04 května 2015

Památný strom pod Kozlovským vrchem ....


Když jsem
si něco vymyslela
tak by byla ostuda kdybych
se toho neúčastnila.A tak přidávám první
příspěvek
do nové soutěže
o stromech. Už když jsem šla
na procházku s úmyslem nějaký nafotit
tak jsem zjistila že to zas taková sranda není.
stromů
plný les a jak najít takový, který by
stál za to ho vyfotit a představit početnému
blogerskému publiku. Ale včera při dalším výletu
jsem ho našla! Tedy najednou se přede mnou zjevil v
zatáčce a mě bylo jasné že to je ten pravý. Krásný, rozložitý
s kroucenými
větvemi v
jasně zeleném
hávu jarního
listí. Měl i stejně
velkého a urostlého
souseda, ale já věděla
že on je ten pravý.

A tak mi dovolte abych vám představila památný strom, buk na Kozlovském
vrchu cca 3,5 km nad Českou Třebovou. Stojí pod vrchem Kozlov, nad stejnojmennou
vsí. Kozlov proslavil malíř Max Švabinský a letní dům, nebo spíš chaloupka je jednou
z nejznámějších zdejších kulturních památek. Bylo v ní zřízeno muzeum Maxe Švabinského.
My měli namířeno ale jinam, na Kozlovský vrch kde stojí místní rozhledna a
Chata Maxe Švabinského. Ale o tom jindy. Dnes vám chci představit toho krasavce
který právem nese označení památný strom.
Může měřit tak něco kolem dvaceti metrů a má kmen hodně silný. Bohužel ač u něj stojí
cedule o památném stromu žádné další údaje o něm tam nejsou. Ale je to fákt macek.
Navíc je to můj strom nejmilovanější, buky mám ze všech stromů asi nejraději pro jejich
skoro japonský vzhled s vodorovnými větvemi (proto jsem ho šoupla i na ikonku), rovným
hladkým kmenem a na jaře se svěží zelení nových listů či na podzim pro změnu jeho
zlaté odění. A tak dost řečí a jdem si ho prohlédnout .....





A je to jeden z mála stromů který má svou pěkně tvarovanou a módní zadel Smějící se


No, když tak na ty fotky koukám, stojej za pěkný prd. Zase mi nešlo automatické
ostření a je vidět že při manuálním už nestačí v hledáčku nastavené
dioptrie a je to mázlé až hrůza..... i když možná svou vinu na tom má
i silný vítr který tu na hřebeni foukal.







Ještě jeden celkový pohled na rozloučenou


30 komentářů:

  1. Tak to se Ti povedlo vyfotit opravdového krasavce.

    OdpovědětVymazat
  2. Zádel strom hodně polidštila. Je vidět, že je to opravdu velikán. A také se mi líbí, jak jsi vytvořila strom z textu. Věřím, že je těžké najít unikátní soutěžní strom. Jsem také zvědavá, jestli se mi podaří nějaký najít.

    OdpovědětVymazat
  3. Téda Wendy, to je kus! Nádherně jsi ho zvěčnila, bude mít památku navždy!

    OdpovědětVymazat
  4. Ty jsi rychlík, Vendy, ale je fakt, že když sis něco vymyslela, musíš jít příkladem.

    OdpovědětVymazat
  5. Strom s vlastní prdýlkou Ten je parádní   

    OdpovědětVymazat
  6. [3]: Maruš, ty musíš mít fotku našeho dubu u Jehličné Ten by se hodil

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Fotku mám i článek o něm, ale dub už není.

    OdpovědětVymazat
  8. To není zádel. Já na něm vidím přilepenou sovu, jen se koukni. Ale je moc zajímavý ten strom.   

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:Sovu, říkáš? To mě  tom případě, připomíná spíše krocana.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: Tož leda bez hlavy a byl by tuze tlustý. Fantazie..uvidíme co v tom uvidí další, jo?Tedy kromě té prdelky

    OdpovědětVymazat
  11. [11]: Tak když tak na to koukám budu šílenej materialista protože mi to připomíná prsa z toho krocana!    Pěkně připravený na rozporcování

    OdpovědětVymazat
  12. [8]: No  vidíš ...... tak aspoň máš památku.

    OdpovědětVymazat
  13. Jo stromy, tvoje záběry jsou krásné, vždycky se mi líbí pohled nahoru, do větvoví. Hodně zdaru v soutěži.

    OdpovědětVymazat
  14. [5]: Ale co mi to dalo hledání! Ono to není jen cvaknout nějakej strom. Až zarostou je tu pak druhá varianta a na tu se těším hlavně u tebe. Strom v krajině. Některé tvoje fotky takových stromů - solitérů v poli jsem u tebe už viděla! O tebe nemám strach že by sis nevěděla rady

    OdpovědětVymazat
  15. [4]: Ten vedle něj taky byl pěknej kusan, ale ještě holej

    OdpovědětVymazat
  16. [15]: Kdo hledá, najde, Vendy!   

    OdpovědětVymazat
  17. Velké stromy se nefotí nijak snadno. Z dálky se ve specifických proporcích snadno ztratí jejich majestát, do záběru zblízka se zase nedá vtěsnat vše. Proto si zatím na tvou soutěž netroufám a uvidím, jestli se časem nedám strhnout pozitivním příkladem .

    OdpovědětVymazat
  18. )moc pěkná zádel! :). Krásný strom, pěkné fotky, Vendí..:).

    OdpovědětVymazat
  19. Krásný příklad zpracování jsi nám ukázala! A samozřejmě i krásný strom   

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: Pro ten případ to myslím spraví nějaký strom stojící osamoceně v poli. A u něj třeba boží muka. Myslím že na Moravě by neměl být problém tohle najít! Jak už jsem psala v pravidlech, nemusí být takhle detailně popsaný a nafocený, stačí jen jedna fotka v které hlavní roli hraje strom. Ale jestli zblízka nebo v plenéru to je jedno.

    OdpovědětVymazat
  21. [19]: Já doufám že ty taky v téhle sotěžce něco dodáš. Couráš pokud to jde taky víc po přírodě než po městech

    OdpovědětVymazat
  22. Stromy jsou úchvatné. Jednou jsem v polském městečku pod Jizerskými horami - ve Świeradowě Zdroji, viděla výstavu, která se jmenovala Stromová erotika... a nebyly tam jen stromzadnice... takže když o tom tak přemýšlím, tenhle nový projekt se může nakonec pěkně rozjet.

    OdpovědětVymazat
  23. Stromy jsou vždycky fascinující objekt.

    OdpovědětVymazat
  24. [25]: To určitě, a já bych ještě přidala i pohledy na vodu. Klidnou, divokou, vodopády ...... to mě taky dokáže zaujmout na hodně dlouhou dobu

    OdpovědětVymazat
  25. Moc se mně líbí ty záběry do koruny stromu  zespodu. No a ta "zadnice" , to nemá chybu

    OdpovědětVymazat
  26. Ty jsou moc krásný :O !! Super   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....