13 května 2015

Květnové pelmely .... zběžně park Javorka



Abych nemusela dodržovat časovou posloupnost
protože už mám trochu zmatek v archívu rozhodla jsem se dávat
takové pelmely z různých časových úseku květnových
výletů a focení. Dneska se ještě vrátím pohledy do
startovního místa našeho Kozlovského výletu a to
do městského parku Javorka. Jak se asi bude zas
Lydie divit Mrkající i tohle byla pro mne premiéra. Ne že bych
nechtěla nějak snižovat význam tohoto parku nebo jej považovala
za nekonkurenci těch pražských, ale je mimo moje zájmy ve městě
protože není na žádné z mých tras které absolvuji když tam něco
vyřizuji. Prostě je úplně někde jinde než se povětšinou pohybuji.
Ovšem mám dost silný dojem že si sem ještě udělám jeden
speciální výlet. On si to totiž ten park zaslouží ......


Je tu totiž spoustu krásných vzrostlých stromů ....




...... nebo pěkných staveb .....



..... či hezkých zákoutí ....



Dokonce i pohyblivé figury. Pohádkové. Když zmáčknete čudlík, začne selka ztloukat
máslo, Ovčí babička plést šálu a Rumcajs uhánět na jelenu lesem Řáholcem ....





A nesmí chybět ani zlenivělé a překrmené kachny .....


..... a v trávě jeden malej kosáček


Na tenhle buk jsem zvědavá až se obalí listy. Už teď to vypadá zajímavě





17 komentářů:

  1. Máš pravdu, park si určitě zaslouží opakované návštěvy. Je tu hodně pěkných stálých prvků, ale každý park se mění s roční dobou a vždy je něčím zajímavý. A když je v parku i jakákoli voda, je to vynikající.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To určitě. Hlavně je zde mnoho buků, ať už zelených nebo červenolistých a voda má také dost velké zastoupení. A jak koukám, zapomněla jsem na jednu fotku.

    OdpovědětVymazat
  3. Stromy mám moc ráda. Jsou to báječní společníci na pokec :).

    OdpovědětVymazat
  4. Park si zaslouží častější návštěvy už kvůli těm stromům, Vendy.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je fajn,že jsi zašla do Javorky. Fotky jsou super /ostatně jako vždy/.Na třetí a čtvrté fotce je takzv. "Bosenský pavilon". Dokonce  v něm oddávají snoubence.

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Určitě se tam chystám ještě jednou a důkladněji prošmejdit celej park. Samo že se těm jeho stavbám a celé dominantě - pavilonu - taky budu věnovat.

    OdpovědětVymazat
  7. [4]: Díky těm velkým krásným stromům z něj dýchá taková ozvěna starých časů ze začátku minulého století. Dámy v kloboucích se  slunečníky, páni ve fracích a cylindrech ......

    OdpovědětVymazat
  8. [3]: Tak je fakt že to povětšinou je spíš monolog než dialog, ale zas neodporujou a nehádaj se s tebou

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: Přesně tak, docela bych tyhle časy brala.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: To je pravda, já jen napsala jak ten park na mě působí. No samozřejmě že by jsme byly v těch kloboucích ! Nic jiného neberu

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Já bych brala jedině pána v cylindru.   

    OdpovědětVymazat
  12. Park je krásný, je jako kdyby se nacházel někde v lázeňském městě, např. jako je park ve Velkých Losinách.

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: No to je to co jsem myslela tou atmosférou co na mě z toho parku dýchá. Jak jsem jednou četla v Třebovské drbně měla Třebová na to, že je docela malá a tenkrát byla ještě menší velké množství veřejných lázní. A jeden nádherný letní plavecký areál..... bohužel ten je tak zdevastovaný že už zřejmě záchrana není možná.

    OdpovědětVymazat
  14. Park je nádherný. U nás máme zámecký park a přiznám se, že jsem tam už dlouho nebyla, leč to plánuji. Krásná oáza pro relax.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné místo,které si opravdu zaslouží častější návštěvy   

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....