásná. Víš že by mi pranic nevadilo, že smrdí? Paní Chytrá chová za zdí miliardu smrdutých kachen a slepic, které zcela jistě nejsou takhle fotogenické a životnost mají mnohem delší než 8 hodin.

    OdpovědětVymazat
  3. Fotky na jedničku s hvězdičkou, jako vždycky!!!!

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: No jo! Ale z týhle magnólie kachnu se zelím nevykouzlíš ani náhodou! A což taková slípka na paprice s noky ..... to jsou pak božské vůně . Tak samozřejmě že slepice a kyáchny za plotem nejsou zrovna žádaný artikl, to chápu. Obzvlášť najdou -li nějakou  díru v plotě a pracně obhospodařované a osázené záhonky změní během pár minut v oraniště.....

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Ona je tahle vůbec trochu jiná než ty notoricky známé šácholany. Kvete až teď, má větší ovšem méně trvanlivý květ a velké skoro čtyřicet centi dlouhé listy. Jmenuje se Magnólie tříplátečná. Taky si dávám kávu sa jelikož tady už je zataženo tak se taky půjdu pak dát na zahradničení. Nemám tedy tři bedny na sázení ale potřebuji přesázet nějaké ozdobné trávy do nově koncipovaného osázení záhonů.....

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Tahle patří mezi tzv. letní odrůdy, ty povětšinou kvetou všechny nádhernými velkými sněhobílými květy. Ony ty "klasické" šácholany buď vůbec nevoní, nebo prý krásně (nevím to mi psal kamarád který si koupil takovou tu hodně tmavě kvetoucí odrůda Susan a ta prý zas voní božsky)

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Je možné že babička měla magnolia stellata, ta kvete velmi brzy a má čistě bílé květy jak hvězdy (odtud latinský název stellata)a jemně voní.

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné květy, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  9. [9]: Jak už jsem psala, je to magnolie z ranku "letních". Proto kvete teď.

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem tedy naprostý botanický laik, ale já si vždycky myslela, že magnolie voní! Vždy, když jdu kolem jedné, kterou mám cestou z práce, bořím do ní obličej a čmuchám .

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: No garantuju ti, že do týhle bys strčila obličej poprvé a naposled   .

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Tak to mám štěstí, že ta moje je voňavka a ne smradlavka .

    OdpovědětVymazat
  13. Překrásné květy Wendy, niky jsem takové neviděla, tedy tak nádherné jako tady u tebe. díky!

    OdpovědětVymazat
  14. [10]: Díky, Vendy, netušila jsem, že existují jarní a letní magnolie.   

    OdpovědětVymazat
  15. Teda, ta je nádherná!! :) To bych taky fotila jako o život...:).

    OdpovědětVymazat
  16. Vzhledem k tomu, že technologie zatím přenos vůní a smrádků neumožňuje, mohu dlouze a bez krčení nosu obdivovat tu krásu. A ty listy vypadají taky moc zajímavě, jak velký je to strom, myslím jak velký dorůstá?

    OdpovědětVymazat
  17. Nádherné květy, taky moc toužím po magnolii, dokonce jsem ji už měla v ruce ale zase jsem si to rozmyslela, tak snad příští rok.

    OdpovědětVymazat
  18. [18]: Já taky po ní toužím už od mala, protože po mnoha zahradách okolo nás je měli. Takže bylo jasné když máme tak velkou zahradu co si na ní pořídíme. Tahle mi padla do oka protože byla největší ze všech (měla 150 cm) a zároveň nejlevnější. Když se objevil první květ bylo mi to hned jasné......

    OdpovědětVymazat
  19. [17]: Momentálně si myslím že už je na konci a má tak 3 - 4 metry na výšku a asi tak stejně na šířku.

    OdpovědětVymazat
  20. [16]: Však taky každý rok fotím

    OdpovědětVymazat
  21. [15]: Taky jsem to nevěděla dokud jsem si nepořídíla tuhle a pak jsem ještě pátrala po stálezelených a ty jsou taky dobou květu řazené mezi letní odrůdy protože kvetou v červnu nebo červenci.

    OdpovědětVymazat
  22. Jarní magnólie mám rád, tuhle jsem na svých toulkách ještě nepotkal, a tedy ani nepřičichl.

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Není moc rozšířená, já vím jen o dvou  místech kde ji ještě mají za celou cestu do Prahy. Tady kousek v Němčicích a pak v Pardubicích v Černé za Bory u jednoho RD.Popravdě zatím jinde jsem ji neviděla. Ani v Průhonickém parku. Jedna podobá, ale to je opravdu vysoký strom je v Dobříši v zámeckém parku, těšila jsem se že v tom  květnu ji možná uvidím kvést ale ta už byla taky odkvetlá takže nevím jaké má květy, ale tuším že taky bílé.

    OdpovědětVymazat
  24. Mám dve obyčajné, teda "normálne". Jedna ale je tmavočervená-fialová. Nesmrdia, ale robia šialené svinstvo a padajú mi do kávy.

    OdpovědětVymazat
  25. [21]: Já je tady poblíž nikde nemám, tak chodím obdivovat ty tvoje..:).

    OdpovědětVymazat
  26. Opravdu vypadají na prvních fotkách jako lekníny. Já jsem naposledy obdivovala magnolie růžové, v zámecké zahradě v Buchlovicích

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Já zas pokud jí stihnu tak na zámku v Mníšku pod Brdy. Je tam taková kráska velká a má krásnou doprovodnou kulisu v samotném zámku a vodotrysku. Někde jí tady mám tuším z předloňska.

    OdpovědětVymazat
  28. Bílou magnolii jsem ještě neviděla, já mám snad růžovou, ale nevím, ještě mi nekvetla, mám ji třetí rok

    OdpovědětVymazat
  29. Tak tohle má asi sousedka přes dva baráky. Nedávno mi o té kytce povídala, že kvete bíle a prej děsně smrdí. Ale na pohled opravdu nádhera!   

    OdpovědětVymazat
  30. Nádherná, bílá kráska. A že smrdí? To jen kvůli hmyzu, který ji polaská. Máš ji nádhernou.

    OdpovědětVymazat
  31. [31]: To jo, ale copak jsme nějakej hmyz aby jsme to čmuchali? Naštěstí nakvétá a odkvétá vcelku rychle tak se to dá přežít.....

    OdpovědětVymazat
  32. Všechny druhy magnólií mám rád.

    OdpovědětVymazat
  33. [34]:No mám dojem že kdybys na večer otevřel okno a dovniř ti začal táhnout smrad jak když se najednou zuje celá rota po celodenním namáhavém pochodu asi bys alespoň na ten jeden druh zanevřel   

    OdpovědětVymazat
  34. krásnému květu i tu nelibou vůni odpustíme.

    OdpovědětVymazat
  35. [36]: Tak jo, co taky můžu dělat.

    OdpovědětVymazat
  36. Krásná hra se světlem

    OdpovědětVymazat
  37. [38]: Děkuju, někdy se věnuju cíleně nějakému tématu, tady to bylo to prosvítání slunce.

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....