14 dubna 2015

Křivatce ......



Musím říct, že po uplynulém víkendu jsem pěkně zdrchaná.
Využila jsem hezkého počasí i toho že syn vyjímečně nepomáhal nikde nikomu s autem
a tak jsme se dali do dlouho plánovaného kácení uschlé blumy, popravy bezinky která
stínila roh domu a díky tomu zevnitř pěkně plísní omítka za mým pracovním koutem a
ořezem větví z prastaré jabloně kde se nechával jen roub s kvalitními jablky. A to všechno
vyžadovalo okamžitý úklid tenkých větví které se už nehodily na nařezání. No, drtič si pěkně
máknul, stejně jak já. To by jeden neřekl co je z jednoho stromu a keře větví na podrcení.
Ty poslední jsem už dodělávala s největším sebezapřením. Ale zas mám díky tomu, tedy krom
namoženého zápěstí a ramen, nově nasypaný mulč na předzáhonku a okolo kiwi či
kanadských borůvek a jehličnanů. Dneska jsem si po dlouhé době dala dámskou nákupní
oddychovku s dcerou. Potřebuju ještě jarní pohodlňátka na nohy a nějaké sako či
lehký kabátek. Jenže to dopadlo že boty má dvoje dcera a sako taky. Ne sebe jsem
nepořídila nic. prostě se vymykám velikostem jak bot tak oblečení .....
Ale i tak jsem si to zas užila. A úplně bez radosti jsem taky nebyla. Ulovila jsem
si alespoň v akci nová solární světlíška do zahrady a krásné květinkové zahradní přezouváky Mrkající.
A tím jsem se konečně přesunula na zahradu a slíbené
fotky křivatců. Letos jim to nějak trvalo než rozkvetly ale zase to stojí za to.















24 komentářů:

  1. Název Křivatec jsem snad nikdy neslyšela a ani neviděla, je hezký, mám ráda žluté kytky Taky sis mákla, jako já s našim ořechem, ale pak ten pocit uklizené zahrady tu dřinu vynahradí

    OdpovědětVymazat
  2. křivatce mám moc rád!

    OdpovědětVymazat
  3. Na křivatce jsem byla zvědava, nevěděla jsem, jak vypadají. Teď to vím. A v tvém podání snad ještě líp než ve skutečnosti...

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mi křivatce nic neřilaly... taky mám blbou velkost bot, kupovat boty, je utrpení.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezký kytičky, ale nejvíc se mi líbí včelka. Mám pro ně slabost.

    OdpovědětVymazat
  6. Křivatce jsou nádherné, Vendy, mám je moc ráda, ale fotí se dost těžko.

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: To máš naprosrou pravdu, to samé orseje i blatouchy. Jak na ně svítí sluníčko tak kvůli té jejich "mastnotě" (lesku) je to děs. Mám jich na zahradě opravdu hodně, ani nevím kde se tu tak vzali....

    OdpovědětVymazat
  8. [4]: Ony jsou včelky křivatci hodně přitahovány

    OdpovědětVymazat
  9. [3]: Nemyslím. Jsou to nádherné jemné květinky které bych taky nejraději pořád fotila.

    OdpovědětVymazat
  10. [2]: Mě kvetly i ty sasanky letos dřív než ty křivatce. Bylo to letos dost divné protože v předchozích letech byly opravdu křivatce vůbec první co mi na zahrádce z té hajní květeny kvetlo. Dokonce i bledulky vylézaly až po tom co křivatce rozkvetli.

    OdpovědětVymazat
  11. [1]: Tak to určitě. Doby kdy se mi tu kupily nastříhané větve z průklestu mi vůbec nechybí!

    OdpovědětVymazat
  12. [7]: Na tohle je žlutá barva asi nejhorší.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásně umělecky nafocené. My jsme letos všechen zahradní odpad - větve, šíšky apod. spálili. Zrovna včera večer. Brala bych spíše mulč, kolem hortenzií by to zase chtěloznovu podsypat, ale není čas, u nás pak jen v sobotu a to je spousta jiných důležitějších věcí.

    OdpovědětVymazat
  14. [13]: Na spálení tady trochu mám, ale to jsou už takové ty drobounké větvičky které drtič už nepobere. Ale těch je hrozně málo. Taky to chci spálit, než se nandá střecha altánku a nezačnou rašit listy u lísek. Je to všechno docela po kupě

    OdpovědětVymazat
  15. U nás rostou křivatce hodně, občas mi nějaký zabloudí na zahrádku, ale takhle krásně se mi nikdy nepodařilo je nafotit.

    OdpovědětVymazat
  16. S včelkou úplně báječné...

    OdpovědětVymazat
  17. Tak tuhle kytku ale vůbec neznám. Kdyby tam nebyla ta včela a nedělala by mi poměrné měřítko velikosti květů, myslela bych, že je to nějaký druh lilie.

    OdpovědětVymazat
  18. [17]: Fákt? To se docela divím, křivatce jsou rozlezlé snad všude

    OdpovědětVymazat
  19. Od vidění kvítka znám, ale název jsem ještě neslyšel.

    OdpovědětVymazat
  20. [19]: Tak to u nás jich je povětšinou hodně. Máme tři keře a jsou každý rok obsypané. Tedy pokud je nestihnou dřív sklidit kosové

    OdpovědětVymazat
  21. Tyhle kytičky už jsem také fotilas, ale ještě nebyly úplně rozvité. Děkuji za název. Ty jsi opravdu zdatný botanik. Pěkně nafocené.

    OdpovědětVymazat
  22. Jak se můžeš vymykat běžným velikostem bot a oblečení? Nechápu. Copak jsi obr?

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: Nejsem, ale oblečení v buticích i ostatních obchodech končí povětšinou na velikosti L max na XL. A boty na č. 40 a já mám 41. Vyjímkou je sice třeba Deichmann ale tam jsou ty boty vzhledemk (ne)kvalitě šíleně předražený a málo z které kolekce si vyberu. Tak jdu raději k Ťamanům a tam jsi boty které jsou hodně podobné ale za cenu třetinovou koupím. Na tu jednu dvě sezóny mi vydržej. Deichmaňácký kolikrát ani tu sezónu. Ovšem i u Ťamanů je velikost 41 velmi zřídká. Prostě "normálně " rostlý ženský kterejm není 60+ nemají moc šancí si koupit pěkný a moderní oblečení. A přitom takovejch je většina.....

    OdpovědětVymazat
  24. Krásné květiny, nádherná žluť..:). Moc pěkně nafoceno..:).

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....