24 května 2015

Květnové pelmely ..... Porta Coeli



Když jsme jeli ke kamarádovi na ranč, měli
jsme takový plán, že se nejdřív stavíme na
rozhledně nad Tišnovem a pak v klášteře
Porta Coeli, který jsem chtěla omladině
ukázat.Poprvé jsme tam
byly s dcerou taky v
květnu abylo to tam
moc krásné.Podruhé
jsemho ukázala mužovi
v zimním kabátku když
jsme se byli podívat na
koňského Mikuláše. A
tak jediný kdo ho nviděl
byl můj syn. Ale jak jsm
se už zmínila, potkala nás
po cestě objížďka místy
pro nás neznámými a tak
jsme se natolik zdrželi že už
se nedalo nic jiného dělat než
se vydat rovnou do kláštera. Bylo
krásně slunečno a zelená alej lip se
krásně vyjímala na pozadí modré oblohy.
Přijměte tedy pozvání na malou jarní procházku
po jednom moc krásném a historickém místě ....





j
Jedna z mnoha krásných a chráněných lip v areálu kláštera


Kostel i okolní budovy trochu evokují italské kampanily a kostely



Jeden z nejkrásnějších portálů.






Dva pohledy zvenčí



Další z krásných stromů, tentokrát kaštan


Sem bych byla, a vlastně i jsem, schopná se jít podívat pokaždé když budu
poblíž .... v jakékoli roční době





19 komentářů:

  1. Portál kostela je moc krásný, do pískovce se dá krásně vytesávat. Příroda tedˇ prachtivá, ukazujíc krásu a barev přechody, vše děje se snad v mžiku a zraku melodí.

    OdpovědětVymazat
  2. Tenhle portál si pamatuju z učebnice dějepisu. Jóóó, kde ty loňské sněhy jsou

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná procházka Wendy, díky. Ty tvé deníčkovské zážitky, které prožíváš a které tu popisuješ jsou fajn, žádné blbosti o ničem, ale vždy je nejen o čem číst, ale i na co koukat.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: A to já ani z té školy! Ale trapně z televize z jedné minisérie detektivek. Když jsme s dcerou byly poprvéu kamaráda na ranči a obědvaly v Předklášteří, netušily jsme co nádherného se skrývá za zdí kousek od nás. Až kamarád se nás zeptal jestli jsme tam někdy byly a tak nás k téhle kráse vzal.

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Já svůj blog rozhodně neberu jako deníček, ale jako fotodokumentační. jen bohužel taková kategorie se na Blog.cz nenalézá Bůh mě chraň od deníčků!

    OdpovědětVymazat
  6. Moc se mi líbí stromy kolem kostela.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Tam jsou opravdu výstavní kousky. Však je to celé označené jako památné stromy

    OdpovědětVymazat
  8. Jezdím okolo minimálně šestkrát do roka,ale málokdy se zastavím. Sice jsem už z Předklášteří článek na blog dával,ale určitě se tam stavím s foťákem znovu. Toto místo rozhodně za opakovanou návštěvu stojí   

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné místo...a pěkné fotky..:).

    OdpovědětVymazat
  10. Hned na první fotce to klášteru nejvíc sluší, pěkná je také rozeta nad vchodem.

    OdpovědětVymazat
  11. Nádherné místečko. Ten klášter vypadá úchvatně.

    OdpovědětVymazat
  12. [13]: Je krásný, opravdu. Jeden z nejhezčích cisterciáckých klášterů u nás. A má hodně hodně dlouhou historii.

    OdpovědětVymazat
  13. [12]: Těch detailů je tam mnohem víc, ale už jsem ho tu měla dvakrát takže jsem to vzala jen tak letem světem....

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Je, to máš pravdu a já se tam moc ráda vracím

    OdpovědětVymazat
  15. Když jsem četla název článku, myslela jsem, že je to někde v cizině. Tak mi to zní italsky. klášter je moc hezký a ten portál opravdu mistrovsky vykrojený do budovy. Lípa i kaštany vždy potěší oko. Zjistila jsem, že nemám tyhle stromy moc nafocené v celku, že vždy upoutají moji pozornost květy. Pěkné fotky Vendy.

    OdpovědětVymazat
  16. Asi jsem ti Vendy ještě nepsala. na tvůj blog jsem "narazila"   jaksi omylem,ale jsem ráda,že jsem narazila. Nejdřív mně zaujal něčí komentář a odkaz na tvůj blog ,ohledně altánku,který sis koupila v Hornbachu. No ale ještě než jsem na nějaký altán přišla, šup a četla jsem si o klášteře Porta Coeli. Tak o tomto místu budu asi za týden a kousek , hodně vyprávět. Můj nejmladší syn se totiž bude v tom nádherném kostele ženit. A na ten překrásný portál bude určitě zdobit nejednu fotku z toho svátečního dne. Pěkné dny přeju

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: A tak to jsem moc ráda za takový omyl a doufám že se budeme potkávat tady u mě častěji. Myslím že na svatbu to je místo nádherně vybrané. Je to tam moc pěkné a já doufám že se tam ještě podívám třeba na podzim. Jinak o Porta Coeli už jsem tady na blogu měla dva články, první byl taky květnový a druhý byl trochu mrazivý prosincový. Byla bych moc ráda kdybys mi za ten týden a kousek pak třeba tady povyprávěla jak se ti tam líbilo . Jinak o tom altánku se povídalo v jabloňovém květnovém pelmelu pokud chceš být v obraze

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....