15 dubna 2015

Barevně laděné .....



Dneska začnu jednou květinkou kterou jsem
si konečně po letech váhání koupila. A hned ve dvou barevnostech. A tááák
se mi zalíbila že ještě zapátrám jestli nebudou k dostání další barevnosti. Když ne letos
tak příští rok určitě. Tak to se mnou je, nejdřív nic, pak bum a chci všechno Mrkající. Navíc
jsou i v plnovětých formách, nebo s třepenitými okvětními lístky. Takže výběr opravdu velký!
Doufám že se jí na zvoleném místě bude líbit a já jí k tomu ještě přidala materiál, aby
byla opravdu spokojená!

Jedná se o koniklec. Přesněji koniklec obecný (Pulsatilla vulgaris)
odrůda "Violette Glocke"






A druhý odrůdy "Red Glocke"



A detailíky tyčinek a blizen



Jak už jsem psala, velmi mile mne letos překvapily hyacinty, vloni sazené po odkvětu do země.
Vytvořily nádherně velké květy a tak jsem zvědavá jak se ukáží příští rok a jaké budou ty
co jsem zasadila letos. A nádherně voní do dálky! Myslím že Krutomýval by je ocenil .....


Na fotce vypadá bíle, ale ve skutečnosti má barvu slonové kosti. Jemně nažloutlou.
A dokonce i v zemi, ne jen narychlená v květináčku měla dva květy. Samozřejmě
nebyl ten druhý tak velký jak mívají ty narychlené nadopované růstovými stimulátory ....


A takhle krásně mi rozkvetl už druhým rokem plnokvětý petrklíč taky koupený jako rychlený.
Říkala jsem si jestli mu ta plnokvětost vydrží i po přesazení do normálního záhonu a ejhle,
ono fakt že jo !



A tohle je další adeptka, na velké nákupy. Čemeřice.
V tomto případě Čemeřice nachová (Helleborus purpurescens) . Je zajímavé že ta s bílými květy
se jmenuje naprosto paradoxně Čemeřice černá! A pokud se poštěstí, zítra si chci koupit jednu s nádherně velkými květy. I když moc nevěřím že by ještě byly k mání ...... když mám ještě nějaké penízky se zakázek.
Abych taky měla nějakou odměnu za ty hodiny prosezené nad pícháním.




Ani modřence se nenechávají zahanbit a jejich modré bambulky se objevují
na všech možných i nemožných místech


Kanadské borůvky mají zas nasazeno spousty krásných pupenů ......


...... a venkovní kiwi se už také začíná probírat k životu. Naštěstí teď byly podvakrát mírné zimy
a tak s stačilo dobře aklimatizovat po převozu a přesazení z pražské zahrádky sem k nám.
Jednou kvetlo, ale nic z něj nebylo. A i když nebude plodit, je to zajímavý keř i tak a má moc
pěkné květy .....

25 komentářů:

  1. Nádherné barvy    Překrásné fotky Já mám také tmavěmodrý hyacinty, ale tu barvu se mi nepodařilo nafotit, vypadají, jako by měli světlý vnitřek květu.    Jak se liší plnokvětý petrklíč od hyacintu - listy ?   

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem úplně cvoklá ...omlouvám se...hyacintyby měly...že prý.....chci....bílým plůtkem....

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Vendy,máš úžasné fotky, ale to Ti nepíšu poprvé

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Jak jsem psala, letos poprvé jsou tak krásné. Taky jsem měla vždycky buď jen pár kvítků na vytáhlém stonku nebo shnily či jak píšeš zežloutly a nic ......

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Vščak ten rozdíl je vidět na první pohled. Petrklíč je přízemní růžice a hyacint má květ na stonku složený z mnoha drobných kvítků. Jo, mít finance tak ta zahrada vypadá taky jinak.....

    OdpovědětVymazat
  6. Tak koniklec je také můj favorit. Mám ten do červena, ale je ve stínu, tak se teprve klube.

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: Bílé jsem si kdysi koupila ale nebyly nic moc, a druhý rok už nevylezly.....

    OdpovědětVymazat
  8. Ty máš ale nádherné kytky, Vendy!

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Dneska jsem si koupila tu vyhlídnutou čemeřici a bílou ostrožku. Příští rok jestli se podaří bych chtěla ten koniklec růžový, bílý a modrý. A zas nějakou pěknou čemeřičku

    OdpovědětVymazat
  10. [11]: Nakonec jsem ráda, že nemám žádnou pořádnou zahrádku, Vendy,

    OdpovědětVymazat
  11. koniklec mi terpve raší a ty už máš krásný květy

    OdpovědětVymazat
  12. Tak jsem se nedávno dozvěděl,že mám koniklece v naší předzahrádce a to fialovou odrůdu! V týdnu si žena udělala radost a koupila si ještě červenou bílou odrůdu. Prý abych nemusel jezdit po všech čertech a fotil doma       

    OdpovědětVymazat
  13. [14]: Jenže to není ono, co? Je fakt že já nemám ty možnosti aby se mnou jněkdo rejdil po republice a tak zase potřebuju mít co nejhezčích věcí po ruce....

    OdpovědětVymazat
  14. Nádherná přehlídka. Koniklece rostou na palouku nedaleko od našeho paneláku, ale ty druhy, které máš v článku, jsou určitě vyšlechtěné. Krásný je také plnokvětý petrklíč.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásně ti to kvete. Hyacint je nádherný a koniklec také. Bambulky modřence jsem málem nepoznala. ještě jsem na ně nekoukala takto z blízka. moc hezké.

    OdpovědětVymazat
  16. [17]: To jsou poupátka, když kvete tak vypadá jinak

    OdpovědětVymazat
  17. [18]: Vím, má takové kalíšky.

    OdpovědětVymazat
  18. Koniklec obdivuji na horách. Doma se mi nikdy nedařil.

    OdpovědětVymazat
  19. [20]: To je můj první tak jsem zvědavá jak se jim bude dařit

    OdpovědětVymazat
  20. Nádhera! Jedna krásnější, než druhá...:).

    OdpovědětVymazat
  21. Tak glocky znám úplně jiný Jó, Krutomýval, ten už sem asi jen tak nezavítá. Aspoň že pícháš v sedě, to je míň náročný P.S. Ještě čekám na další černou saténovou látku, tak jsem to zatím neodeslala.

    OdpovědětVymazat
  22. [23]:O ano, oblibena strelna to zbran

    OdpovědětVymazat
  23. [23]: Tak já už taky u něj dost dlouho nebyla, musím zkouknout co nového v jeho světě. Píchání v sedě je opravdu velmi odlehčující . V pohodě, nespěchá to. Jaro je v plném proudu tak se musí měnit i kabátek

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že mi zde své komentáře zanecháváte ....